Hoi allemaal ik heb een probleem met mijn PC
Ik heb laatst de game RAGE (illegaal) gedownload en bij tijd en wijlen krijg ik een BSOD waar een minidump word gemaakt en vervolgens de pc word herstart.
Er is geen pijl op te trekken wanneer want de 1e keer krijg ik hem na 10 minuten al en de andere keer speel ik 4 uur lang zonder enig probleem.
Nu wijst een BSOD 9 van de 10 keer op een driver fout maar ik ben er vrij zeker van dat ik al mijn drivers up to date heb.
Ik gebruik hier voor amd vision control center die makkelijk laat zien of er updates zijn.
Ook heb mijn bios gecontroleerd op updates en die zijn er ook niet.
Dus dan zou het een hardware matige storing moeten zijn veroorzaakt door een instabiel systeem of oververhitting.
Dit lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk want over verhitting binnen 10 minuten? terwijl die soms 4 uur lang achter elkaar door draait zonder problemen?
En om het verhaal nog curieuzer te maken draai ik al een jaar lang battlefield bad companie 2 en die heeft nog nooit een blauw scherm gegeven.
Kort om ik weet niet meer waar ik moet zoeken???
Kan iemand helpen?
Hier vast de pc eigenschappen
Windows 7 64-bit
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Video kaart: ATI Radeon HD 5800 Series
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor, 3200 MHz, 6 core('s),
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 2103, 18-6-2010
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB
Ik heb laatst de game RAGE (illegaal) gedownload en bij tijd en wijlen krijg ik een BSOD waar een minidump word gemaakt en vervolgens de pc word herstart.
Er is geen pijl op te trekken wanneer want de 1e keer krijg ik hem na 10 minuten al en de andere keer speel ik 4 uur lang zonder enig probleem.
Nu wijst een BSOD 9 van de 10 keer op een driver fout maar ik ben er vrij zeker van dat ik al mijn drivers up to date heb.
Ik gebruik hier voor amd vision control center die makkelijk laat zien of er updates zijn.
Ook heb mijn bios gecontroleerd op updates en die zijn er ook niet.
Dus dan zou het een hardware matige storing moeten zijn veroorzaakt door een instabiel systeem of oververhitting.
Dit lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk want over verhitting binnen 10 minuten? terwijl die soms 4 uur lang achter elkaar door draait zonder problemen?
En om het verhaal nog curieuzer te maken draai ik al een jaar lang battlefield bad companie 2 en die heeft nog nooit een blauw scherm gegeven.
Kort om ik weet niet meer waar ik moet zoeken???
Kan iemand helpen?
Hier vast de pc eigenschappen
Windows 7 64-bit
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Video kaart: ATI Radeon HD 5800 Series
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor, 3200 MHz, 6 core('s),
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 2103, 18-6-2010
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB