BugSubmitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Dit is een dialoog in vb.net geschreven die het mogelijk maakt gebruikers van je applicatie bugs te laten submitten en dan via een webservice iets met de info te doen.

Klik hier om versie 1.0.0 te downloaden (source code)
Klik hier om een webservice voorbeeld te downloaden (source code)

Klik hier om het Code Project artiekel te bekijken (uitleg + voorbeelden)

Version: 1.0.0
Stability: Stable
Known issues: None

Strict: Yes
Explicit: Yes

Fictieve invulling van de dialoog
viewtopic.php

Success bericht dat de gebruiker krijcht nadat de data successvol gesubmit is bij de webservice
viewtopic.php

Email voorbeeld (note: je kan zelf doen wat je wil met de data op je server, dus je kan die ook gwn in een db stoppen en niet mailen)
viewtopic.php

Als iemand een bug vid - submit hem dan :D

Cheers
BN

Laatst bewerkt:
Misschien wel handig om te doen:

Een aparte applicatie hiervan maken en zorgen dat deze applicatie het hoofd programma opent. Zodra het hoofdprogramma crasht de BugSubMitter naar de voorgrond brengen en ze het foutenrapport te laten versturen. Indien het hoofdprogramma juist wordt afgesloten ook de BugSubMitter afsluiten zodat je geen melding krijgt.

Misschien een idee voor de volgende release?

Voor de rest, vindt ik het er mooi uitzien, :thumb: Keep up the good work!

Hey,

Leuk idee :thumb:

Dat kan echter geen deel vormen van deze control. Je kan de control wel op die manier gebruiken, maar ik kan er moelijk een applicatie van maken, want dan kan niemand deze meer integreren met zn eigen programma :)

Of bedoel jij gewon er een demo app bij maken van hoe je het zou kunnen integreren?

Cheers
BN

Ja bijvoorbeeld. Zoals ik hierboven beschreef zou dat natuurlijk een ideale oplossing zijn.
Echter zie ik het probleem niet, iedereen kan hem dan toch nog gebruiken? Als er bijv opstart parameters worden meegegeven?

Bart

Hey,

Het is idd mogelijk om er op die manier een handige app van te maken, maar ik hou me bij de usercontrol en het supporten ervan, en eventueel verder developpen als er ideeën voor zijn. Natuurlijk, als iemand het ziet zitten om er een dergelijke app mee te maken - be my guest!

Cheers
BN

Ff wachten of mn server zichzelf ontnubt voordat ik dingen ga verplaatsen :)

Bedankt :thumb:! Ben nu met je class bezig met het idee wat ik had. Vindt het er super uit zien!

Ok - veel geluk! :thumb:.

Ben zelf ook blij met het resultaat zover - heel simpel implementeerbaar in gelijk welke vb.net app en werkt pro :) (heb wel subtiel zitten afkijken van de gelijkaardige feature in firefox 3 mja :p)

Dat van dat afkijken moet je nou net niet zeggen hé! :p

Maar even een opmerking ik implenmeteerde het script en kreeg hierop een fout:

Code:
        Private Sub sender_DoWork() Handles bgwSender.DoWork
            m_errorOccured = False
            Try
                Dim reader As New StreamReader((New WebClient).OpenRead(Me.SubmitterPath & "/" & Me.SubmitterFile & m_parameters))
            Catch ex As Exception
                m_errorOccured = True
                MessageBox.Show(ex.ToString)
            End Try
        End Sub

Private Sub sender_RunWorkerCompleted() Handles bgwSender.RunWorkerCompleted
            Me.Cursor = Cursors.Default
            If m_errorOccured Then showError() Else showCompleted()
        End Sub

Dit moet het volgende worden:

Code:
        Private Sub sender_DoWork(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.DoWorkEventArgs) Handles bgwSender.DoWork
            m_errorOccured = False
            Try
                Dim reader As New StreamReader((New WebClient).OpenRead(Me.SubmitterPath & "/" & Me.SubmitterFile & m_parameters))
            Catch ex As Exception
                m_errorOccured = True
                MessageBox.Show(ex.ToString)
            End Try
        End Sub

Private Sub sender_RunWorkerCompleted(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.RunWorkerCompletedEventArgs) Handles bgwSender.RunWorkerCompleted
            Me.Cursor = Cursors.Default
            If m_errorOccured Then showError() Else showCompleted()
        End Sub

Heb je misschien een e-mail adres? Ik heb namelijk nog wat niet gerelateerde forum vragen aan je.

De disign is gebaseerd op die van FF, en heb ook naar enkele andere apps gekeken. Naar mijn mening is dat hoe je zowiso componenten moet ontwikkelen, zodat ze de algemene standaarden volgen :)

Als je VS 2008 gebruikt rekend die dat niet fout, maar kan goed zijn dat het er bij 2005 wel bij moet.

Je kan vragen enkel aan mij gericht altijd op mn forums poste @ http://code.bn2vs.com
Als je me een mail wil sturen, check dan het adres in die php code :p

Daar heb je wel een punt standaarden. Maar standaarden qua vormgeving staan nergens vastgelegd? Je zou net zo goed de standaard Windows Wizard kunnen gebruiken toch?

Dom van dat email adres, had ff beter op moeten letten.

Bart

Die standaarden staan mss niet vastgelegd, maar de meeste deftige veel gebruikte programma's volgen in het algemeen wel dezelfde lijnen, en als je die ook volgt ben je er eigenlijk al zeker van dat het gebruiksvriendlijk is :)

@ kabourterplop:
En, enige vorderingen? (of heb jij ook zo een volgeboekte agenda? :D)

@ Iedreen:
Is dit een getaileerd code project artiekel waard ofniet? Zoja maak ik er mischien 1 :)

Er zijn zeker vorderingen! Het werkt zoals hij zou moeten werken ;). Indien er baat is bij voor die code zal ik het plaatsen.

Ivm vakantie lekker rustig in de agenda :)

Hey

Iemand hier al iets mee gedaan waar andere ook iets aan kunnen hebben?

Cheers
BN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan