Budget Game PC 800 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bdankt, dan zal ik niet aan de FSB gaan zitte, maar alleen de multiplier wat opschroeve, kan je dat oneindig ver proberen te doen of zit er een bepaald maximum aan?
Totdat je computer uitvalt omdat je processor te warm is :D

Ik citeer
Deze processor biedt namelijk uitstekende overklokmogelijkheden dankzij zijn geünlockte multipliers. In onze tests blijkt de processor inderdaad erg makkelijk te overklokken en halen we zelfs op luchtkoeling hoge klokfrequenties. Zo draait de X3 720 BE stabiel op 3,7 GHz, wat 900 MHz meer is dan de specificatie. Hiervoor hoeven we niets anders te doen dan de multiplier in AMD's OverDrive-tool aan te passen van 13x naar 18,5x en de cpu-voltage naar 1,53 volt te verhogen. De standaard fan hebben we hierbij vervangen door een Akasa AK-876 heatpipe cooler.
-www.pcmweb.nl

Best nice =D
 
Laatst bewerkt:
Oh en marsmannetje, hoezo ga je voor een moederbord die DDR2 ondersteund, en niet DDR3? Maakt dat verschil zo weinig uit dat je meer op de prijs let?

Edit: Ohjee sorry, double post. Haha, als dat hier niet mag, wil een mod deze twee posts dan even mergen? :p
Edit2: Hmm zo te zien staat er niks over in de regels.
 
Laatst bewerkt:
DDR3 is sowieso net iets te duur voor het budget van TS, en daar komt bij dat je er echt geen verschil van merkt.
 
die processor info is wel heel belovend :D ik hoop dat ie koel genoeg blijft!

Met een Scythe Mugen 2 blijft ie wel koel genoeg. Is één van de beste koelers (of zelfs de beste) die momenteel op de markt zijn. Maar doe wel een stresstest als je hem over hebt geklokt.
 
Zal ik doen, ik vind t systeem er atm heel goed uitzien en wil jullie allemaal bedanken :p

En als ik l8r ddr3 ofzo wil dan koop ik wel gwoon nieuw geheugen en een AM3 mobo, maar niet voordat ik hier ff rond heb gevraagd, dit de 1e keer dat ik hier wat vraag, en ik ben heel erg blij met al het commentaar, het heeft me heel wat gescheeld :D
 
nog één vraag, als ik de 955 als processor neem? is de voeding dan nog steeds prima? (die van t systeem van marsmannetje)
 
nog één vraag, als ik de 955 als processor neem? is de voeding dan nog steeds prima? (die van t systeem van marsmannetje)
Ja, de 955 en de 945 hebben volgens de specificaties hetzelfde stroomverbruik (maximaal 125W). In de praktijk gebruikt de 955 zo'n 1-2 watt meer. Verwaarloosbaar dus ;)
 
inderdaad.
Overigens was de 945 een energiezuinige versie, die net iets minder verbruikt. De 945 is trouwens geen black edition, dus geen vrijgegeven multiplier.

Een moderne processor verbruikt niet zo veel. Het zijn de videokaarten die veel verbruiken.
Maar uiteindelijk zal dit systeem maar zo'n 200-300W gaan verbruiken. Maximaal dus. (dus alleen als je zwaar aan het gamen bent -> anders nog minder)
 
Zo ik meng me er ook maar weer eens in.. Volledig mee eens, kopen maar.
 
Ho wacht ff, het maakt niet zóveel uit, maar hoezo die dvd brander? De Optiarc AD-7240S-0B komt als beste uit de test bij hardware.info, en is bovendien ook nog 'ns goedkoper. De Samsung SH-S223B is daar trouwens niet getest.
 
Die SH 223-B wordt volgens mij het best verkocht. En het maakt voor DVD branders echt niet uit of ze getest zijn, zolang ze van een goed merk zijn, zijn prestatieverschillen echt niet merkbaar.
 
Nja als je deze test bekijkt zie je dat er toch wel duidelijk een verschil zit tussen de branders, vooral dan tussen de kwaliteit. En bovendien is de enige Samsung daar bagger :p
 
Ik kan je maar 1 tip geven: maak je niet zo druk over branders. Kies er één van een goed merk, en als ie dan een keer kapot gaat (wat nauwelijks voorkomt) heb je voor 20 - 25 euro een nieuwe. Je kunt beter je tijd besteden aan uitgebreid uitzoeken welke videokaart het beste voor je is, als die niet bevalt of kan doen wat jij wil kost het je 9 van de 10 keer 150 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan