Budget game-PC €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterwonder

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo,

Met allerlei nieuwe games die gereleased zijn zoek ik toch een nieuwe game PC waar ik soepel de nieuwste games op kan spelen (en ook in de toekomst het liefst).

Budget: €800-900
Doel: Gamen + office
Hoe belangrijk is stilte: Onbelangrijk
Assemblage: De winkel moet het in elkaar zetten
Opties: Moet vlot en soepel de nieuwste games kunnen draaien als Black Ops etc. en graag ook voor de toekomst (niet direct hoeven upgraden).
Besturingssysteem: Ik dacht aan XP om de PC zo snel mogelijk te laten draaien dan op Vista maar hier hoor ik jullie mening graag over, het besturingssysteem hoeft niet gekocht te worden.
Andere software: Hoeft ook niet gekocht te worden, heb ik.
Randapparatuur: Ik heb een scanner/printer/beeldscherm/toetsenbord/speaker in huis.
Nieuwe randapparatuur: Een goedkope maar goede game muis.
Specifieke wensen: Niet echt, moet gewoon vlot kunnen gamen zonder frustraties. :)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, ik heb nl. niet heel erg veel verstand van combinaties van hardware onderdelen etc. wat goed matcht.
Alvast bedankt. :thumb:

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B72617%5D=1&product%5B331202%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B290913%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B286252%5D=1&product%5B258742%5D=1&product%5B358319%5D=1&product%5B263314%5D=1

Een budget game-pc zou ik het niet noemen. Net 3 euro boven je budget, maar hij kan werkelijk alles. Wel moet je er op letten dat je een 64-bit OS neemt.

- 6GB RAM
- 1TB HDD
- i7 930 processor
- Moederbord met mogelijkheid voor 2 videokaarten.
- Zeer snelle GTX460
- 500Watt kwaliteitsvoeding

I7 en 10GB Ram?
en dan een 460?

pak dan:

i5 en 4 gb ram (is genoeg)
en dan een hd6850 of hd6870

Laatst bewerkt:
Ik doe ook nog een duit in het zakje. http://goo.gl/C5VVc
- Amd x6 1090tt black edition is een six core processor dus beter op de toekomst gericht.
- 600 watt ocz voeding ( dus je hebt nog voldoende watt om eventueel een 2e videokaart bij te plaatsen).
- Ook ben ik voor Amd gegaan omdat je nu nog ong. binne het budget blijft.
- En tot slot een goede en goedkope gamingmuis van het merk Sharkoon.

Laatst bewerkt:
alleen nu heb je niks aan een 6-cores dus kun je beter oor 4-cores gaan

Het is ook op de toekomst gericht wat Jori Arts wou, de phenom 2 x6 (6 core) presteert ongeveer even goed als een i5 760 ( 4 core). Over ong. 1 jaar zul je gaan merken dat de phenom 2 x6 beter gaat presteren als de i5 760.

Hartstikke bedankt voor de reacties, dat stel ik zeer op prijs. :d

Ik heb hier en daar van de 2 setups van Paranoid en jasper199739 wat eruit gehaald en bij elkaar gevoegd en ik kwam hierop uit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[7517]=1&product[72617]=1&product[331202]=1

Ik zag nl. dat bij Paranoid het moederbord erg duur was vergeleken met die van jasper, ik weet het verschil tussen de 2 niet precies?
Een 500 watt voeding zal voldoen dus daar heb ik ook op gekort.
Wat vinden jullie ervan?

Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooi systeem, alleen heeft hij niet genoeg watt als je een 2e videokaart bij gaat plaatsen.

Laatst bewerkt:
Het is ook op de toekomst gericht wat Jori Arts wou, de phenom 2 x6 (6 core) presteert ongeveer even goed als een i5 760 ( 4 core). Over ong. 1 jaar zul je gaan merken dat de phenom 2 x6 beter gaat presteren als de i5 760.

ik denk niet dat dat over een jaar is:confused:

Op het moment presteert een six-core dus minder goed dan een quad-core?
Is dit een duidelijk merkbaar verschil?

Wat ik ook niet helemaal snap is dat het six-core moederbord ~75 euro is, en de quad core zo'n 175 euro, terwijl de six-core nieuwer is?

Voor intel processoren heb je een duurder moederbord nodig, dan voor een amd processor van x6 serie, ik denk dat dit komt omdat, de productiekosten van die moederborden hoger zijn of omdat ze bij intel uitzuigerig zijn. :P
Het verschil tussen een six core en een quad core merk je vrijwel niet in games. Hier zie je een benchmark (test) waaruit dit blijkt http://goo.gl/2j09k .

Laatst bewerkt:
Het verschil is inderdaad niet veel en ik ben graag voorbereid op de toekomst dus dat komt mij goed uit, bedankt. :D
De 2e videokaart hoeft van mij niet perse, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, ben meer gewend om er 1 te kopen en die te vervangen. Zullen 2 videokaarten voor meer performance zorgen of gaat het hier echt om nóg meer detail in het gamen?

Dat zorgt voor meer performance klopt. Hier ook iemand die een review schrijft over 2x een 6850 crossfire opstelling: http://goo.gl/4I3m7.
Verder moet ik nu weg, ik zal morgen nog eens kijken succes!

Laatst bewerkt:
@Marcell96

Ik ben van mening dat het systeem wat jij nu hebt gemaakt, een heel goed systeem is(Hij verslaat op dit moment de x6) maar zo is ie niet erg toekomst gericht. Ik durf te wedden dat je met de x6 langer vooruit kunt dan met de x4 (quad-core).

@Jori arts

Als ik jouw was zou ik windows 7 installeren. Je hebt namelijk nu een videokaart in je systeem zitten die dx11 ondersteunt, daar maakt windows 7 gebruik van en windows xp niet.

Laatst bewerkt:
De opmerking: ''Omdat ze bij Intel uitzuigerig zijn'' slaat gewoon nergens op... De kwaliteit en snelheid van de processoren ligt gewoon een stuk hoger en daarom moet het moederbord ook duurder zodat hij dit aankan. Je krijgt dan niet voor niets 3 PCI-E sloten en Triple Channel RAM....

Mooie toevoeging met die OCZ Vertex btw, maar ik zou nu wel een extra fan bijplaatsen want 1 fan is meestal niet genoeg voor zo'n systeem al helemaal niet.

En de X6 haalt het bij lange na niet bij de i7 930.... bij de i7 zit je nog aan het instap model en bij de X6 al aan de top... geen upgrade mogelijk dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan