C++-kenner met spoed gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis79

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Hallo, ik ben op zoek naar een C++-kenner (compiler).
Ik maak gebruik van een freeware programma, maar een aantal kleine wijzigingen wil ik graag doorvoeren. Het gaat om een dart-score-registratie programma. Ik wil een paar kleine wijzigingen doorvoeren. De maker laat het toe, geeft namelijk de source code vrij. Wil jij mij helpen? Het is een spoedklusje, en de resultaten wil ik graag hier aan jullie vertellen. Uiterlijk di-woensdag heb ik de gewijzigde versie nodig.

Wil jij mij helpen? Bedankt alvast!

Een stukje van de bron en mijn wens:

case CALLTYPE_LEG_START:
// ƒŒƒbƒOŠJŽn
// param - Œ»Ý‚̃ŒƒbƒO”
if (start_flag == FALSE && snd_enable != 0) {
if (*snd_path == TEXT('\0')) {
lstrcpy(buf, TEXT("gameon.wav"));
} else {
wsprintf(buf, TEXT("%sgameon.wav"), snd_path);
}
sndPlaySound(buf, SND_ASYNC | SND_NODEFAULT);
}
start_flag = FALSE;
break;

Dit staat er, de namen worden opgeslagen in een apart bestand, in een .ini bestand (n01.ini).
Hier staat:
[game]
auto_save=1
auto_save_path=
check_out_mode=1
recovery=1
recovery_delete=1
name_list_count=2
name_list_0="Player 1"
name_list_1="Player 2"

Hier staan Player 1 en Player 2, deze zijn standaard aanwezig.
Wat ik graag wil is dat als er bijvoorbeeld staat:

"Player 1", dat je dan hoort, player1gameon.wav. Dus de verwijzing van de .wavjes op naambasis. Puur een if-constructie denk ik. Kan iemand me helpen?

Laatst bewerkt:
Je zult waarschijnlijk wat meer code moeten laten zien. Ik zie in jouw voorbeeld niet hoe er gebruik wordt gemaakt van de namen van de spelers.

Code:
wsprintf(buf, TEXT("%sgameon.wav"), snd_path);

Bovenstaande zul je waarschijnlijk moeten wijzigen. Dat zal dan iets als onderstaande worden:

Code:
wsprintf(buf, TEXT("%s%sgameon.wav"), snd_path, variabele_met_de_naam_van_de_speler);

Laatst bewerkt:
Ik weet dus niets van deze programmeertaal. Moet ik deze regel overschrijven? De naam: Player 1 tussen haakjes? En moet ik dan de %s%sgamenon.wav nog aanpassen? ik wil het bestand handmatig toevoegen, dus hoeft niet te moeilijk. Dus stel: Dennis, dan dennisgameon.wav, en deze dan aanroepen; dennisgameon.wav. Hoe doe ik dat?

Het .ini filetje wordt zo geopend:

/* Include Files */
#define _INC_OLE
#include <windows.h>
#undef _INC_OLE
#include <shlobj.h>

#include "../n01_plugin.h"

#include "resource.h"

/* Define */
#define INI_FILE_NAME TEXT("n01_caller.ini")

Het probleem is denk ik, dat hij moet kijken wie er begint, deze moet hij dan openen.

Welke informatie kan ik je nog meer geven?

Het programma is hier te downloaden:

http://www.nakka.com/soft/n01/index_eng.html

Hier kun je de source code van het programma downloaden en de plug-in: n01_caller.

Ik heb DEV-C++ als compiler, alleen zoals gezegd; ik heb er geen enkele verstand van. Ik wil het op zich wel leren, maar het is een spoedklusje.

Enkele sound-aanpassingen en een opmaak wijziging.

Kan je me helpen?

Laatst bewerkt:
Opmaak aanpassing

Als je het programma download en opent, zie je het scherm, als je op enter drukt, dan start een game. Ik wil graag de opmaak iets aanpassen. Onderin beeld zie je de restscore. Hier wil ik graag de naam en de legstand voor beide spelers bij hebben.
(Dit omdat wij met video-registratie gaan werken - en nu in dit geval alleen de rest-score zien).

Waar kan ik opmaak van de score-registratie vinden? en hoe pas ik dat aan?

De namen staan volgens mij in de struct OPTION_INFO. (op.name_list[0] geeft volgens mij de naam van de eerste speler)

Maar ik denk niet dat je daar zelf uit zult komen, als je de taal helemaal niet kent. Misschien dat iemand de tijd wilt nemen om hem aan te passen. :P

CoD.nl, graag! Kan jij me helpen?

Een ander iets, kan je me helpen, de opmaak van het programma aan te passen.
Ik denk een kleine aanpassing. Puur het verschuiven van 2-3 items zodat we het op het gemixte beeld terug kunnen zien. (nu zien we alleen 501en terug), maar het zou gaaf zijn als er een naam en legstand bij zou staan.

Hoe kom ik bij de opmaak, en op welke manier is de opmaak gedaan?

Ik doelde er met m'n post juist op dat ik daar geen zin in heb.

Ik doelde er met m'n post juist op dat ik daar geen zin in heb.
Iemand anders hier wel? Eventueel tegen een tegenprestatie.

Ik heb het gewijzigde programma woensdag nodig.
(voor een kenner, niet veel werk, denk ik!)

Om het een en ander te visualiseren:

HUIDIGIE SITUATIE
n01_sc.png

GEWENSTE SITUATIE
nieuwe_situatie.jpg

Hier zie je dus dat ik enkel de 2 velden SPELERNAAM en LEGS: X naar beneden gekopieerd wil zien.

Kan jij me helpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan