C++ beginner Vraag Eerste klas

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinmrn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
49
Hier een nieuwe aanwinst op het helpmij forum.(een echte aanwinst moet ik wel nog worden)

Ik ben pas begonnen met C++, en wat het gezegde "Alle begin is moeilijk" zegt geldt voor mij dubbel. het zit namelijk zo dat ik al een tijdje vastzit met een fout in mijn code.

en als foutmelding geeft hij: error C2181: illegal else without matching if

dit is mijn 'code':
//-----------------------------------------------------------------
// Game Skeleton
// C++ Source - Skeleton.cpp - versie 2008 v1_09
//-----------------------------------------------------------------
//-----------------------------------------------------------------
// Include Files
//-----------------------------------------------------------------
#include "Resource.h" // include file om de resources te kunnen gebruiken
#include "GameEngine.h" // include file om de game engine te kunnen aanspreken

//-----------------------------------------------------------------
// Game Defines
//-----------------------------------------------------------------

#define GAME_ENGINE (GameEngine::GetSingleton())

//-----------------------------------------------------------------
// Game Code
//-----------------------------------------------------------------

TextBox* txtNaamPtr;
Button* btnGenereerPtr;



void GameInitialize(HINSTANCE hInstance)
{
// Stel de verplichte waarden in
GAME_ENGINE->SetTitle("Nieuw Project");
GAME_ENGINE->SetIcon(IDI_BIG);
GAME_ENGINE->SetSmallIcon(IDI_SMALL);
//GAME_ENGINE->RunGameLoop(true);

// Stel de optionele waarden in
GAME_ENGINE->SetWidth(640);
GAME_ENGINE->SetHeight(480);
GAME_ENGINE->SetFrameRate(50);
}

void Generatie(Button* bronPtr)
{

GAME_ENGINE->RunGameLoop(true);


}

void GameStart()
{

txtNaamPtr = new TextBox;
txtNaamPtr -> SetBounds(550,10,80,20);
txtNaamPtr -> Show();

btnGenereerPtr = new Button("Genereer");
btnGenereerPtr -> SetBounds(550,60,80,20);
btnGenereerPtr -> SetAction(Generatie);
btnGenereerPtr -> Show();



}

void GameEnd()
{
delete btnGenereerPtr;
delete txtNaamPtr;
}

void GameActivate(HDC hDC, RECT rect)
{
}

void GameDeactivate(HDC hDC, RECT rect)
{
}

void MouseButtonAction(BOOL isLeft, BOOL isDown, int x, int y, WPARAM wParam)
{
}

void MouseMove(int x, int y, WPARAM wParam)
{
}

void CheckKeyboard()
{

}

void KeyPressed(TCHAR cKey)
{
}

void GamePaint(RECT rect)
{


}

void GameCycle(RECT rect)
{
GAME_ENGINE->DrawSolidBackground(RGB(255,255,255));

String sNaam = txtNaamPtr ->GetText();


String sText = "D";
String sTexta = "XXX";

if(sNaam == sText)
OutputDebugString("Strings are equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sText,90,90);
else
OutputDebugString("Strings are not equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sTexta,90,90);


}

Alvast bedankt aan de helper :):thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al heel lang geen C meer gebruikt, maar ik zou het hier zoeken:

Code:
if(sNaam == sText)
OutputDebugString("Strings are equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sText,90,90);
else
OutputDebugString("Strings are not equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sTexta,90,90);
veranderen in
Code:
if(sNaam == sText)
{
OutputDebugString("Strings are equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sText,90,90)
}
else
{
OutputDebugString("Strings are not equal\n");
GAME_ENGINE->DrawString(String("")+sTexta,90,90)
}
 
Allright ,
Dat ik daar zo lang over zag :shocked:, excuses voor de idiote vraag
bedankt,
 
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/control.html zei:
Remember that in case that we want more than a single statement to be executed, we must group them in a block by enclosing them in braces { }.

Maar dat wist je waarschijnlijk nu al. Veel suc6 :thumb:
 
Bedankt, het antwoord was inderdaad kirstalhelder :) . Die cPlusPlus link ziet er ook wel interessant uit. Bedankt ervoor die ga ik zeker gebruike :p
grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan