C# packet client

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperus

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Berichten
43
Hallo,

Ik heb van Jim een packet server gekregen maar nu is mijn vraag hoe ik een packet client kan krijgen?
en hoe kan ik dan inloggen met elkaar!
PS: dit is de packet server
Code:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace Fun_House_Server.Packet
{
    public class Packet
    {
        // Packet moet eerst ingelezen worden
        // Darna moet hij een groote weergeven
        // de groote moet zijn 16-bits * 3 fields
        // de groote word 6
        // Hoeveel bytes worden er niet gebruikt: 6 - 6 = 0.

        // we moeten de packt groote weten, dus 2bytes meer geeft packet groote weer
        // nog 2 meer geeft commentaar weer ...
        public ushort Groote;
        public ushort Commentaar;
        public ushort GeenGebruik;
        public Byte[] Buffer = new Byte[4096];  // Maximale groote
        // default constructor
        public Packet()
        {
            Groote = 6;
            Commentaar = 0;
            GeenGebruik = 0;
        }
        public Packet(ushort MijnCommentaar)
        {
            Commentaar = MijnCommentaar;
            GeenGebruik = 0;
            Groote = 6;
        }
        public void AddByte(byte waarde)
        {
            Buffer[Groote] = waarde;
            Groote++;
        }
        public byte GetByte(short Positie)
        {
            return Buffer[Positie + 6]; 
        }
        public void AddBytes(Byte[] Waarde)
        {
            // Overloopt elk byte dat ingegeven wordt
            for (int i = 0; i < Waarde.Length; i++)
                AddByte(Waarde[i]);
        }
        public void AddString(string waarde)
        {
            byte[] ZetOm = Encoding.Default.GetBytes(waarde);
            // elk ingegeven woord wordt ongezet en wordt overlopen.
            for(int i = 0; i < ZetOm.Length; i++)
                AddByte(ZetOm[i]);
        }
        public void EindePacket()
        {
            // Dit is een handler
        }
        public void Encrypter()
        {
        }
        public void Decrypter()
        {
        }
    }
}
 
De code die je geeft doet absoluut niks.

Ik zou je aanraden om een library te gebruiken.

Lidgren is een erg goeie:
http://code.google.com/p/lidgren-network-gen3/

Ook zijn er tutorials bij hoe hem te gebruiken.
Met deze library kan je packeten versturen & ontvangen

Om een login server te maken moet je een database aanmaken met Login & Password

Nu laat je de client zijn login en password naar de server sturen

De server kijkt of login bestaat en zo ja checkt of het password klopt.
Als het klopt stuurt hij een message van logged in naar client anders login failed.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan