C-schijf beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

steventb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Na het installeren van een partitiemanager op mijn DELL Inspiron 1545 met Windows 7 heeft mijn laptop een beschadigde C-schijf. Windows weigert hierdoor op te starten, en ook een nieuwe installatie op de harde schijf is niet mogelijk, want hij wordt via de DVD-boot van Windows 7 recovery disc ook niet gepakt.

Ik heb wel wat gehoord over een bootfix, maar ik weet niet hoe ik daarvan moet opstarten met m'n laptop.
Wat zou ik moeten doen? Volgens DELL heb ik geen garantie meer, maar ik heb toch 3 jaar garantie (wettelijk) op een laptop? Zou ik de DELL klantenservice moeten bellen (mailen kan niet meer) of kan iemand mij uitleggen hoe ik de schijf kan herstellen (het liefst zonder dataverlies, met is ook geen probleem)?

M.v.g.
Steven

PS: dit is geschreven op een iPad 2.
 
2 jaar is wettelijk.

na een partitie toevoegen is dit gebeurd?
 
2 jaar is wettelijk

Dat is onjuist, er bestaat namelijk geen vaste wettelijke garantietermijn.
Wellicht dat Dell twee jaar garantie geeft maar dit is niet hetzelfde als een wettelijke garantie.

Tardis
 
Voor de duidelijkheid:
Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.
 
Ik heb een Live USB gemaakt met Ubuntu 12.04, en daaruit blijkt dat mijn C:partitie van Windows 7 niet is gewist, hij is er nog. Ik heb inmiddels bijna alle bestanden naar een andere laptop verplaatst, maar het gekke is dat als ik GParted op Ubuntu start dat al mijn schijfruimte van de C-schijf van Windows 7 niet-gepartitioneerd is. Maar ik zie toch echt een partitie staan in de home folder van Ubuntu.

En als ik Windows 7 boot doe, dan zie ik mijn C-schijf waar mijn huidige (beschadigde) installatie van Windows op staat niet, en in Ubuntu wel. Hoe kan dat? Kan ik ook mijn gewone harde schijf (met die C-schijf) partitioneren via een boot-from-USB-Ubuntu? Of hoe krijg ik die huidige Windows-installatie in de lijst?

M.v.g.
Steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan