Bsod unmounteble_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

asdfghjk

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Berichten
48
Als ik mijn computer probeer op te starten krijg ik de foutmelding UNMOUNTEBLE_BOOT_VOLUME

STOP: 0x000000FD ( 0x867F7C50, 0xC0000185, 0x00000000, 0x00000000)

In eerste instantie dacht ik dat het om een virus ging, dus probeerde ik mijn computer op te starten in veilige modus, dit werkte niet, zelfde foutmelding. Alle mogelijke opties via het F8 menutje werkten niet, behalve automatisch repareren, wat zoals verwacht niets opleverde. Dus heb ik mijn harde schijf op een andere computer aangesloten en probeerde ik een backup te maken van de schijf, maar toen ik de schijf probeerde te openen in explorer, liep deze gelijk vast en moest ik explorer via taakbeheer herstarten om te laten werken.

Nog even voor de duidelijkheid, het is een windows 7 ultimate 32-bit versie.

Nu vraag ik mij dus af, is er een manier om bestanden toch te kunnen backuppen of nog mooier om het hele systeem weer normaal op te kunnen laten starten.
 
Hoi,
uitleg van jouw Bug_Check_Code (Eng).
Download HirensBootCd en zorg in eerste instantie voor het redden van je data. Deze rescue-cd start op van cd en draait vanaf de cd, dus buiten Windows om.
Handleiding (NL).
Heb je recent een programma geïnstalleerd of drivers ge-update voordat het probleem zich voordeed?
Als je een Win 7 dvd hebt voer dan via de prompt een chkdsk /r uit.
Lees dit ook even.
 
Laatst bewerkt:
ik las dat die rescue-cd draait op windows xp (soort van). Daar draai ik nu ook op en als ik vanaf hier mijn schijf wil opstarten loop explorer vast, is dat daar niet hetzelfde geval dan?
 
Deze rescue-cd start op van cd en draait vanaf de cd, dus buiten Windows om.
Nee deze optie loopt niet vast omdat je besturingssysteem niet geladen wordt.
 
alles loopt dus toch vast, dus ik denk dat het hier om een hardwarematig probleem is, is dat mogelijk?
 
Als je HirensBootCd opstart en dan voor Mini XP kiest wil je zeggen dat dan de zaak vastloopt?
 
nee, maar als ik dan via 1 van de vele explorer programmatjes naar mijn in dit geval F: schijf ga, dan loopt die explorer vast. daarnaast ben ik erachter gekomen dat alles gewist is van mijn harde schijf, toen ik inmiddels de hoop had opgegeven en dus maar nieuwe windows erop wou gooien, toen kwam ik erachter dat er van de 931 gb er 930 gb vrij was. dus ik ga denk maar eens een nieuwe schijf kopen.
 
Er staan DOS progjes op die cd waarmee je die schijf kunt controleren, weet ze ff niet zo vlug uit m'n hoofd. Maar het is mogelijk dat je schijf idd stuk is.
 
op die cd staat ook zo'n programma, maar dat heeft 2 uur nodig om te controlleren dus doe ik morgen wel even
 
◦HDD Scan 2.8: HDDScan is a Low-level HDD diagnostic tool
◦SeaTools for Dos: GUI 2.23 Text 1.10 versions to test Seagate or Maxtor Parallel ATA (PATA and IDE) and Serial ATA (SATA) interface disc drives (Dos Freeware). en nog vele anderen.
 
CD Erin, recove, command prompt, chkdsk /p of /f ligt aan taal , bootrec /fixboot,bootrec /fixmbr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan