c formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
hallo

ik wilde me hele c schij formateren dus ik heb illigale cd gebruikt en nu werkt mij beveiligde herstel partitie niet meer met de F10 knop weet iemand iets

Ja je kunt een dos versie van partition magic gebruiken om de hidden partitie weer zichtbaar te maken.
Maar of je nou een legale of illegale versie van xp hebt. Je kunt 'm toch wel installeren.

grts

shadowbike bedankt voor je tip alleen ik wilde je vrgane of het ook mogelijk was of ik nu de hiden recovery kan starten of booten zo dt ik alles weer normaal heb

ja dat wel nu is me hele c schijf schoon wat ik wilde maar ik heb nu illigale versie maar ik heb nog steeds me recovery partition waar ik gwn in kan komen met magic partition.

Oke,
ga dan nu naar configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, hierin selecteer je schijfbeheer.
Als 't goed is zie je een c schijf staan en evt cd roms, verder staat er dan nog een partitie die niet actief is. Eentje die dus verborgen is en geen drive letter heeft. Klik hier met rechts op en geef 'm een drive letter (eentje die nog niet in gebruik is.)

Als je er niet uitkomt maak dan even een schermafdrukje.
Alt printscreen en dan paint openen en plakken, vervolgens opslaan als jpg formaat en uploaden.

kijk volgens mij begrijp je met niet helemaal goed want wat ik wilde doen is me c schijf formateren met illigae cd zodat alles schoon werd us hele c schijf zodat ik daarna weer via my recovery weer me oude ( orginele windows ) heb maar nu doet die recovery niet dus die recovery setup start niet als ik op F10
-----------------------------------------------------------------------------------
hier heb je paar screenshots

http://pixlode.com/upload/4a04_magic.JPG

http://pixlode.com/upload/c1fb_partition.JPG

PS: erg bedankt dat je me helpt je bent de enige :D

Hoe heb je die c schijf precies schoongemaakt
Eerst alle partities verwijderd en daarna alles geformatteerd soms

ik heb first boot device op cd gezet en dan setup gestart van illigale cd ik heb alleen C schij geformateerd dus niet me H schijf ( recovery partition ) nou werkt de hotkey van de recovery niet

Alle moederbord drivers opnieuw geinstalleerd ook??

( je hoeft trouwens niet steeds te zeggen dat je een illegale XP gebruikt hoor...)

Kijk die plaatjes verschaffen meer duidelijkheid.
Je ziet dus een H drive, maar van daaruit kun je niet installeren omdat er geen setup.exe instaat. Dat is ook niet erg.
Wat je nu moet doen is het volgende. De pc starten en op F8 drukken. Je krijgt dan een boot menu te zien. Hopelijk kun je dan kiezen uit 2 harde schijven. Je moet dan 1 van deze 2 kiezen. Begint ie met een setup dan heb je de H schijf te pakken. Zoniet moet je 't overnieuw doen.
Lukt dit alles niet dan moet je de boot.ini op de Cschijf aanpassen. maar dat leg ik dan wel uit.

Probeer dit eens.

nee helaas dat doet ie niet :S wil je me dan die boot.ini uitleggen ? a.u.b.

Oke daar gaat ie dan.
pc opstarten.
Dan op Start en uitvoeren kiezen. In het regeltje tik je dan c:\boot.ini en druk je op oke.
Nu gaan we eerst een backup maken, dit doe je door het geopende bestand op te slaan als boot.bak. Let wel dat je bij "opslaan als type" voor alle bestanden kiest.
Nu moet je 't volgende overnemen:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft windows" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft windows" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Dit sla je dan op als boot.ini

Wat wil dit zeggen.
timeout= 30 Als je de pc opstart krijg je automatisch een keuze menu in beeld en je hebt dan 30 seconden de tijd om voor 1 van deze partities te kiezen.
Default= bla bla (2)windows dit wil zeggen dat hij van de 2de partitie gaat opstarten als je niets doet. In jouw geval start hij dan van de H drive op. Wat wil zeggen dat de setup van je originele xp gestart wordt.

Als alles goed gaat moet je nu dus kunnen installeren.
Naderhand moet je de boot.ini weer veranderen. Je kunt dan bij default=blabla (1) windows invullen. En de timeout=5 b.v.

succes

he erg bedankt alleen ik heb kleine probleem hij kan de boot.ini niet vinden en de schijven zijn verandert nu draait mijn windows op D schijf en staat mijn partition ( recovery) op C schijf

juist niet geluk want bij uitvoeren kan die boot.ini niet vinden en volgens mij kan ik de recovery niet starten omdat de schij naam partition naam is verandert. dat denk ik is er een optie dt je hotkey kan instelle

hmmm, de moed niet opgeven.
De pc kun je dus wel starten, en hij start dan de D schijf op. Zo ja, kun je in verkenner dan de C schijf zien. De recovery partitie.

grts Rene

ja die zie ik en der zit een map in recovery heet die map maar zit niks in is hiden ik kan wel alles zien met magic partition. kijk bij het begin zie ik een scherm van compac kan ik esc drukken voor boot menu F1 voor bios setup F10 voor recovery maar als ik F10 doe dan start ie niet op ik denk dat ie dat key helemaal niet kent of de schijf naam of schijf letter is geweizigd:(:(

maak eens een schermafdrukje van je verkenner. Wil even precies weten wat er dan te zien is zonder dat je partition magic gebruikt.
Die F10 knop heb jezelf omzeep geholpen. Daar is nu niets meer aan te doen. Maar ik heb 't vermoeden, dat als het installeren eenmaal lukt, dat die knop dan ook weer werkt.

rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan