BSOD Kernel Power 41 (Kritiek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aalalex

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
39
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van BSOD's op mijn zelfgebouwde PC. (Steeds met dezelfde error)

Dit zijn mijn specs:
- Windows 7 Ultimate 64 bit
- Intel Core i5 2500K (Stock-Fan)
- Corsair Vengeance Low Profile 8 GB RAM
- Gigabyte Z68X-UD3H-B3
- Western Digital Caviar Blue 500gb
- OCZ ModXstream Pro 600W PSU

Ik heb al eerder op het internet rondgekeken wat de oplossing zou kunnen zijn voor deze BSOD's maar ik heb tot nu toe nog geen succes gehad. Ik heb op diverse fora gelezen dat Daemon Tools een veroorzaker kan zijn van de BSOD, dus die heb ik gelijk verwijdert incl de driver, maar dat helpte niet.
Verder heb ik het idee dat ik alleen een BSOD krijg als er veel programma's open staan er de pc het dus redelijk zwaar te verduren krijgt.
Ik heb al verscheidene Memory tests laten draaien maar die laten niks bijzonders zien, ook heb ik prime 95 al een paar keer laten draaien zonder fouten.
Ik heb zelf redelijk wat verstand van computers maar als ik de details bekijk in het logboek moet ik eerlijk zeggen dat het er nogal eng uitziet:

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2012-05-20T12:19:33.782016300Z

EventRecordID 30498

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Alex-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18


- EventData

BugcheckCode 265
BugcheckParameter1 0xa3a039d89d5db8b5
BugcheckParameter2 0xb3b7465eefda880b
BugcheckParameter3 0xfffff800030118fe
BugcheckParameter4 0x1
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem!
Alvast Bedankt! :D

EDIT: Ik heb ook alle drivers geupdate.
 
Laatst bewerkt:
Overklok je je pc? Anders kan je het proberen op te lossen door eerst je snelheden weer terug te brengen naar de stock-speed en die progjes te verwijderen.
 
ben het wel van plan als ik een betere koeler heb, maar ik heb het nog nooit gedaan op deze pc
 
gebruik de de igp? Geen losse videokaart?
 
Ik denk dat die het niet trekt. Als je wilt gamen, zul je toch echt een videokaart moeten kopen!
 
Ik denk dat die het niet trekt. Als je wilt gamen, zul je toch echt een videokaart moeten kopen!

Het gaat hier ook niet om of ik kan gamen of niet, het gaat erom dat ik telkens BSOD krijg als ik veel programma's open heb staan, DUS NIET TIJDENS HET GAMEN
 
OK! Ik heb hier een laptop en die heeft ook intel 3000 graphics en die crasht nog wel eens als ik een filmpje op youtube kijk in 480p :(, dat is bij jou waarschijnlijk ook een beetje het probleem: veel programma's en iets grafisch.
 
OK, even voor de duidelijkheid: Word je Bug_Check decimaal of in hex weergegeven? 265 is dan een beetje hoog & voor zover die bestaat, zal wel, moet ik daarvoor de Windows Driver Kit erbij pakken.

In hex word het 109 & dat is deze:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff557228(v=vs.85)

Misschien dat iemand je daar verder mee kan helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan