c:\resycled\boot.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukejan

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
123
Als ik mijn mp3 speler in de usb stop dan krijg ik nu deze foutmelding:

c:\resycled\boot.com is geen geldige win32-toepassing

Het staat er echt, resycled, met een "s" dus. Voorheen ging het altijd goed. Hoe los ik dit op?
 
Is waarschijnlijk door een virus, kan je de c-schijf nog wel openen?

Oplossing:Download Malwarebytes' Anti-Malware, update het en voer een Full scan uit in veilige modus.

EDIT: 99,999% weet ik nu zeker dat het een virus is
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het lijkt op een infectie, en scan even met de bovenstaande scanner (Snelle scan is al voldoende)

Mocht de infectie toch nog aanwezig zijn:
http://www.superantispyware.com/ (Free version Edition)
 
Het is gelukt met Anti-Malware. Hartstikke bedankt voor alle hulp, ik maakte me grote zorgen maar het is opgelost. Heel erg bedankt!!!!!!!! :thumb:
 
Ik heb dezelfde melding wanneer ik mijn D schijf wil benaderen.
Waarschijnlijk heb ik een virus opgelopen toen ik op een vage site ronddwaalde.

Ik had Windows opnieuw geinstalleerd, juist vanwege rare meldingen en gedragingen nadat ik op die site was geweest.
Na het installeren van windows (XP sp2) kreeg ik eerder genoemde melding wanneer ik C of E wilde benaderen (D was tijdens de installatie een Exterene HDD)
Ik heb nog een keer windows geinstalleerd.
Openen van C gaat nu goed! Ik heb het alleen nog maar bij het benaderen van D (de tweede partitie die bij de vorige installatie nog E was).
Via verkenner kom ik er wel in. Ik krijg alleen die melding wanneer ik D rechtstreeks dubbelklik.
Is hier nog een handigheidje voor?
(die Resycled staat in command in de Regedit of Hkey of hoe dat ook maar heet.)

Die Malewarescan heeft niets opgeleverd...
 
Resycled\boot.com..............

Ook ik ben het slachtoffer geworden van het RESYCLED\BOOT.COM (virus, trojan, worm)

Alles geprobeerd, maar geen resultaat. Malwarebytes, Super Anti-spyware en nog wat zware proggie's (internet afgestruind) heb ik over XP gehaald, maar ik kan nog steeds mijn HDD directories niet vinden. Openen kan ik ze wel door verkennen aan te klikken, maar daar is alles mee gezegd. Wie weet er nog een andere oplossing.

Thnxx.

Petej
 
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen

Thnx, voor de tip. Ik heb het probleem ook met een maatje van me besproken en die heeft het volgende gevonden. Op deze wijze heb ik dan ook het virus kunnen verwijderen
Name: CompexVI
Date: October 21, 2008 at 12:43:29 Pacific

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply: (edit)
This is a virus. Start Windows in safe mode, then click Start -> Run. Type in regedit and click okay.

Now at the top of the registry editor, click Edit -> Find. Type boot.com and click Find Next. Every time it finds a new boot.com, press the delete key and then enter. It should find a dozen or so copies.

Now, plug in any external drives or flash drives you have used with this computer. Open My Computer. Click Tools -> Folder Options -> View and select "Show Hidden Files and Folders" and click okay.

For each drive, open it and delete the resycled folder and autorun.inf. Back up each autorun.inf before deleting them off external drives, because they might be important.

Restart the computer and the problem should be gone.
 
Op een andere site vond ik het volgende waarmee het probleem met resycled\boot.com zo opgelost werd:
(Zorg wel dat je even geduld heb tijdens het programma)


Download Combofix hier : http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe en zet het op je Bureaublad.

Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, gelieve die versie te verwijderen en Combofix opnieuw te downloaden via bovenstaande link, want Combofix wordt dagelijks geupdate.

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.
Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

Indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.
Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met Malwarebytes het bestand gevonden, en verwijdert, maar telkens wanneer ik nu mijn G-schijf wil openen via dubbelklikken, krijg ik de volgende melding :

Code:
Windows kan het bestand resycled/boot.com niet vinden.

Weet iemand hoe dit komt?
Kan het zijn dat er toch nog een bestand is achtergebleven?
 
Heb heel wat computers op de zaak met dit probleem gehad en combofix kan hem niet helemaal aan. MBAM wel op die ene melding na die sanoj123 geeft. Kan je even AutoRuns downloaden -> uitpakken -> autoruns.exe openen -> wachten tot alles geladen is en dan zie je ergens een opstart entry staan die boot.com heet die moet je verwijderen (heb ik zelf ook zo gedaan, dat werkt). Voordat je dat doet, wil je dan even op 'jump to' klikken en de register sleutel waar je dan bent, hier over typen. Dan zal ik hem even doorgeven op de MalwareBytes forums, dan hebben andere gebruikers dat probleem niet meer.
 
Ik heb gedaan wat je zei (Autoruns), maar ik kon geen boot.com vinden, ook niet met de zoekfunctie..
 
Ohjah wat stom van mij ik heb helemaal niet goed gelezen. Bij een map bovenin even op Extra -> Mapopties -> weergave -> besturingssysteembestanden weergeven aanvinken en verborgen mappen en bestanden weergeven aanvinken. Dan op de G schijf even het bestandje autorun.inf verwijderen. Daarna kan je het bij mapopties weer terugzetten.
 
Dat had ik al gedaan. Ik heb dat aangevinkt en dan autorun.inf verwijderd en ook het mapje "Resycled". Misschien had ik dat laatste moeten laten staan?
 
Dat had ik al gedaan. Ik heb dat aangevinkt en dan autorun.inf verwijderd en ook het mapje "Resycled". Misschien had ik dat laatste moeten laten staan?

nee je moet alleen autorun.inf verwidjeren niet resycled.ik had het probleem ook. ik had autorun verwijderd en daarna pc opnieuw opgestart en alles deed het weer normaal na het verwijderen van de virus natuurlijk.
 
Alles moet verwijderd worden, anders moet je je Malwarebytes even updaten en nog is een hele scan doen, over je hele computer en alle schijven. Als er ook niets in Autoruns is te vinden is dat erg vreemd namelijk. Ik herriner me nog van dat virus dat hij elke keer de autorun.inf terug zet (niet boot.com, eenmaal verwijdert blijftie weg).
 
Het is nu opgelost, ik heb Avast gedownload en een volledige scan laten uitvoeren, en hiermee werd het wel gevonden.
 
Ik heb met Malwarebytes het bestand gevonden, en verwijdert, maar telkens wanneer ik nu mijn G-schijf wil openen via dubbelklikken, krijg ik de volgende melding :

Code:
Windows kan het bestand resycled/boot.com niet vinden.

Weet iemand hoe dit komt?
Kan het zijn dat er toch nog een bestand is achtergebleven?

Je kan dit oplossen door:
Start - uitvoeren - regedit - zoeken naar "resycled", dan vind je een subkey van HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2, iets in de aard van {45678909897654323456789} Je mag deze key volledig verwijderen. regedit afsluiten en klikken op c: drive werkt terug normaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan