Buffy geplagieerd...

• Onderwerp starter Onderwerp starter buffy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Nou zeg. Een vriendin mailde me dat ik hier eens moest kijken: http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/hardeschijf_links.asp

Dat verhaaltje dat daar staat over "Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?", dat is een letterlijke kopie van mijn bericht hier op Helpmij: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=184512

Prima dat ze dat hebben overgenomen natuurlijk, maar ik ga ze toch maar even mailen of ze misschien zo vriendelijk willen zijn ook even de bron te vermelden. Dat is wel zo netjes als je iets citeert, nietwaar? Zal ze meteen ook even de link naar ASO mailen.

Moet ik ook even een mailtje sturen.
Ik vind dit een beetje onbeschoft.
Had lucky fred dat laatst ook niet, toen was zijn gehele site overgenomen zonder dat hij het wist.

ff offtopic puppie, maar wat is in godsnaam een
,signsnatcher, :o

Geplaatst door puppie
Moet ik ook even een mailtje sturen.
Ik vind dit een beetje onbeschoft.
Had lucky fred dat laatst ook niet, toen was zijn gehele site overgenomen zonder dat hij het wist.

Nou, een complete site kopiëren zoals bij Freddy was gebeurd is toch wel van een andere orde, vind ik. Maar netjes is het natuurlijk niet wat RTV Noord doet. Ze zouden gewoon moeten aangeven dat iemand anders dit geschreven heeft en de bron (link) erbij moeten vermelden. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.

Ik zal vanavond of anders morgen even een mooi mailtje aan de webredactie van RTV Noord in elkaar draaien. Dat is mij wel toevertrouwd.:D

Ik kan me nog herrineren, dat rtvnoord hetzelfde had. Dat er van hun site een rubriek werd gekopieerd naar een andere site of zo iets. Is een rechtzaak over geweest enzo:D Maar daar was copyright over enzo

RTV en Copyright...

... voert een streng beleid ter bescherming van haar auteursrecht, copyright, merkenrecht en databankrecht. Tegen ongeoorloofde overname en/of herpublicatie van onder haar rechten vallende teksten, berichten, gegevens, audio- en videofragmenten, foto's, formats en beeldmerken wordt zonodig opgetreden met gerechtelijke stappen....

Bron http://www.rtvnoord.nl/disclaimer/

Wat moet je daar nu van denken... ik zou ze maar eens een mailtje sturen met je rekening nummer en het verzoek €500,00 op je rekening te storen ivm het schemding van jou copyright rechten.

Laatst bewerkt:
Bedankt Withaar, dat citaat uit de disclaimer van RTV Noord ga ik zeker even in mijn mailtje aan hen opnemen.:D

zoals Withaar het'mooi neerzet:
dit lijkt me een leuk onderwerp voor een tv-programma
als 'radar'of 'kassa

Geplaatst door buffy

Nou, een complete site kopiëren zoals bij Freddy was gebeurd is toch wel van een andere orde, vind ik. Maar netjes is het natuurlijk niet wat RTV Noord doet. Ze zouden gewoon moeten aangeven dat iemand anders dit geschreven heeft en de bron (link) erbij moeten vermelden. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.

Ik zal vanavond of anders morgen even een mooi mailtje aan de webredactie van RTV Noord in elkaar draaien. Dat is mij wel toevertrouwd.:D

Ik heb reeds in hun gastenboek één en ander geplaatst.
Zie " rudolf.verelst"

RTV Noord moet zich inderdaad helemaal rond schamen. Het is namelijk niet alleen verplicht maar ook common sense om ten alle tijden bronnen te vermelden. Ik heb zelf heel lang bij een lokale omroep gewerkt en daarna bij een commerciele KabelKrant en het was zelfs bij het nieuws, waar ik mee te maken had, een voorwaarde voordat een bericht sowieso werd geplaatst. Ik kan mij nu nog mateloos ergeren als berichten, van welke aard dan ook, op het internet worden gesmeten als zijnde eigen nieuwsgaring en in dit geval handleidingen. Sue them! Nee, je hebt helemaal gelijk Buffy! :) Hou ons op de hoogte.

Geplaatst door vanzwam
Ik heb reeds in hun gastenboek één en ander geplaatst.
Zie " rudolf.verelst"

Ik heb het gezien, vanzwam. Bedankt!

Heb reeds een mailtje terug gekregen van RTV Noord.
Hier het antwoord.

Rudolf Verelst, dank voor uw bijdrage in het Radio TV Noord gastenboek.

Dit was uw bijdrage:

--------------------------------------------------------------------------------

Zijn jullie niet beschaamd,om een volledig artikel, over spyware en hijackthis logs,volledig te copieren,van een experte, die reeds maanden hiervoor de ziel uit lijf werkt om mensen te helpen op helpmij.nl en op antispywareoffensief.nl. Shame on you. Dit is zuiver plagiaat.

--------------------------------------------------------------------------------

Het RTV Noord gastenboek is bedoeld voor uw -incidentele- reactie of commentaar op de website en programma's van Radio TV Noord. Opmerkingen en vragen kunt u ook sturen naar webmaster@rtvnoord.nl.

Dit is een klassiek gastenboek en niet een forum, een prikbord of een reclamebord voor andere websites. Radio TV Noord behoudt zich het recht voor om bijdragen die kwetsend, grievend, aanstootgevend, commercieel of niet ter zake doende zijn te weigeren of te verwijderen.

Voor plaatsing van uw inzending vragen wij u om uw volledige -echte- naam (voornaam en achternaam) en uw emailadres. Bijdragen onder een pseudoniem of alias, en bijdragen zonder geldig emailadres kunnen worden geweigerd of verwijderd.

Met het versturen van uw bijdrage bent u accoord gegaan met bovengenoemd voorbehoud.

Hoi vanzwam,

dat is gewoon een automatisch antwoord dat standaard door dat gastenboeksysteem wordt gegenereerd. Heeft verder niets te maken met het bericht dat jij plaatste.
Het houdt overigens wel in dat de kans bestaat dat jouw reactie in het gastenboek weer verwijderd zal worden....

Buffy,

Tazman attendeerde mij op deze thread. Ik vind het nogal zwak van dit station dat ze jouw oplossingen citeren als zijnde de hunne. Ik zal deze hele thread in het bestuur neerzetten en dan moeten we eens gaan brainstormen hoe we dit soort zaken kunnen aanpakken. Voorkomen zal moeilijk zijn. Houd ons op de hoogte van het verloop a.u.b.

P.S. Navolgend bericht in het gastenboek achtergelaten;

Ik vind het schandalig dat een gerenommeerd station als het uwe, het nodig heeft om oplossingen aan te dragen die u van onze site hebt geplukt, te weten; www.helpmij.nl Het zou wel zo elegant zijn geweest, wanneer u de bron omtrent het voorkomen van spyware etc. had vermeld.

Blacksheep,
bestuurslid en hoofdredacteur
Helpmij.nl

Laatst bewerkt:
Hoi Blacksheep,

Ik zal morgen even een mailtje naar RTV Noord sturen. Via deze thread houd ik jullie wel op de hoogte van wat ik precies mail en welke antwoorden ik krijg. Hopelijk reageert RTV Noord positief door gewoon even een nette bronvermelding te plaatsen. Dan is er wat mij betreft geen probleem meer.

Laten we er voorlopig maar vanuitgaan dat RTV Noord geen slechte bedoelingen heeft gehad en dat RTV Noord na het ontvangen van mijn e-mail ertoe zal overgaan een nette bronvermelding op de site te plaatsen.

Ik houd jullie via deze thread op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan