BSOD - Blauw scherm des dood tijdens gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pvdk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pvdk

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Hoi allemaal ik heb een probleem met mijn PC

Ik heb laatst de game RAGE (illegaal) gedownload en bij tijd en wijlen krijg ik een BSOD waar een minidump word gemaakt en vervolgens de pc word herstart.
Er is geen pijl op te trekken wanneer want de 1e keer krijg ik hem na 10 minuten al en de andere keer speel ik 4 uur lang zonder enig probleem.

Nu wijst een BSOD 9 van de 10 keer op een driver fout maar ik ben er vrij zeker van dat ik al mijn drivers up to date heb.
Ik gebruik hier voor amd vision control center die makkelijk laat zien of er updates zijn.
Ook heb mijn bios gecontroleerd op updates en die zijn er ook niet.

Dus dan zou het een hardware matige storing moeten zijn veroorzaakt door een instabiel systeem of oververhitting.
Dit lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk want over verhitting binnen 10 minuten? terwijl die soms 4 uur lang achter elkaar door draait zonder problemen?

En om het verhaal nog curieuzer te maken draai ik al een jaar lang battlefield bad companie 2 en die heeft nog nooit een blauw scherm gegeven.

Kort om ik weet niet meer waar ik moet zoeken???
Kan iemand helpen?

Hier vast de pc eigenschappen
Windows 7 64-bit
Moederbord: Asus M4A785TD-V EVO
Video kaart: ATI Radeon HD 5800 Series
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor, 3200 MHz, 6 core('s),

BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 2103, 18-6-2010

Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB

Aanvullende informatie

Ik heb de fout terug gevonden in het log misschien kan iemand me vertellen wat dit precies in houd?

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2012-08-23T15:06:38.719616000Z

EventRecordID 241701

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer peter

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 126
BugcheckParameter1 0xffffffffc0000005
BugcheckParameter2 0xfffff80002ff4dd3
BugcheckParameter3 0xfffff880097a48f8
BugcheckParameter4 0xfffff880097a4150
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

Hallo,

Wat is de fout code hier heb je eigenlijk niks aan. De foutcode geeft meer mogelijk tot googlen op het specifieke probleem.

Blue screen heb ik geinstalleerd die geeft indd 2 roze drivers aan die waar miss iets mee is daar ga ik even op googelen.

@nickj56
Ik snap niet precies wat je bedoeld met foutcode alle informatie die ik heb staat heb in mijn 2e post gezet.

Deze 2 files worden door bluescreen roze aangeduid ik neem dat dat wil zeggen dat er iets mee is..
Ik weet alleen totaal niet wat ik met deze info moet en op google word ik ook niet echt iets wijzer
kan ze opzoeken en gewoon verwijderen?

NSKernel.sys NSKernel.sys+41d5 fffff880`0168a000 fffff880`016e1000 0x00057000 0x4eb99f45 8-11-2011 23:29:41

ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+1aafbd fffff800`02e59000 fffff800`03441000 0x005e8000 0x4fa390f3 4-5-2012 10:18:59 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 6.1.7601.17835 (win7sp1_gdr.120503-2030) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

Ok, Bug_Check 126 staat niet in de lijst, maar decimaal omgerekend naar hexadecimaal komt uit op 7E:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559239(v=vs.85)

Gezien parameter 1 consistent is met 0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION indicates a memory access violation occurred, lijkt me dat het meest overeenkomen met je probleem:

Toegangs Schending van het Geheugen.

Waarschijnlijk probeert je illegale spel te schrijven naar geheugenlocaties waar het niet toe geauthoriseerd is, of het heeft een driver gecorrumpeerd met hetzelfde gevolg.

Ok, Bug_Check 126 staat niet in de lijst, maar decimaal omgerekend naar hexadecimaal komt uit op 7E:

Gezien parameter 1 consistent is met 0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION indicates a memory access violation occurred, lijkt me dat het meest overeenkomen met je probleem:

Toegangs Schending van het Geheugen.

Waarschijnlijk probeert je illegale spel te schrijven naar geheugenlocaties waar het niet toe geauthoriseerd is, of het heeft een driver gecorrumpeerd met hetzelfde gevolg.

Is er iets wat ik kan doen om te voorkomen dat de fout zich opnieuw voordoet?

Ok, het eerste dat ik wil dat je doet is het Automatisch herstarten na systeemcrash uitschakelen, want ik heb echt uniforme Microsoft benamingen van dit soort problemen nodig:

Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen. Geavanceerde systeeminstellingen, Opstart- en herstelinstellingen, De computer automatisch opnieuw opstarten UIT vinken, OK, Toepassen, OK.

Volgende keer blijft je BSoD staan, kan je rustig de Bug_Check & parameters opschrijven plus indien bekend de veroorzaklijke bestandsnaam.

Wat je dan algemeen ten eerste kan doen om BSoD's te voorkomen is natuurlijk geen illegaal spul op een zgn. produktiecomputer (computer die je altijd nodig hebt) installeren, als je dan zonodig toch moet "testen", doe dat dan in een virtuele zandbak.

Ook kan je DEP (Data Execution Prevention) voor Alle programma's AAN zetten, dat voorkomt specifiek dat programma's naar niet toegankelijk geheugen schrijven. Dit voorkomt niet alle BSoD's.

In dit geval: De gecorrumpeerde driver(s) opnieuw installeren: Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen. Geavanceerde systeeminstellingen, Apparaatbeheer.
Selecteer daar het apparaat, RMK, Eigenschappen, tabblad Stuurprogramma, Update driver, kies Geavanceerd, Ik wil zelf kiezen, - compatibele driver is al voorgeselecteerd -, OK.

Verschil tussen Automatisch & dit is dat deze methode alle drivers opnieuw installeert door de oude te overschrijven.

Ok, het eerste dat ik wil dat je doet is het Automatisch herstarten na systeemcrash uitschakelen, want ik heb echt uniforme Microsoft benamingen van dit soort problemen nodig:

Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen. Geavanceerde systeeminstellingen, Opstart- en herstelinstellingen, De computer automatisch opnieuw opstarten UIT vinken, OK, Toepassen, OK.

Volgende keer blijft je BSoD staan, kan je rustig de Bug_Check & parameters opschrijven plus indien bekend de veroorzaklijke bestandsnaam.

Wat je dan algemeen ten eerste kan doen om BSoD's te voorkomen is natuurlijk geen illegaal spul op een zgn. produktiecomputer (computer die je altijd nodig hebt) installeren, als je dan zonodig toch moet "testen", doe dat dan in een virtuele zandbak.

Ook kan je DEP (Data Execution Prevention) voor Alle programma's AAN zetten, dat voorkomt specifiek dat programma's naar niet toegankelijk geheugen schrijven. Dit voorkomt niet alle BSoD's.

In dit geval: De gecorrumpeerde driver(s) opnieuw installeren: Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen. Geavanceerde systeeminstellingen, Apparaatbeheer.
Selecteer daar het apparaat, RMK, Eigenschappen, tabblad Stuurprogramma, Update driver, kies Geavanceerd, Ik wil zelf kiezen, - compatibele driver is al voorgeselecteerd -, OK.

Verschil tussen Automatisch & dit is dat deze methode alle drivers opnieuw installeert door de oude te overschrijven.

Aller eerst Bedankt voor de reactie/hulp

Ik heb nu DEP aan gezet en Automatisch herstarten uit gezet.

IN apparaatbeheer kan ik het apparaaat RMK niet vinden daar heb wat meer duidelijkheid nodig driver is dus nog niet opnieuw geinstaleerd.

De bug_check + parameters.

Stop: 0x0000007e

BugcheckCode 126
BugcheckParameter1 0xffffffffc0000005
BugcheckParameter2 0xfffff80002ff4dd3
BugcheckParameter3 0xfffff880097a48f8
BugcheckParameter4 0xfffff880097a4150
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0
Bug_checkstring SYSTEM_TREATH_EXEPTION_NOT_HANDLED

Caused by driver NSkernel.sys (het lukt mij niet te achterhalen waar deze driver nu precies van is of voor dient.)

Ok. Dit is de zoekstring:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=site:microsoft.com+NSkernel.sys&meta=&aq=f&oq=

Frappant maar 1 resultaat.

Dit is weer je omgerekend consistente Bug_Check:

Ook frappant de spelfout.

Ik ben nu even niet beschikbaar, andere lieve Helpers mogen het even van me over nemen..

Thanks man dit was buitengewoon helpend dankzij jou weet ik dat het probleem door een bullguard ( antivirus ) driver veroorzaakt word wat betekend dat ik gewoon de hulp van bullguard service in kan schakelen.
Zij hebben nu al mijn logs overgenomen en zullen naar mij terugkomen ( hopelijk met de fix )
Dus even afwachten nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan