Budget PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb weinig kaas gegeten van videokaarten. Is die X1650pro beter/vergelijkbaar met die 8600 die ik op het oog heb? Daar betaal ik namelijk wel 25 euro meer voor:confused:

hey,

Er is niet zoveel verschil tussen een X1650 en een 8600GT. Alleen de 8600 heeft direct x 10 maar daar heb je toch geen ruk aan want de 8600GT is niet goed genoeg om spelletjes onder direct x 10 te spelen.

Ik heb in mijn oude pc een x1650 en ik speel Unreal Tournament 3 op 1440X900 met alle details aan speelt gewoon vlot. In mijn nieuwe pc heb ik een 8600GTS maar zoveel verschil is er niet vind ik.

jah klopt maar die asus voeding is ook weer 10 euro duurder, het punt is ik wou alles zo goed mogelijk samenstellen voor een redelijke prijsje.
Maar wat maakt dat nou weer uit of het een a-merk voeding is ? zolang die maar doet wat die moet doen.

BTW ik heb zelf ook een X1650 Pro 512MB alleen in AGP8x heeft maar 380 watt voeding nodig. Maar hij kan de nieuwste spelletjes goed spelen spelletjes zoals battlefield 2124 COD4 Unreal Tournament 3 enz.

Een voeding is het belangrijkste onderdeel van je pc. Een slechte voeding kan je hardware kapot maken.

Voor 400 euro kan ik echt niks maken. Tenzij je nog een hd+dvdbrander+kast hebt. Kun je het allemaal wel zelf in elkaar zetten? Want anders moet je het laten assembleren. Dat kost ook nog iets van 40 euro. Er zit ook geen OS bij.

AM2 systeem: 517,35 euro

2001621434155559414_rs.jpg

Core2Duo systeem: 499,35 euro

2001692960076039632_rs.jpg

En anders moet je toch echt de links van mrmusic nemen, wat zeker geen straf is.

@Raoul90: van welke site is dat overzichtje? Kan ik even kijken...

Nogmaals, ik heb een aantal onderdelen, zoals kas, koelers,etc,etc, al liggen. Het enige waar ik naar op zoek ben is moederbord, processor, geheugen en videokaart. Dat setje van mrmusic is dus een erg handige tip. (tanx:thumb:).
Ik heb dus nog wel een vraagje over het geheugen: hoe merk ik het verschil tussen 667 MHz en 800 MHz?

MVG,
Gerald

Dat verschil in geheugen ga je helemaal niet merken, alleen wanneer je zwaar zou gaan overklokken met alle risico's van dien, en dat ga je niet doen neem ik aan.

Neem gewoon de upgrade-set uit mijn link, aangevuld met een knappe videokaart en je bent klaar en GOED!

EDIT:

Deze bijvoorbeeld:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXSM1

Kom je totaal 2 tientjes boven je budget, maar dan heb je ook wat!!!

Laatst bewerkt:
Nee overclocken was ik niet van plan, en dat setje neem ik!

Veel plezier er mee en voorzichtig met inbouwen he.

Zoek even een goede handleiding op internet, vooral de vaak vergeten afstandsbusjes zijn belangrijk!!

afstandsbusjes??? Goed, ik zoek wel een handleiding :rolleyes:

Ik heb gelukkig een contactje die me helpt met het bouwen zelf ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan