Buffy geplagieerd...

• Onderwerp starter Onderwerp starter buffy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door buffy

Jíj hebt niets overhoopt gehaald Geeske. Die lui van spyware.punt.nl hebben heel veel (meer dan ze lief is) overhoop gehaald door allerlei teksten van ASO (en trouwens ook van andere goede sites) zonder bronvermelding te kopiëren. Hartstikke goed dat je ons hierop attendeerde!:thumb:

Is eigenlijk een kloon van ASO...dat moet je toch gewoon niet willen! Heb trouwens niet het idee dat ze iets willen rechtzetten cq bronvermelding gaan plaatsen. :rolleyes:

ASO is niet het enige slachtoffer trouwens. Ik kwam daar ook al een stuk tegen dat letterlijk (en uiteraard zonder bronvermelding) is gekopieerd van www.virushelp.nl en er is ook van de site van Marc gekopieerd.

Maar het overnemen van al die mooie handleidingen (waar Hans veel tijd in heeft gestoken) is wel een hele grove vorm van plagiaat, vind ik. Snap niet hoe mensen het over hun hart kunnen verkrijgen zoiets te kopiëren en dan te doen alsof ze het zelf gemaakt hebben.
Ze schrijven doodleuk:
Wij hebben handleidingen gemaakt over hoe je Ad-aware en Spybot kunt gebruiken. Deze kun je hier vinden:

Niet te geloven.. :eek:

:mad:

Inderdaad, H@ns en ik doen onze best om handleidingen te maken, een goede site te maken en ZIJ gaan vervolgens maar even zeggen dat ZIJZELF het gemaakt hebben

:mad:

Echt niet te geloven hè....vraag het op zijn minst als je het zelf niet kan:confused:

Nou ja zeg!!! Zijn er ook virtuele mitrailleurs???? Dan mogen jullie mij 1 sturen!

Geplaatst door Raymond Bos
Echt niet te geloven hè....vraag het op zijn minst als je het zelf niet kan:confused:

heb ze al een uiterst vriendelijke mail gestuurd ;) en dan wel vriendelijk op mijn manier :D

Inmiddels heb ik contact met de redacties van www.virushelp.nl en www.dedigitalerevolutie.nl. Ook van die sites zijn stukken op spyware.punt.nl gekopieerd. Zij zijn daar ook zeer verbolgen over en willen stappen ondernemen. Het probleem is echter dat het moeilijk is een contact-adres te vinden. Ook kan ik nergens een adres vinden waar klachten over weblogs op punt.nl gedeponeerd kunnen worden.

Overigens weten we inmiddels bijna zeker wie deze site gemaakt hebben, alleen kunnen we het niet echt bewijzen. Hopelijk zijn ze zo eerlijk het toe te geven en zo redelijk de site uit de lucht te halen of alle geplagieerde content te verwijderen (maar dan blijft er niets over, dus kunnen ze de site net zo goed uit de lucht halen).

Jeps tnxs collega :D

kom geregeld handleidingen van mij tegen op andere sites :confused:
Nadeel is er is weinig tot niets tegen te doen zeker niet bij particulieren maar als zelf computerzaken nu al niet meer de moeite nemen iets normaal te vragen gaat me te ver.

meestal vindt ik het zelfs wel een compliment als mensen mijn handleidingen schijnbaar goed genoeg vinden voor hun websites ;)

Geplaatst door tazman

meestal vindt ik het zelfs wel een compliment als mensen mijn handleidingen schijnbaar goed genoeg vinden voor hun websites ;)

Ok, maar dan vind ik, dat je uit respect, op zijn minst de bron vermeld en ook een toestemming hiervoor vraagt.
Het is en blijft plagiaat.

Weet je, toch ben ik wel trots op onze vereniging. Men weet waarschijnlijk dat hier de juiste informatie vandaan komt en dat dat niet netjes gaat is zeer slordig. Want ik weet zeker en dat lees je ook dat niemand ooit bezwaar zal maken van publicatie maar een beetje credit daarvoor is op zijn plaats.

Laatst bewerkt:
Hm.. Iets voor mijn volgende column?
Blijf eens even gegevens en namen aandragen! Buffy iets voor jou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan