• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW-nr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hey allen,

In een werk document waar ik regelmatig BTW-nrs moet ingeven (volgens deze schrijfwijze: BE 1234.123.123) had ik dit graag wat geautomatiseerd.
Als ik via cel -> celeigenschappen -> aangepast kies en dan het volgende ingeef: "BE "0000.000.000 maakt Excel er steeds "BE "0.000.000.000 van.
Dus er komt automatisch een punt na het eerste cijfer (wellicht omwille van duizendtal).

Bedoeling is dat dat ik 1234123123 ingeef en dat Excel er BE 1234.123.123 van maakt?

Is dit mogelijk?

aangepaste getalnotatie :

Code:
"BE 0000.000.000"
Groet,

Joske

Helaas Joske, dan krijg je altijd BE 0000.000.000 in de cel, ongeacht wat je invoert.

Dank voor je reactie maar als ik de cel nu zo aanpas en ik geef 1234123123 in, krijg ik BE 0000.000.000 ipv BE 1234.123.123
Dus alle cijfers worden naar nullen omgezet.

Code:
="BE "&LEFT(A1;4)&"."&MID(A1;5;3)&"."&RIGHT(A1;3)

Of met een formule

Was uit de losse post, zonder te controleren.

Deze doet het volgens mij wel :

Code:
"BE" ####.###.###

Groet,

Joske

Ik heb de oplossing ook nog niet gevonden hoor, maar:
- met #5 kun je ook geen getal invoeren in de cel dat daarna omgezet wordt in een BTW-nummer;
- met #6 krijg ik ook nog steeds een punt na het eerste cijfer.

Als je deze gebruikt: "BE" ####-###-### gaat de cijfergroepering wel goed...

Laatst bewerkt:
Klopt, je hebt dan wel een extra kolom

Deze lijkt me in elk geval al een erg goed alternatief: "BE" ####-###-###
Bedankt.

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim nummer As String, deel1 As String, deel2 As String, deel3 As String
If Not Intersect(Range("A1:A100"), Target) Is Nothing Then
    If Len(Target) = 10 Then
    nummer = Target.Value
    deel1 = Left(nummer, 4): deel2 = Mid(nummer, 5, 3): deel3 = Right(nummer, 3)
    Target.Value = "BE " & deel1 & "." & deel2 & "." & deel3
    End If
End If
End Sub

Met VBA kan het zo

Laatst bewerkt:
Of zo in celeigenschappen:

Code:
"BE" ####"."###"."###

Die is mooi gevonden JVeer, en doet volgens mij wat gevraagd wordt. :thumb:

Dankje Alex, ik wist ook niet dat ik dit kon toepassen op celeigenschappen. Ik dacht ik probeer het voor de gein en het werkte:thumb:

Ander mogelijkheid.
Code:
"BE" ####\.###\.###

Ideaal, dank voor deze mooie oplossing.

Nu had ik nog 1 bijkomende vraag: in een 2e blad in hetzelfde document verwijs ik naar deze cel A1 (op mijn eerste blad).
bvb: "vof de vereniging, gevestigd te straatnaam 4, 1000 Brussel (BTW: BE 0 …)."
Met als code ="vof de vereniging, gevestigd te straatnaam 4, 1000 Brussel ("&blad!A1&")."
Nu geeft die daar enkel de cijfers die ik heb ingevuld (dus in mijn voorbeeld 1234123123) terwijl die dan ook de 'lay-out' (BE 1234.123.123) zou moeten overnemen.

Kan zoiets? Sorry moeilijke vragen. ;)

Of:
Code:
="vof de vereniging, gevestigd te straatnaam 4, 1000 Brussel BE "&TEKST(Blad1!A1;"####\.###\.###")

Of je zet gewoon de verwijzing: = Blad1!A1.
In de aangepaste opmaak zet je:
Code:
"vof de vereniging, gevestigd te straatnaam 4, 1000 Brussel BE "####\.###\.###

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan