Budget Game PC 800 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinklewinkle

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
24
Hallo,

ik heb zelf een pc samengesteld naar mijn wensen, en ik ben er wel tevreden over.
Ik weet alleen niet goed of alles compatibel is, dus is mijn vraag of jullie zouden willen kijken of alles klopt, zodat ik zo meteen niet thuis zit met onderdelen die niet op/bij elkaar passen :confused:

Het is de eerste keer, maar ik wil m zelf assembleren.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[35577]=1&product[230720]=1&product[234345]=1

de muis, keyboard en speakers zijn meer placeholders, daar moet ik nog over beslissen.

PS. ik hoef geen besturingssysteem en als jullie verbeteringen binnen het budget weten sta ik daar ook voor open! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb even de link naar je winkelmandje op Azerty werkend, gemaakt, was niet helemaal goed gegaan.
 
Je had sowieso al DDR3 werkgeheugen gekozen. Dat werkt niet in combinatie met een Intel Core 2 Quad processor, alleen met de nieuwe i7 serie op socket 1366.
Daarnaast is de socket van de C2Q (775) uitgerangeerd, daar komen geen nieuwe processoren meer voor.
Je videokaart is ook niet optimaal ivm de prijs-kwaliteit verhouding.
Je moederbord is een B merk, de casefan kan goedkoper en tegelijk beter..

Ik kom zo met een ander systeem, momentje, ben aan het samenstellen. Watch the edit :p
 
Neem een Gigabyte moederbord :thumb:
Kan je evt. ook nog een beetje je CPU oc'en
 
ty

Alvast heel erg bedankt, dit waren idd de tips die ik hoopte te krijgen, ik kijk uit naar je systeem :p
 
Zo, hier is ie dan
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[59299]=1&product[199869]=1&product[198682]=1

Heeft een tijd geduurd.. Belangrijkste verbeteringen:
Processor: sneller en een socket met toekomst (AM3, is nieuw, ondersteunt DDR3 geheugen maar werkt ook met DDR2)
Geheugen: simpel maar effectief, dat zogenaamd snellere OCZ geheugen merk je niets van. Los van het feit dat jij DDR3 had gekozen wat niet ondersteund zou worden :p
Videokaart: veel betere prijs-kwaliteitsverhouding
Moederbord: A merk, wel een simpele maar kan altijd nog duurder, je hebt nog wat geld over.

Beeldscherm en kast hetzelfde gehouden, meer moet je niet willen voor jouw geld. Beter is ook niet echt mogelijk.
 
dit nieuwe systeem is inderdaad precies wat ik wil, en nog een beetje goedkoper ook!
Dus als ik dit zo bestel moet ik er (in theorie :p) geen problemen mee hebben om er één geheel van te bouwen?
 
Ach het past sowieso allemaal in elkaar.
Wacht nog even met bestellen tot marsmannetje zijn zegje er over heeft gedaan (hij leest dit vanzelf wel), hij is er nog net even wat beter in dan ik. Hij komt vast en zeker nog lager uit zonder aan kwaliteit te verliezen.

En als je gaat beginnen met bouwen: lees even het topic wat gelinkt staat in mijn handtekening. Handige tips ;)
 
Zal ik doen, bedankt voor je systeem, aangezien ik nu toch wat over heb, is het miss een idee om de 1gb versie van de 4870 te nemen? :rolleyes:
 
Mwah, merk je niet zoveel van. Voornaamste aan de videokaart is de snelheid van je geheugen, niet de hoeveelheid (512 mb of 1 gb).
Dan kun je beter een HD4890 erin doen. Of een duurder moederbord, maar daar merk je ook niets van qua prestaties.
 
ik heb trouwens besloten om die wireless usb adapter niet te doen, aangezien ik prima een kabel naar mn pc kan leggen en ik er toch niet mee ga sjouwe, scheelt weer 20 euro ...
 
Laatst bewerkt:
Ik wil m wel enigszins overclocke ja, niet maximaal, maar een stabiel systeem op een hogere kloksnelheid is altijd beter :p

en stilte is niet egt een pre, natuurlijk altijd goed, maar t is niet iets waar ik wat prestatie voor zou laten willen vallen ...
 
Bij je 2e edit zit een 450w voeding, de vorige was 500w, is die 450w dan toch een verbetering? (het enige waar ik bij voedingen op let is het aantal watt)

nog bedankt voor je nieuwe samenstellingen, dat geheugen is idd heel erg goedkoop ...
 
Bij je 2e edit zit een 450w voeding, de vorige was 500w, is die 450w dan toch een verbetering? (het enige waar ik bij voedingen op let is het aantal watt)

nog bedankt voor je nieuwe samenstellingen, dat geheugen is idd heel erg goedkoop ...
Dat goedkope geheugen kan best een foutje zijn, maar ik zou het in elk geval proberen.

Bij een voeding zegt de hoeveelheid Watt vrij weinig. Helaas weten nog maar weinig mensen dit. Het gaat om het aantal watt op de gecombineerde 12V-lijn. Maar daarnaast is ook de algemene kwaliteit van de voeding belangrijk. Corsair gebruikt bijv hele goede kwaliteit onderdelen. Een voeding van Corsair kan dan ook veel zwaarder belast worden, dan wat op het stickertje staat.
Sommige goedkope voedingen kunnen nog niet eens leveren wat ze volgens hun eigen specificatie moeten kunnen leveren...
Naast de hoeveelheid Watt/Amperes op de +12V is ook het aantal kabels belangrijk. De efficientie.
 
Ok, ik heb je artikel over de voedingen eve geleze, nu pas zie ik dat er idd veel meer achter zit. Het zal dan idd wel een verbetering zijn.

Dat systeem wat je gebouwd had was zónder overclocke, maakt t veel uit als ik dat wel doe? want het systeem heeft opzich alles:thumb:

EDIT: verkeerd geleze, t systeem was wel voor OC'en, mijn fout
 
Laatst bewerkt:
Overclocken is sowieso mogelijk met de AMD Black Edition processors. Hiervan is de multiplier vrijgegeven.

Mocht je het niet weten: de multiplier zorgt er samen met de FSB voor dat jouw processor op zoveel MHz draait.
Laten we zeggen: multiplier 15, FSB 200 maakt 15 x 200 = 3000 MHz.
Dus als je deze naar 16 kunt zetten, heb je opeens 3200 MHz.

Heel simpel overclocken dus. Maar niet aan de FSB gaan zitten als je er geen verstand van hebt.
 
Bdankt, dan zal ik niet aan de FSB gaan zitte, maar alleen de multiplier wat opschroeve, kan je dat oneindig ver proberen te doen of zit er een bepaald maximum aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan