budget game pc / streaming naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo!

Ik ben niet zo'n vreselijke hardcore gamer meer, maar zo af en toe wil ik tóch nog een paar uurtjes lekker spelen! :) Dus:

Ik zoek een pc waar ik af en toe op kan gamen! De games die ik speel zijn vooral FPS-games, maar ik vind C&C-achtige games ook erg leuk :rolleyes:
In ieder geval... ze stellen nogal vaak hoge eisen aan de pc en ik merk dat mijn huidige dat niet meer aan kan.

Ik heb:
beeldscherm (24"led), muis en toetsenbord.
Budget is ongeveer 550 euro. (maximaal 750 euro).

Wat zoek ik:
  • snel
  • grafisch
  • een mogelijkheid om rechtstreeks te streamen via netwerk naar TV (Samsung smart TV).
  • Legale Windows / MS0ffice (maar die laatste mag ook een open source zijn).

Wat zoek ik niet:
- geluid hoeft niet giga-goed te zijn (heb maar twee boxjes staan, of koptelefoon).
- Hoef niet per sé een erg grote harde schijf

Tnx alvast!!

Laatst bewerkt:
Als videokaart zou je een 7850 of 6870 kunnen nemen... De 7850 is iets zuiniger en op de meeste punten beter, daarnaast is die zelfs iets goedkoper, dus dan lijkt het makkelijk;).
Voor RAM heb je wel genoeg aan 8gb, merk maakt niet uit, prijs komt rond de 35 euro.
De processor kan je zo duur maken als je zelf wil. Wil je absoluut geen bottleneck, kies dan een van rond de 120 euro. Anders kom je met 90 euro ook een eind.
Moederbord kost ook ongeveer 50 euro, heb je nog ruimte voor uitbreidingen en niet het goedkoopste.
Harde schijf maakt niets uit tegenwoordig (zijn nog maar 2 fabrikanten, kwaliteit is vergelijkbaar). 500GB kost ongeveer 45 euro; een 128GB SSD kost rond de 80 euro.
Behuizing kan je ook zo duur maken als je zelf wil, ze beginnen bij 20 euro en gaan tot boven de 400 euro.
Voor een voeding heb je aan 50 euro genoeg.

Totaal zal het rond jouw bedrag uitkomen;)

De keus is aan jou (SSD nodig? kleiner? gewone HDD nog nodig naast 120GB SSD?)!
(ook webwinkel: waar wil je bestellen? Dat is eigenlijk de reden dat ik geen concrete dingen heb genoemd)

Laatst bewerkt:
Ik zou dit nemen als ik jou was:

7870XT is een hele goede kaart, kan bijna alle games van nu op Ultra settings aan dus hier zal je nog wel even door mee kunnen gaan.

Een B75 Pro3 moederbord omdat je simpelweg niet meer nodig hebt bij een moederbord.

K280, mooie kast met alle functies die je nodig hebt.

3350P is ongeveer hetzelfde als een 3570 (iets slechter, maar geen merkbaar verschil & stuk goedkoper).

500W is goed voor deze samenstelling en Corsair is een goed merk. Dus daarom de XC500M.

Crucial geheugen omdat het goedkoop is, het is ook low profile zodat alles mooi past met de koeler.

1TB Harde schijf van een vertrouwd en goed merk.

Een koelertje erbij, hierdoor is de pc stiller en word hij beter gekoeld.

En natuurlijk Windows 8, je zou ook Windows 7 kunnen nemen. Persoonlijke keuze.

Kom je uit op 769 euro. Is 20 euro duurder dan je budget, ik hoop dat dit niet erg is want dit is een hele goede pc. Er zou natuurlijk nog wel bespaard kunnen worden, maar dat zou dan wel van de prestatie van de pc af gaan.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501012]=1&product[576423]=1&product[455749]=1

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Laatst bewerkt:
Ik ga het morgen alvast eens met elkaar vergelijken... hele tour als ik het zo lees :)

Maar ik wil graag "wireless" verbinden, omdat de pc straks boven staat en de tv in de woonkamer.... Is dit flink anders? Extra lijntje trekken kan eventueel ook natuurlijk (wordt wel een lang lijntje) ;)

@Andreazz : Wat ik lees over SSD: Dat hoef ik geloof ik niet... en winkel : de goedkoopste en goede. Wel graag in elkaar zetten :) OF zit dat er al bij in??

Laatst bewerkt:
Wat je wel moet weten is dat in de samenstellingen van die van mij, AndreazZz en hasjenwiet geen assemblage zit, hij wordt dus in losse onderdelen geleverd. Assemblage is €60 bij Azerty, dan kan je het best mijn samenstelling nemen is dan rond de €770(kan nog ruim worden bezuinigd op de processor en moederbord).
Verder zou ik zelf niet kunnen bedenken hoe je je pc wireless met je tv kan verbinden, een kabel door het hele huis heen is ook niet echt fijn...

Ssd is voor dit bedrag iets te veel, kan er altijd later nog bij.

Ik heb nog eventjes gegoogled naar benchmarks, verder onderzoek gedaan en dan kom ik op dit uit:
voeding
Videokaart
processor
mobo1, mobo2, mobo3 (het enige verschil is het kleurtje en een mogelijkheid voor 2e videokaart in de toekomst)
harde schijf
RAM (geopende verpakking, maar scheelt een tientje; zo kan je later tot 32GB RAM nemen zonder dat je modules overhoudt)
(willekeurige) kast (het beste kan je zelf kijken voor een kast, anders zit je met de smaak van een ander opgescheept;)
Win7 of Win8 (evt. kan je ook een upgrade kopen, maar dan heb je een eerdere versie van Windows nodig...)
Installatie Windows is 15 euro, assemblage 60.

Voor de mensen die twijfelen aan de processor: klik Gegevens komen uit benchmarks, geen theoretisch gezeik dus. De AMD heeft meer cores (meer programma's tegelijkertijd, vrijwel alle nieuwe (leeftijd <2 jaar) spellen hebben multicore ondersteuning) en heeft meer Cache geheugen, waardoor hij ook sneller is.

Over je internet: persoonlijk ben ik voor ethernet, omdat het 1. altijd werkt en 2. sneller is (geen muren etc.)

Laatst bewerkt:
De samenstelling van AndreazZz is 1 van de betere samenstellingen.
Hou wel rekening met je stock processor koeler van AMD. Hier zou je mee kunnen overclocken, maar dan heb je letterlijk een opstijgend vliegtuig.

PS: Ik zou ook voor ethernet gaan, anders valt je verbinding steeds weg of je hebt slecht bereik. Of je zou een dure router moeten aanschaffen van +/- 100 euro.

Laatst bewerkt:
gosh... overclocken... ooit gedacht dat nog te doen ;) nooit van gekomen... geen idee of ik het nu nog aan zou durven... :) en... dus beter van niet doen (anders vliegt mijn pc weg?) :D Een tweede videokaart: verdubbelt dat het vermogen ofzo?

"Stock processor koeler" ... zit die er dan bij? of ... (je praat me iets te technisch, Sander ;) )

Nee hoor, weer een AMD processor. Niet doen zou ik zeggen, met gamen heb je helemaal geen 8 cores nodig, sterker nog: veel games schakelen je cores uit, je zal dan maar met 4 cores gamen. Ik snap niet waarom AMD hier altijd halsstarrig aanbevolen wordt terwijl bewezen is dat Intel in alle fronten beter is, ook op het gebied van kwaliteit. Waarom kiezen alle serieuze gamers dan Intel? Omdat ze meer betalen en minder krijgen?

en... dus beter van niet doen (anders vliegt mijn pc weg?) :D

"Stock processor koeler" ... zit die er dan bij? of ... (je praat me iets te technisch, Sander ;) )

Haha zoiets dan vliegt hij naar Intel toe :O
Nee maar serieus. Het is de standaard koeler die meegeleverd word bij je processor. Als je gaat overclocken heb je een third party cooler nodig. Weer zoon moeilijke benaming :P

Simpel gezegd een andere processor koeler moet je hebben voor het overclocken.
Voorbeeldje: http://tweakers.net/pricewatch/247755/gelid-solutions-tranquillo-rev2.html
1 van de betere koelers voor een mooie prijs. Veel prijs/kwaliteit verhouding zullen we maar zeggen.

Overclocken = De begrenzer van je componenten afhalen. Zodat je alles een beetje opvoert. (Kan tot 25% sneller worden gemaakt)

Laatst bewerkt:
Hmja, ik was nog een aparte koeler vergeten. Zelf heb ik alleen geen slechte ervaringen met AMD stock koelers, vandaar dat ik er niet aan dacht.
Waar ik nu nog aan dacht: je office pakket! Zelf gebruik ik al bijna een jaar met veel plezier Libre Office. Exporteren naar Office 2003, 2007 en 2010 gaat vlekkeloos.
En was je misschien ook nog van plan te gaan foto- en videobewerken?
En zoals Sander..... al zegt: de AMD is een flink stuk beter te overklokken en om daar op toe te voegen: de AMD processor is te upgraden, mocht het in de toekomst niet snel genoeg blijken te zijn. Bij die Intel moet je een nieuw moederbord en processor kopen.

Laatst bewerkt:
oke mensen... paar dagen uit de running geweest :( jammergenoeg!

Als ik het nu goed begrijp doe ik er het beste aan:

- simpele kast inderdaad,
hoef geen opsmuk, wel goede koeling e.d.

- AMD moederbord/processor
Ik ben geen serieuze gamer, doe het maar af en toe. Tuurlijk moet het dan wel zo goed mogelijk zijn, maar hoeft niet neus van de zalm te zijn. Is AMD dan idd goedkoper?

- Windows 8
Is die nu al een beetje gebruiksvriendelijk als je geen tablet/touchscreen hebt?

- Office
Of is een open source versie inmiddels net zo goed/beter? Gebruik alleen word, excel en heeeeel af en toe nog powerpoint (maar prezi is leuker)

- Montage

Is de samenstelling van Andreazz nog actueel nu? Of is er iemand die het nog scherper kan in prijs/kwaliteit (de prijs blijft rond de 700-750 euro).

Als iemand voor mij nog een mandje wil samenstellen? Dan is dat mijn definitieve keus en hoop ik er weer zo'n jaar of 5-6 mee te kunnen doen (net als deze) :D

oke mensen... paar dagen uit de running geweest :( jammergenoeg!

Als ik het nu goed begrijp doe ik er het beste aan:

- simpele kast inderdaad,
hoef geen opsmuk, wel goede koeling e.d.
Ja

- AMD moederbord/processor
Ik ben geen serieuze gamer, doe het maar af en toe. Tuurlijk moet het dan wel zo goed mogelijk zijn, maar hoeft niet neus van de zalm te zijn. Is AMD dan idd goedkoper?
AMD is budget, en doet het niet ver onder de prestaties van Intel. (Je zal het niet eens merken)

- Windows 8
Is die nu al een beetje gebruiksvriendelijk als je geen tablet/touchscreen hebt?
Ja de startbalk is weer terug. Mensen zitten maar op Windows 8 te bashen, omdat het vernieuwend is en ze er niet mee kunnen omgaan. Wel zou je Windows 8.1 moeten installeren. (Voor de vertrouwde startbalk)

- Office
Of is een open source versie inmiddels net zo goed/beter? Gebruik alleen word, excel en heeeeel af en toe nog powerpoint (maar prezi is leuker)
Je kan beter een officiële van versie Office gebruiken. Dan ben je er ook zeker van dat je documenten overal ge opent kunnen worden. Zonder allemaal toeters en bellen moet installeren.

- Montage
Dan moet de samenstelling iets veranderen.

Is de samenstelling van Andreazz nog actueel nu? Of is er iemand die het nog scherper kan in prijs/kwaliteit (de prijs blijft rond de 700-750 euro).
Voor de genoemde eisen die jij stelt, kunnen we de pc goedkoper maken en het gene tot nu toe ontbreekt er bij doen: Een Windows > Office > Assemblage = 250 euro.

Als iemand voor mij nog een mandje wil samenstellen? Dan is dat mijn definitieve keus en hoop ik er weer zo'n jaar of 5-6 mee te kunnen doen (net als deze) :D

Zie dik gedrukte antwoorden. Eventueel kan je zoiets nemen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B555331%5D=1&product%5B579620%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B558947%5D=1&product%5B557801%5D=1&product%5B567261%5D=1&product%5B547804%5D=1&product%5B558955%5D=1&product%5B550001%5D=1&product%5B207291%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B528520%5D=1&product%5B30928%5D=1

- Kleine behuizing.
- Erg zuinig
- Mogelijkheid voor een kleine overclock.
- Goed gekoeld
- Windows 8 - 64 bit (Nederlands)
- Ms office 2013 (Nederlands)
- Assemblage pakket
- Processor heeft een goede grafische kaart ingebakken.
- SSD schrijf, zodat de pc lekker snel opstart en programma's snel worden geladen.
- Goed uit te breiden (Extra videokaart, aankomende AMD processor "2014", 8GB extra geheugen, meerdere hardeschrijven)
- Met upgraden erbij gaat de pc tot wel 10 jaar mee.

Laatst bewerkt:
die AMD APU zou nog kunnen maar dan ga je dus niet op 1080P gamen

als je nog heel even wacht heb je straks Hasswell het schijnt dat de Onboard Gt3 gpu een heel stuk krachtiger is zit op het niveau van een GT650M
en die cpu's komen in juni uit

en ga er dan maar van uit dat de prijzen weer zullen veranderen/dalen

Op dat winkelmandje zou je nog verder kunnen bezuinigen: die Noctua koeler vervangen door een koeler van +-5 euro; 1600MHz RAM; Office eruit (je gebruikt alleen Word, dus dan kan je eigenlijk net zo goed LibreOffice gebruiken. Als je het opslaat als .doc heb je nergens problemen met het openen van bestanden (zelf afgelopen jaar nergens last van gehad).
Voor overklokken kan je die Shuriken er natuurlijk wel gewoon in laten;)

En het is natuurlijk ook nog de vraag of de iGP van Haswell net zo goed zal zijn als de iGP die AMD een maand of wat later in hun APU's zal stoppen; zo kan je blijven wachten...

Op dat winkelmandje zou je nog verder kunnen bezuinigen: die Noctua koeler vervangen door een koeler van +-5 euro; 1600MHz RAM; Office eruit (je gebruikt alleen Word, dus dan kan je eigenlijk net zo goed LibreOffice gebruiken. Als je het opslaat als .doc heb je nergens problemen met het openen van bestanden (zelf afgelopen jaar nergens last van gehad).
Voor overklokken kan je die Shuriken er natuurlijk wel gewoon in laten;)

En het is natuurlijk ook nog de vraag of de iGP van Haswell net zo goed zal zijn als de iGP die AMD een maand of wat later in hun APU's zal stoppen; zo kan je blijven wachten...

IGP? Het is geen product van de I family van Apple :D

GPU bedoel je? Eerlijk gezegd ik zou het echt niet weten. (Firestorm geeft aan van wel) Het stroom verbruik is 65 Watt bij de haswel processor
Bij de AMD A-serie moet je dan een A10-5700 pakken als je dat wilt.

Zal ook niet durven zeggen hoe duur deze dingen worden. Persoonlijk denk ik erg prijzig op het begin. Omdat er een hele nieuwe technologie in zit.

Laatst bewerkt:
Grapjas:p Anders had ie minstens 3x zo duur geweest!
Ja, ik bedoel de GPU. Maar als die in een processor zit ingebouwd, wordt meestal gesproken van iGP (integrated Graphics Processor). Haswell is nog niet uit, dus met 100% zekerheid kan je dat ook niet zeggen, maar waarschijnlijk zal hij wel zuiniger zijn dan de A10, alleen is die weer flink goedkoper. Het punt is dat als je AMD kiest, je kiest voor een hoge prijs/kwaliteit verhouding met een iets hoger energieverbruik. Intel: lage prijs/kwaliteit verhouding met lager verbruik. Dit komt hoofdzakelijk doordat Intel produceert op 22nm en AMD op 32nm.

vandaar het advies om nog even te wachten met de aankoop van de pc de cpu's komen deze maand nog uit

hahahahaha sjonge! Wat een technische taal.. ik heb werkelijk bijna geen idee waarover het nu gaat :D :D :D

En ik had begrepen dat een SSD toch juist niet zo interessant was nog ( overschrijven mogelijkheid is beperkt, en in verhouding nog duur). ??
En libre office ga ik morgen eens downloaden en mee stoeien. Op basis daarvan kn ik dan wel de keus maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan