Bureaublad icoontjes en rechtermuisknop weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat wou ik net voorstellen toen ik je vraag las (de systeemherstel) dat kan opzich geen kwaad maar als je iets belangrijks hebt kun je dat beter opslaan:thumb:

Ok, ik ga nu afsluiten, bedankt allemaal maar het heeft nog niet gewerkt.
ik heb dat .bat al geprobeerd, maar het werkte niet? raar!
Ik ga nu slapen, welterusten en alvast bedankt voorr de hulp, wat dee ik fout, het werkte niet.
Ik ben goed met computers, foto's enz maar niet met dit soort dingen.
Sorry voor die domme vragen :o

dit is tijdelijk nu mijn bureaublad, ik heb het zo even opgelost (maar toch niet zo handig maarja er is verder geen keus)

2w4jgx1.jpg

wat zwart is heb ik even zwartgemaakt (prive dingen) maar dat rood omcirkelde is voorlopig mijn bureaublad, als ik op die >> >> klik dan zie ik gewoon bijv internet explorer
:(

Laatst bewerkt:
Maar heb je nu al systeemherstel gedaan naar de datum voor dat je dit gedaan hebt?

Open een kladblokbestand.
Kopieer onderstaande (alles wat vetgedrukt is) in dit kladblokbestand

@ECHO OFF
IF EXIST log.txt DEL log.txt
ECHO Deleting Registry Values>>log.txt
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoViewContextMenu" /f>NUL
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoDesktop" /f>NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" deleted successfully>>log.txt
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" deleted successfully>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" not deleted>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" not deleted>>log.txt
START NOTEPAD.EXE log.txt
DEL %0

attachment.php

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: C:\
Bij "Bestandsnaam" zet je: Del.bat
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
attachment.php

Start de pc in veilige modus.
attachment.php

Ga naar Start > Uitvoeren en typ C:\Del.bat en druk op enter.
Herstart de pc in de normale modus.
Ga naar C:\ en kijk of het bestandje log.txt er staat.
Open het bestandje log.txt.
Kopieer de tekst in log.txt in je volgende bericht
attachment.php

Bijlagen

• tekst del.JPG
    tekst del.JPG
    73,5 KB · Weergaven: 130
  • opslaan del.JPG
    opslaan del.JPG
    78,8 KB · Weergaven: 111
  • log.JPG
    log.JPG
    64,6 KB · Weergaven: 106
  • Veilige modus.JPG
    Veilige modus.JPG
    21,5 KB · Weergaven: 109
Systeemherstel gaat niet werken, want systeemherstel houdt zich alleen bezig met systeeminstellingen, niet met gebruikersinstellingen.
Je kunt ook in Veilige modus het probleem niet gemakkelijk verhelpen, want je werkt dan niet onder je eigen account maar onder die van Administrator. Het probleem zit echter in de registry van je normale account.

Misschien is het het gemakkelijkst als je het zo doet:
1. Log normaal in op je eigen account
2. [Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe
3. Plak (of type in) de volgende tekst:
Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDesktop","0"
Shl.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewContextMenu ","0"
4. Kies Bestand -> Opslaan als -> vul in als bestandsnaam (incl. de "-tekens rondom de naam) en druk op Opslaan:
"%userprofile%\klaar.vbs"
5. [Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\klaar.vbs"
(Oftewel: Voer het .vbs script uit dat je zojuist hebt opgeslagen).
6. Herstart de pc als er niet direct wat gebeurt is. De gecorrigeerde instellingen moeten daarna zeker werken.

Succes,

Tijs.

Systeemherstel gaat niet werken, want systeemherstel houdt zich alleen bezig met systeeminstellingen, niet met gebruikersinstellingen.
Je kunt ook in Veilige modus het probleem niet gemakkelijk verhelpen, want je werkt dan niet onder je eigen account maar onder die van Administrator. Het probleem zit echter in de registry van je normale account.

Misschien is het het gemakkelijkst als je het zo doet:
1. Log normaal in op je eigen account
2. [Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe
3. Plak (of type in) de volgende tekst:

4. Kies Bestand -> Opslaan als -> vul in als bestandsnaam (incl. de "-tekens rondom de naam) en druk op Opslaan:
"%userprofile%\klaar.vbs"
5. [Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\klaar.vbs"
(Oftewel: Voer het .vbs script uit dat je zojuist hebt opgeslagen).
6. Herstart de pc als er niet direct wat gebeurt is. De gecorrigeerde instellingen moeten daarna zeker werken.

Succes,

Tijs.

wat bedoel je eigen account

Open een kladblokbestand.
Kopieer onderstaande (alles wat vetgedrukt is) in dit kladblokbestand

@ECHO OFF
IF EXIST log.txt DEL log.txt
ECHO Deleting Registry Values>>log.txt
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoViewContextMenu" /f>NUL
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoDesktop" /f>NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" deleted successfully>>log.txt
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" deleted successfully>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" not deleted>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" not deleted>>log.txt
START NOTEPAD.EXE log.txt
DEL %0

attachment.php

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: C:\
Bij "Bestandsnaam" zet je: Del.bat
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
attachment.php

Start de pc in veilige modus.
attachment.php

Ga naar Start > Uitvoeren en typ C:\Del.bat en druk op enter.
Herstart de pc in de normale modus.
Ga naar C:\ en kijk of het bestandje log.txt er staat.
Open het bestandje log.txt.
Kopieer de tekst in log.txt in je volgende bericht
attachment.php

ok maar moet ik dus dat van laatste plaatje hier kopieren en plakken?
dus gewoon die text in .vbs zetten ofzo?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

hij doet het!!!!!!!
bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu! eindelijk is het opgelost!!!
BEDANKT IEDEREEN VOOR DE HULP, VOORAL DEGENE DIE MET DAT DEL.BAT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan