Button toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat het probleem bij het opslaan van de waardes lag. Raar :confused:. Ik zal er nog naar kijken maar heb nu ff geen tijd.

Wat deed het eigenlijk ook alweer fout?
 
Laatst bewerkt:
als je de 1e button toevoegd dan voegt hij de button toe, maar als je een 2e button toe wil voegen dan gaat de 1ste weg...

hij vervangt bij wijs van spreken de 1ste button.
 
O sorry, helemaal vergeten :eek:

Als die 2e er boven op de eerste komt, moet het waarschijnlijk aan de posities liggen. Volgens mij gaat er iets mis bij die ifjes en die X en Y. Kijk naar eens naar. Anders kun je de hele lap code even plaatsen, dan kan ik er even naar kijken :p.
 
Laatst bewerkt:
de volledige programmering heb ik pagina 1 gepost :)
en de buttons worden wel naast elkaar geplaatst maar de 1ste gaat weg als je de 2e button plaatst...
 
Ik denk dat de tweede button de eerste is, probeer eens in dialog1 de NewButton te maken. Tenminste, het moet iets met het declaren (ik dacht dat het zo heet) van NewButton te maken hebben, anders verdwijnt het niet.
 
Laatst bewerkt:
nee precies maar volgens mij geef ik de button zijn eigen naam doordat ik with Newbutton.Name = Me.Textbox1.Text gebruik...
 
Laatst bewerkt:
mijn programmering ligt op het werk, en daar ben ik woensdag pas weer... maar je bedoelt dat ik een nieuw event voor een newbutton moet maken?
 
Nee :p,

Je hebt je newbutton event en daarin moet je newbutton defineren (ik dacht dat dat zo heet). Misschien dat dat helpt.
 
hoe doe ik dat? :eek:
want volgens mij heb ik dat al:
Code:
        AddHandler Form1.NewButton.Click, New System.EventHandler(AddressOf NewButton_Click)
        Form1.Controls.Add(Form1.NewButton)
        Form1.NewButton.BringToFront()
 
Laatst bewerkt:
Public Sub New_Button()
Dim New_Button as new Button

'code etc
End Sub
 
ah logisch :eek: tnx!

edit: alleen het helpt niets :(
de buttons verschijnen niet eens en ook spoort de button "button aanmaken" ook niet meer...

waarom ben jij trouwens de enige die mij helpt ninja?
 
Laatst bewerkt:
als het enige hulp geeft, het probleem verscheen nadat ik bezig was met het programmeren van de reactie op de rechtermuis knop. :(
 
volgens iemand die C# schrijft lag het aan het toewijzen van de naam aan de button...
ik heb wel bij de eigenschappen van de button .name = me.textbox1.text maar daar herkent hij de verschillende buttons volgens mij niet mee :confused:

ik ben hier nu al weer een paar dagen mee aan het werk maar het werkt niet :( Help!!

wat ik ook kan doen is de button opslaan in een list o.i.d. maar ik weet nog niet hoe ik dan voor elkaar moet krijgen...
 
Laatst bewerkt:
List?
Code:
Dim lstButtons As New List(Of Button)
...

Dim NewButton As New Button
lstButtons.Add(NewButton)

Probeer eens niet de naam te veranderen met NewButton.Name, weghalen dus :p. Je kunt met lstButtons(index) bij de buttons komen.
 
ik was eerst met een array bezig maar daar ben ik vanaf gestapt (frustraties :mad:)

maar hoe moet ik de eigenschappen van de button opvragen?
ik heb de class doorgelezen op msdn maar begrijp er niet zoveel van...

wie kan mij helpen?

zoals je vast al gemerkt heb ben ik best n00b met visual basic. dit is namelijk mijn eerste project hierin.
ik ben meer een hardware programmeur met bascom en die programmeer talen...
 
Laatst bewerkt:
dank je wel ninja! het met de buttons is klaar! was een hele stomme fout van mij, ik had de button gewoon niet goed gedimensioneerd :p

bedankt voor je tijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan