Ja, ik denk dat dat een prima opvolger is voor de oude computer. Een courante i3 processor is zeker ruim snel genoeg om de gewenste taken uit te voeren.
Echter: een pentium D processor is natuurlijk niet meer zo snel als de huidige processoren, maar zou eigenlijk nog wel prima moeten voldoen voor office werkzaamheden. Zelf denk ik dat de (oude) harde schijf van de huidige computer op leeftijd is en daardoor ook weer wat trager is. Kan je me vertellen hoe oud en/of welke harde schijf er in de huidige computer zit?
Tot slot: voor de genoemde werkzaamheden hoef je dus absoluut geen gameprestaties te hebben, en zou ik proberen een systeem met een SSD samen te stellen. Dit geeft in vrijwel elk systeem (zelfs in de oude pc) een zodanige boost aan de responsiviteit dat het aanvoelt alsof de pc gaat vliegen qua snelheid! Als voorbeeld heb ik de samenstelling die jij aankaart even aangepast (mindere processor & andere bezuinigingen + een SSD), zie deze link:
klik
Merk op: het moederbord heeft geen SATA3 omdat het een budget moederbord is. Dit is echter geen probleem voor de SSD, deze werkt hier gewoon op. Tevens behoud je gewoon het grootste voordeel van de SSD: snelle random reads (&writes) waardoor je gewoon een snel reagerend systeem hebt. Het is dus de bedoeling dat je windows + veelgebruikte programma's op de SSD plaatst, deze zullen dan lekker snel ingeladen worden. Documenten en films e.d. kun je dan op de HDD zetten, want dat is goedkopere opslag en is ruim snel genoeg voor dat soort bestanden.
EDIT: zoals bij de post boven mij: als je genoegen neemt met 4GB werkgeheugen (meer dan genoeg voor office werkzaamheden), dan kan je gewoon het wat betere moederbord nemen met o.a. SATA3 en USB3. Dat is wat mij betreft de meerwaarde zeker waard!