budget game pc €450

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanboederij

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2013
Beste iedereen,

Ik wil graag een budget game pc maken met een budget van €450.
Nou wil ik graag weten wat er mogelijk is met dit budget inclusief windows en wat mogelijk zonder.

Ik hoef er niet per sé op de beste kwaliteit games te kunnen afspelen want ik weet dat dit niet realistisch is.
Maar in ieder geval moeten de games wel gewoon soepel kunnen draaien.

Verder moet internetten en office ook gewoon vlot gaan.

Ik vraag me af wat jullie aanbevelingen zijn.

groet,
Sanboederij

Dit is realistisch voor 1 jaar. Je kan beter een tweedehands pc kopen voor die prijs.
Met dit budget inclusief windows zal je geen pc hebben. Ga je hem trouwens zelf ineenzetten?
Dit kan je alleszins nemen als je hem zelf ineen zal zetten.

is dit wat? Het is een beetje over budget maar...

processor AMD FX-6300 3.5Ghz AM3+ Box
moederbord Asus M5A97 LE AM3+ 4x DDR3 6x SATA-600
geheugen Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz (2x4GB) CL9
voeding Cooler Master GX GX 450W
DVD-speler LiteOn iHAS124-04
Behuizing Sharkoon MS140 Mini-Tower 3x USB 2.0 USB 3.0 Zwart
HDD Seagate Barracuda 1TB 3.5" SATA-600
Videokaart Sapphire HD7750 2GB DDR3 PCI-e 2.x 16x

Bij elkaar: €480

Voor dat geld heb je wel een prima game pc. Die alle spellen op het moment trekt. Alleen wel op Low-Medium settings en 720P (HD Ready)- "shooter games" Skype en al het andere kan er naast gestart worden. Tunngle voor een VPN verbinding en in een netwerk gedownloade spellen online spelen.

Strategy games, zoals Simcity, C&C, Anno, Shogun 2, Age of Empires en Minecraft kunnen op Medium-High (1080P) Idem race spellen. Need for speed hot pursuit 2012.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/424378 - Voordeel zuinige pc.
Ook zou je hem moeten overclocken (Kan met de auto OC van MSI "20% Grafisch en prestatie sneller"). De pc heeft Windows 8. Je zou hem wel zelf in elkaar moeten zetten. Je geheugen komt op 2133 Oc te staan.

De aankomende Processors van AMD (Richland). Passen op de FM2 sockets. (Verwacht eind 2013 - begin 2014)
De Crosfire functie van deze processors werken dan ook optimaal. Als het zover is, zou ik zeker een van deze processors nemen en een extra videokaart. Wel even de hoogtes van je kast in de gaten houden. Ook zal je dan een nieuwe voeding nodig hebben. Zie alles over Richland processors en zijn voordelen > http://nl.hardware.info/nieuws/33046/specificaties-amd-richland-processors-bevestigd

Met upgraden erbij. Zal de PC zeker wel 4 a 5 jaar mee gaan als game pc i.p.v 1 jaar.
Let op: De richland processors, beschikken over een 8xxx kaart. Je zou dan een soort gelijke kaart moeten aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info sander17111988.
Wat vind je van mijn configuratie?
Ik weet alleen niet precies wat voor voeding ik er voor moet kiezen, is 350 watt genoeg of moet ik naar een hoger wattage neigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan