Budget streaming/XBMC PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
SATA-schijf werkt ook niet... Ligt niet aan de componenten, maar aan de combinatie of de BIOS. Maar de BIOS is de nieuwste... Wie heeft nog een idee?

met
Schijf volledig gewist, met installeren nieuwe partitie gemaakt, (schijf in tweeën gedeeld),
bedoel je dat je letterlijk de schijf in 2 grote partitie hebt gemaakt?
of bedoel je dat 100 mb systeem ruimte is vrijgehouden voor het systeem zelf?

probeer eerst eens 1 partitie aan te maken zodat windows volledig correct installeer.

Ik heb de schijf er uit gehaald, geformatteerd, één partitie van gemaakt, oude partitie's verwijderd, weer geformatteerd zodat het werkelijk één lege partitie was. Dan ga ik installeren, gaat allemaal goed en na installatie bij opstarten geeft ie de Checksumerror... En volgens bekenden moet dat de BIOS zijn.. Er hangt verder geen andere disk aan, geen verdure hardware behalve USB-stekkertjes. Maar daarmee kan volgens mij niet zoveel fout gaan.

wat raar dit probleem is niet bekend bij mij ik denk dat dit een gevalletje pc boer/garantie word
BIOS flash kan wellicht helpen echter als dit verkeerd uitpakt is je moederbord dood en kun je een nieuw moederbord kopen

ik denk dat je het beste je garantie kunt aanspreken want een goed werkende bios moet standaard bij de assemblage geleverd worden...

Laatst bewerkt:
De leverancier leest mee, volgens mij... (Azerty)
(Heb een linkje meegestuurd naar leverancier..)

Laatst bewerkt:
Vanochtend om 9 uur de PC in Raalte afgeleverd, drie uurtjes later het bericht dat het geheugen niet goed was... Is vervangen en blijkt weer prima te werken.
Mijn complimenten voor de correcte en snelle service!!
Ik ga vanavond maar weer W8 installeren: ben benieuwd.

Hmm oke vaag, nu blijft nog steeds de vraag waarom kon je wel Ubuntu installeren op geheugen dat niet goed was..

Snap ik ook niet, maar de installatie van W8 is vlekkeloos verlopen.. Weer blij dus :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan