(Budget) Game PC €600,00/€700

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je deze review leest. Dan kom je er wel uit, Let op: "Het nieuwe topmodel, de FX-8350, wordt met een prijs van gemiddeld zo'n 200 euro duidelijk goedkoper dan de Core i5 3570K. Het prijsniveau is vergelijkbaar met de Core i5 3550. Kijken we naar de benchmarks, dan mogen we wel stellen dat de FX-processor gemiddeld wel wat sneller is"
http://nl.hardware.info/reviews/3311/25/amd-vishera-review-fx-8350-fx-8320-fx-6300-getest-conclusie

Echter moet je bij deze Processor meer investeren, in je videokaart. Wat bij jou aan de orde is. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Stroomverbruik: http://nl.hardware.info/reviews/3311/22/amd-vishera-review-fx-8350-fx-8320-fx-6300-getest-stroomverbruik-cpu-idle--cinebench-115

Daarom had ik je ook de A10-5600K aangeraden, presteerd grafisch weer velen malen en extra boost op je videokaart, maar heeft minder rekenkracht. De Rekenkracht ga je naar mijn mening van de I5 en de FX 8350, waarschijnlijk niet gebruiken.
Terwijl de A10-5600K grafisch veel krachtiger is. Voor het gamen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de game benchmarks, valt er je iets op?
De i
5 is superieur in gamen,
hier nog wat benchmarks met de FX 8350.
Redenen om de i5 te verkiezen boven FX 8350.
-Verbruik
-Sneller in gamen
-Trager in andere dingen die je hoogstwaarschijnlijk niet eens echt veel gaat gebruiken.
 
Natuurlijk valt er nog altijd een 2e optie te overwegen waarbij de TS voor een mindere processor gaat, maar voor een redelijk dure GPU.
Dit wordt zeer veel gedaan (@BBG tweakers.net) voor gaming pc's van dit budget.
Het zou dan zoiets worden, het systeem is dan wel iets minder future proof, maar nog altijd zeer snel.
Persoonlijk zou ik voor het eerste gaan, de gpu kan altijd gemakkelijker geüpgradet worden dan de cpu.
Met het eerste bedoel ik de post van Stormbreaker hierboven :)
 
Ik snap niet waarom sander dit proces in mijn ogen onnodig vertraagd door te beginnen over een geheel andere configuratie.
@Superjery, doe gewoon de configuratie van subplayer, dit is een veel beter overwogen configuratie die aansluit op jouw wensen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...541751]=1&product[501012]=1&product[555971]=1

Daar heb je een punt :p
Zou deze configuratie pakken:

Natuurlijk valt er nog altijd een 2e optie te overwegen waarbij de TS voor een mindere processor gaat, maar voor een redelijk dure GPU.
Dit wordt zeer veel gedaan (@BBG tweakers.net) voor gaming pc's van dit budget.
Het zou dan zoiets worden, het systeem is dan wel iets minder future proof, maar nog altijd zeer snel.
Persoonlijk zou ik voor het eerste gaan, de gpu kan altijd gemakkelijker geüpgradet worden dan de cpu.
Met het eerste bedoel ik de post van Stormbreaker hierboven :)
 
Laatst bewerkt:
Als je voor optie 2 gaat, dan zou ik zo'n kaart nemen als je bereid bent nog wat geld bij te leggen. Deze zijn stiller en koeler.
Sapphire HD 7950
Gigabyte HD 7950
Asus HD 7950
In feite is de Asus veruit de beste, maar hij is dan ook veruit de duurste.
Veel verschil zit er niet tussen de Sapphire en de Gigabyte (alleen wat stiller).
Als je er geld voor over hebt om de Asus te kiezen (extreem koel en stil) dan moet je dat doen, maar de andere kaarten doen hun job ook meer dan goed :).
 
Sorry voor de late reactie, me internet lag er 2 dagen uit.

Maar ik heb een vraagje, is de i7 3770 stukken beter dan de i5 3550/3570?, het maakt me niet uit dat die iets boven mijn budget zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan