c partitie slipt vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mthree

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2001
Hallo,

Enkele maanden geleden windows xp geinstalleerd. Op dit moment heb ik nog maar 206 MB vrije schrijfruimte van de 5,35 GB over. Programma Fat 32 neemt 3,89 GB in beslag. Alles bij elkaar wordt er 5,14GB gebruikt. Schijfopruiming heb ik al gedaan, formateren gaat niet omdat er nog maar enkele % procenten ruimte is, maar dat zou nog in de veilige modus kunnen. Hoe kan ik achterhalen wat mijn c partitie vol laat slippen?

alvast bedankt Mthree.

Installeer je alle programma's e.d op de c-schijf?

Delete de volgende mappen es:
C:\WINDOWS\Temp

C:\Documents and Settings\naam gebruiker\Local Settings\temp

C:\Documents and Settings\naam gebruiker\Local Settings\Temporary Internet Files

Wel ff Verborgen mappen weergeven zetten. (in Deze Computer-->Extra-->Mapopties-->tabblad Weergave, helemaal onderaan)

Wat is "Programma FAT32"? Loop met de verkenner je bestanden eens langs. Zie je dan "vreemde" bestanden?

Groetjes,
Bennie

Nog geen 6GB is ook veel te weinig voor XP, heb je geen grotere harde schijf? Als je XP wilt gaan gebruiken is dat wel noodzakelijk als je ook nog wat programma's wilt installeren en ruimte wil overhouden voor het virtueel geheugen.

Geplaatst door Tiborv
Nog geen 6GB is ook veel te weinig voor XP, heb je geen grotere harde schijf? Als je XP wilt gaan gebruiken is dat wel noodzakelijk als je ook nog wat programma's wilt installeren en ruimte wil overhouden voor het virtueel geheugen.

Mijn c-schijf is 7gb met nog 4 gb vrij, als je em schoonhoudt en niet alles zomaar op de c-schijf installeert, is et geen probleem hoor.

Ja, maar jij hebt meerdere partitie's. Er zijn genoeg mensen die proberen XP te draaien op een schijf van rond de 6 GB. En dat gaat toch niet echt lekker.

Geplaatst door Tiborv
Ja, maar jij hebt meerdere partitie's. Er zijn genoeg mensen die proberen XP te draaien op een schijf van rond de 6 GB. En dat gaat toch niet echt lekker.

Ja oke. Dan is et dus nog ff afwachten of de topicstarter inderdaad maar 1 partitie heeft op een kleine harde schijf.

partitie slipt vol

Hallo,

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb twee harde schijven van 20 GB. Ik installeer de programma's op de d: partitie. Dus, daarom begrijp ik het ook niet. Ik ga eerst maar eens jullie tips uit proberen.

Groeten Mthree.

Laatst bewerkt:
partitieC: slipt vol

Hallo,

Ik heb de boosdoener gevonden. Wat heb ik gedaan:
Deze computer
Documenst and Setings
Mijn naam
Local settings
ApplicationData
Microsoft
CD Burning: hier zat in: meer dan 2 GB aan bestanden die ik weggebrand heb naar CD. Die bestanden verwijderd.

Hartelijk dank voor jullie hulp, Mthree.

Gebruik ook eens Disk Cleaner. Hij vind vaak nog bestanden die schijfopruiming laat staan.

http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/dcsetup.zip

@Tibor: 3GB is in principe genoef voor een XP PC (:D) met Office en IE.
Je moet hem dan wel goed schoonhouden en alleen het noodzakelijke erop zetten, maar het is te doen :).

Laatst bewerkt:
Ik zat nog aan System restore bestanden te denken, maar je hebt het al gevonden.

Verder kan XP ook prima op een 2 gig partitie met alle software. Als je alles dumpt wat XP installeert, maar je helemaal niet nodig hebt, hou je veel over.

Kan je ook nog doen wat Cavenman zegt, schijfopruiming starten, 2e tabblad (extra opties ofzo) en dan de onderste optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan