C++ help

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Dag, peeps, na maandenlang weg te zijn geweest ben ik weer terug bij deze forum, deze keer heb ik nieuwe medicijnen, ze helpen niet echt wanneer het op mijn geheugen aankomt, maar ik kan wel coden(code schrijven). Ik kan dus niet echt volledig onthouden wat alles is, maar wanneer het op code aankomt, ben ik best wel gebeiteld.
Hoe dan ook ik heb besloten om deze keer echt c++ te gaan leren, en ik zit het boek accelerated c++ te lezen, het enige wat ik irritant vind, is dat je vragen worden gesteld waar je het antwoord niet op weet.
Anyway, ik zit nu bij een oefening waar ik niet uit kan komen.
Mijn programma dient de volgende output te hebben:
This (") quote, and this is (\) a backslash.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te helpen, en wel vandaag, anders zo snel mogelijk(lol)?
Alvast bedankt.

We gaan hier natuurlijk niet kant en klare code voor je typen ;). Wel kan ik je aanraden om eens naar de methode cout (iets in je console printen) te kijken en naar het 'escapen' van characters. De / en ', net als de "" moet je 'escapen' met een extra \.

Code:
cout << ... << endl;    // je print nu puntjes en een nieuwe regel.   (vergeet niet de cout te importeren in je header-file).

Code:
"\"Dit is een string met escaped characters"\";     //het resultaat zal zijn: "Dit is een string met escaped characters"
Groet,
Newbi

We gaan hier natuurlijk niet kant en klare code voor je typen ;). Wel kan ik je aanraden om eens naar de methode cout (iets in je console printen) te kijken en naar het 'escapen' van characters. De / en ', net als de "" moet je 'escapen' met een extra \.

Code:
cout << ... << endl;    // je print nu puntjes en een nieuwe regel.   (vergeet niet de cout te importeren in je header-file).

Code:
"\"Dit is een string met escaped characters"\";     //het resultaat zal zijn: "Dit is een string met escaped characters"
Groet,
Newbi
Jouw code kopt helemaal niet, toch bedankt voor de poging, kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik heb zeker al 1 hele dag niet geleerd, dus post ik hieronder mijn vraag opnieuw:Dag, peeps, na maandenlang weg te zijn geweest ben ik weer terug bij deze forum, deze keer heb ik nieuwe medicijnen, ze helpen niet echt wanneer het op mijn geheugen aankomt, maar ik kan wel coden(code schrijven). Ik kan dus niet echt volledig onthouden wat alles is, maar wanneer het op code aankomt, ben ik best wel gebeiteld.
Hoe dan ook ik heb besloten om deze keer echt c++ te gaan leren, en ik zit het boek accelerated c++ te lezen, het enige wat ik irritant vind, is dat je vragen worden gesteld waar je het antwoord niet op weet.
Anyway, ik zit nu bij een oefening waar ik niet uit kan komen.
Mijn programma dient de volgende output te hebben:
This (") quote, and this is (\) a backslash.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te helpen, en wel vandaag, anders zo snel mogelijk(lol)?
Alvast bedankt.

Zoals ik al zei is het geen werkende code, maar geef ik je een paar handvaten waarmee je verder kan zoeken. Lees het hoofdstuk in je boek nog eens goed door, schrijf code en kom dan met vragen :)

Laatst bewerkt:
Std::cout << "This \" quote, and this is (\\) a backslash";

alles stond gewoon duidelijk in het boek, dom van mij

hi, ik zou graag wat hulp willen bij het volgende probleem:
Ik heb een programma geschreven waarin je je naam moet invoeren. Daarna sluit het programma zichzelf af, ik wil dus dat het programma minstens openblijft tot je op enter drukt, zouden jullie mij hier alsjeblieft bij willen helpen en vandaag nog? Alvast bedankt.

Laat nou eerst een zien wat je al hebt voordat wij je huiswerk gaan maken. En we zijn allemaal vrijwilligers die je best wel willen helpen. En er is geen enkele reden om te eisen dat we het meteen voor je oplossen

Ron

Laat nou eerst een zien wat je al hebt voordat wij je huiswerk gaan maken. En we zijn allemaal vrijwilligers die je best wel willen helpen. En er is geen enkele reden om te eisen dat we het meteen voor je oplossen

Ron
bedankt, het s mijn huiswerk niet, ik ben ermee bezig mezelf c++ te leren. Ik heb al cin.get()'gebruikt, maar het programma sluit zichzelf af. Hieronder dus de code, help mij vandaag aub
#include <iostream>
#include <string>
int main()
{
std::cout << "Please enter your name";
std::string name;
std::cin>> name;
// build the message that we intend to write
const std::string greeting = "Hello, " + name + "!";
//build the second and fourth lines of output
const std:: string spaces(greeting.size(), ' ');
const std::string second = "* " + spaces + " *";
//build the first and figth lines of the output
const std::string first(second.size(), '*');
//write it all
std::cout << std::endl;
std::cout << first << std::endl;
std::cout << second << std::endl;
std::cout << "*" << greeting << "*" << std::endl;
std::cout << second << std::endl;
std::cout << first << std::endl;

std::cin.get();
return 0;
}

Laatst bewerkt:
bedankt, het s mijn huiswerk niet, ik ben ermee bezig mezelf c++ te leren. Ik heb al cin.get()'gebruikt, maar het programma sluit zichzelf af. Hieronder dus de code, help mij vandaag aub
#include <iostream>
#include <string>
int main()
{
std::cout << "Please enter your name";
std::string name;
std::cin>> name;
// build the message that we intend to write
const std::string greeting = "Hello, " + name + "!";
//build the second and fourth lines of output
const std:: string spaces(greeting.size(), ' ');
const std::string second = "* " + spaces + " *";