BSOD: Worker thread returned at bad IRQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtasma1978

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
11
Hallo,
Mijn computer van Dell (Inspiron) valt tegenwoordig steeds vaker uit met een blauw scherm en de bovenstaande melding.
Ik heb een legale versie van windows 7, 64 bit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!
 
Gebruik je McAfee?
Kan je hier iets mee?
http://www.sevenforums.com/crashes-debugging/255875-bsod-worker-thread-returned-bad-irql.html

grts.

PS, Microsoft security essentials is niet 1 van de beste, ook al lijkt dat zo als je deze link leest.

In 1 van die verhaaltjes op dat forum lees je dit:

Dear Koolkat,
Thank you for your advice. I am having similar problems as well. Although I did not yet follow these steps, the steps you listed also help remove McAfee antivirus and also, I will complete all your steps in a week and let you know about the results.
Also, strangely the BSODs occur giving the same reason when I am about to download files using bittorrent or mu-torrent.
I haven't tried other torrent clients yet.

Please advise
anuragy

dus torrentprogramma's, zelf werk ik er nooit mee, maar openen die programma's ook poorten van je router zoals vroeger limewire ook deed?
En is dat veilig?
 
Laatst bewerkt:
.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik hoop niet dat ik Mc Afee van de computer hoef te verwijderen, aangezien ik nog een abonnement heb tot eind september..
Heb wel de McAfee Technican gedownload en gebruikt, die heeft wel een fout gevonden inmiddels en hersteld.
Ik wacht het even af en kijk wat er de komende dagen gaat gebeuren. Als het is opgelostr, dan is het inderdaad mijn McAfee geweest.

Op je tweede vraag, ik heb inderdaad mutorrent en vanmiddag viel de computer voor het herstel van McAfee maar na gebruik van mutorrent wederom uit.
Wellicht een idee om hier even mee te stoppen, heb jij een idee welke beter zou kunnen zijn voor torrents?

Tot slot vroeg ik me af of dit wellicht iets met spyware of malware te maken kan hebben, zou je dat weten?

alvast bedankt voor je hulp!
 
Zelf maak ik geen gebruik van torrents, maar die programma's kunnen best wat minder zijn qua veiligheid, het is tensotte om peer to peer te up en downloaden, dus ligt er ook aan wat je download en opent.
Moet je voorstellen dat wat jij download en opent geen firewall en antivirus tegen op kan. stel je opent een besmette exe, dan kan dat snel gaan, maar dat zal denk ik niet gebeurd zijn.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je besmet bent, daar zou McAfee op moeten scannen.

Maar vroeger al voor bittorent bestond was het al zo, allerlei programma's om van alles mee te downloaden zoals muziek films etcetera, die programma's waren meestal zelf besmet, ook als geen besmette bestanden er mee downloade.
Dus het kan wel, scan in ieder geval met McAfee , in die link die ik je gaf las ik dat de problemen die je had ontstonden met dat torrent programma en McAfee.

Idd, verwijder die mutorrent eens en kijk hoe het dan gaat.

Paar jaar geleden heb ik ook een geval met mcafee en torrents mee gemaakt en dat liep zeer slecht af voor de laptop.
uiteindelijk was van die laptop de bios besmet en de laptop kon de vuilnisbak in.

Dat begon overigens met 2 drivers die mcafee niet herkende, maar wel wat de 2 drivers (*.sys) binnen wilde halen om de 2 dagen, dus de man vroeg waarom hij om de 2 dagen steeds het zelfde virus binnen kreeg die mcafee dan steeds verwijderde.
Daarna ging hij er naar zoeken maar die laptop was al te besmet om ook voor mcafee daar nog uit te komen, zijn zoon had hem gezegd dat je daar gratis alles kon downloaden, maar met exe bestanden en andere uitvoerbare bestanden kan je dat toch beter laten.

PS
Gratis is niet Gratis, snap je?
 
Laatst bewerkt:
.

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Inderdaad blijkt dat wanneer ik mu torrent opstart, binnen 5 minuten de computer in blauw scherm geeft.
Ik ga op zoek naar veiligere methodes voor het binnen halen van muziek en boeken.

Groet,
 
Veel succes rtasma :) , dan kan je deze wel als opgelost zetten. je vraag over welk programma kan je vast wel een rubriek voor vinden op dit forum, ik hou me meer bezig met windows, sterkte man.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan