(Budget) Game PC €600,00/€700

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anders is een GTX660 ook wel een leuke optie, qua prestaties is ie op hoge resoluties wat slechter, maar de GTX660ti licht weer net buiten je budget maar is wel net wat beter dan een 7870.
 
Hier heb je wat benchmarks (scroll naar beneden). Daar scoort de HD 7870 beter bij BF3 dat normaalgezien een game is waarbij Nvidia kaarten veel beter scoren.
Normaalgezien is de HD 7870 220-230 euro, maar nu deze zo goedkoop is, is die een iets beter optie denk ik.
 
@subplayer, ja, en ik zie ook dat de HD 7870 erg goedkoop geworden is. Jammer dat die toen ik mijn pc kocht nog duurder was anders had ik die misschien ook genomen. Ik denk dat de TS zijn kans moet pakken nu het nog kan en gewoon een HD 7870 moet nemen.
 
Absoluut doen! Een nieuwe kaart voor die prijs, dat is fantastisch! Het is een geweldige kaart met inderdaad zeer goede koeling. Bovendien van het allerbeste en allerduurste merk, ASUS.
 
@unknownuser, ik weet niet wat de bron inderdaad is waar subplayer vandaan heeft gehaald dat met een GTX 650 bijna niet te gamen valt. Ik denk dat hij bedoeld dat er op ultra settings bijna niet te gamen valt. Maar bij een budget van €600 - €700 gaat er erom dat op high settings de allernieuwste games gespeeld kunnen worden en niet op ultra, daarvoor moet je minimaal €850 alleen al aan de computer uitgeven.

Yup, dat bedoel ik. Ik heb in mijn configuratie al express de een na zwaarste AMD-processor zitten die nu verkrijgbaar is. Dus dat moet ook al goed zijn. Het moederbord is AM3+ en heeft een 990FX-chipset, dus optimaal met de processor. Het geheugen is van de Kingston HyperX-serie, dus daar hoef ik ook geen woorden aan vuil te maken. Verder zit er nog een aparte CPU-cooler op, dus als hij eventueel een beetje wil tweaken, kan dat met mate (i.v.m voeding van 500 Watt). En ja, ik weet dat 500 watt weinig is, maar in die van mijn zit een 450 watt, en ik kan er zelfs mee tweaken (en dan nagaan dat ik nog met verouderde, meer stroom vretende onderdelen werk).
 
Wel een ding waar je op moet letten: kan je voeding het aan. Alleen het feit al dat er veel stroom door de chip gaat, en daardoor er wel 2 koelers voor nodig zijn, zegt al genoeg over het verbruik van de videokaart, ik denk dat je dan ook minstends 3 tientjes aan je voeding mag toevoegen, zodat je rond de 650 watt komt ;).
 
@superjery, ja, ik neem aan dat die GPU eruit gaat en dat je die van je vriend overneemt. Je kan je pc dan zonder GPU laten assembleren of het zelf assembleren met GPU uiteraard. Bij die eerste optie zet je je GPU er uiteraard later wel in. Ik zou geen moederbord van Gigabyte nemen maar van Asrock.
 
@superjery, ja, ik neem aan dat die GPU eruit gaat en dat je die van je vriend overneemt. Je kan je pc dan zonder GPU laten assembleren of het zelf assembleren met GPU uiteraard. Bij die eerste optie zet je je GPU er uiteraard later wel in. Ik zou geen moederbord van Gigabyte nemen maar van Asrock.

Ja de GPU gaat eruit, maar dat was alleen om mensen te laten weten welke ik nam
 
Vanwaar komt die setup nu plots?
Slechte voeding, en die 8 cores zal je toch niet gebruiken. Je bent veel beter af met een snelle quadcore van Intel en een beter moederbord.

@Stormbreaker
Gigabyte is helemaal geen slecht merk hoor, ik begrijp niet waarom je het zou veranderen.

Neem toch maar dit.
Games gebruiken maximaal 4 cores, en die van Intel zijn eigenlijk veel sneller (hij heeft er ook maar 4) dan die van AMD. Jij bent dus veel beter af met een cpu van Intel aangezien je die 8 cores niet gebruikt.
 
@subplayer, ik zie als ik op internet kijk de meeste klachten over Gigabyte moederborden. Met videokaarten doen ze het prima en voor een goede prijs maar de moederborden schijnen daar heel veel DOA's te hebben.
 

Het zijn geen 8 cores, maar 8 modules. Zijn wat anders dan Cores (AMD heeft een hele andere opbouw van processor structuur). Daarbij is je cache hoger, wat wel wat zegt bij het gamen.
De configuratie die hij nu wild is zeer geschikt. Als je nog een 10tje extra hebt, zou ik de Kingston Hyperbeast memory nemen van 2400 Mhz. Aanzienlijk sneller en een Asrock Extreme3 boardje. Geeft echt een enorme boost aan je systeem. http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Extreme3/

Dan kom je op dit uit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B528532%5D=1&product%5B492067%5D=1&product%5B528721%5D=1&product%5B489231%5D=1&product%5B563663%5D=1&product%5B558089%5D=1&product%5B447320%5D=1&product%5B565767%5D=1 (2 tientjes extra)

Als je bij het opstarten van je PC op de letter X drukt. Klokt hij hem zelf over tot toegestane/stabiele boost. Zonder Risico's. Hij meet zelf zijn Temperaturen ect i.v.b met wat toegestaan is.

Edit: Met de korting die je krijgt op de Videokaart, zou dit helemaal ideaal zijn. Gezien deze AMD processor, grafisch aanzienlijk beter zal scoren.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557801%5D=1&product%5B566121%5D=1&product%5B565767%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B458157%5D=1&product%5B495057%5D=2&product%5B436225%5D=4&product%5B469644%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B528721%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat weet ik en AMD is zo 'brave' om het te verkopen als 8 cores, maar uiteindelijk komt het daar wel op neer.
 
Dat het op 8 Cores, neerkomt? Was het maar zoon feest. Dan had je wel heel erg veel waar voor je geld :p
8x 4.2 GHZ en 8x 8MB cache zou wel lekker zijn ja. Je mag het gerust uitdrukken, als een virtuele 8-core, net als de I3 een virtuele Qaudcore is.

Ieder geval dat komt er het dichts bij als intel benaming.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon iets wat Intel 'Hyperthreading' noemt.
Volgens mij zegt AMD dat er 8 cores in zitten omdat er ook daadwerkelijk 8 INTEGER cores in zitten. In elke module 2.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan