buffer underrun ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
beste,

bij het schrijven van een muziek (of data) cd'tje krijg ik op het einde wanneer hij de cd gaat afsluiten de melding buffer underrun.

als ik de cd dan wil afspelen, blijft hij hangen in de helft van het laatste liedje, daar is het blijkbaar misgelopen.

ik gebruik nero burning rom onder win xp.
ik heb dit tegenwoordig bij elke cd.

hiervoor had ik win 98 en heb ik nooit problemen ondervonden.

wie weet raad?
bedankt

Wat voor computer (processor en geheugen) heb je?

PIII 600mhz 256Mb ram

het is sinds dat ik xp gebruik dat ik dit probleem ondervind...

Computer moet het wel aankunnen. Probeer het eens met alleen nero actief, alle andere programma's dus afsluiten.

aankunnen???

toen ik win98 gebruikte had ik maar 64ram en heb ik nooit problemen gehad...

ik sluit altijd alle programma's af als ik een cd schrijf.

het vreemde is dat hij het altijd doet net voor hij de cd moet gaan afsluiten (lead in - lead out)

ik heb net in xp ergens gelezen dat ik het mischien eens moet proberen op een lagere snelheid.

ff testen denk ik...

Zijn er meerdere brandprogramma's geïnstalleerd?
Dit kan namelijk conflicten geven:
bv. Clonecd, Feurio, EasycdCreator of alcohol120%?

En afhankelijk van je versie Nero moet je het brandprogramma van windows zelf uitschakelen, in de verkenner, eigenschappen brander.

Kijk ook via de infotool van Nero(als je die niet hebt in program files, kijk dan op www.cdspeed2000.com ) in de tab ASPI of de Nero ASPI "is working properly" is.

groeten

Hou er rekening mee dat WinXP een stuk zwaardere systeemeissen heeft dan Win98. Ikzelf vind P600 met 256 wel erg minimum voor XP maar hij hoort het wel te doen qua branden.

Staat DMA wel aan? Heb je geen achtergrond tasks die HD activiteit genereren. Eventueel Spyware?

Voor Audio CD's raad ik sowieso lagere snelheden aan bij branden maar voor Data CD's zou dat niet moeten uitmaken.

Hoi,

Het eigen "brandprogramma" van WinXP wil nog wel eens conflicten opleveren met andere brandprogrammas.

Ga naar start/uitvoeren/msconfig/services en haal het vinkje weg bij "COM-service voor IMAPI"

Start opnieuw op en kijk of je probleem opgelost is!

Suc6.

Geplaatst door blatend_schaap
Hou er rekening mee dat WinXP een stuk zwaardere systeemeissen heeft dan Win98. Ikzelf vind P600 met 256 wel erg minimum voor XP maar hij hoort het wel te doen qua branden.

Staat DMA wel aan? Heb je geen achtergrond tasks die HD activiteit genereren. Eventueel Spyware?

Voor Audio CD's raad ik sowieso lagere snelheden aan bij branden maar voor Data CD's zou dat niet moeten uitmaken.

mischien wel ja, maar ik vind thans wel dat het systeem veel vlugger en stabieler werkt dan mijn win 98...

ik gebruik de laatste nieuwe nero en heb anders niets van clone cd en die dingen.

ik heb nu de brandsoftware van xp uitgezet en ga het nog eens proberen.

bedankt

het is me weer gelukt om een geslaagd cd'tje te schrijven.

heb gewoon de vorige versie van ner ipv ner express er terug opgezet en de problemen zijn van de baan.

bedankt voor de tips van iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan