C schijf niet benaderbaar door AVG-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjexp

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
het valt me op dat ik een aantal gebruikers zie met hetzelfde probleem (als ik) maar we worden steeds de NUCIA oplossing voorgehouden. Deze werkt dus niet wanneer het volgende gaande is:

Door die avg update lijkt het erop dat windows de structuur van de C schijf in zijn geheel niet meer kan plaatsen. Ook de "BART" cd is geen oplossing gebleken want hij ziet dus geen bestanden meer in c: .... en zolang die geen bestanden ziet kan ik ook geen bestanden verplaatsen of hernoemen.

kies ik in BART voor de dosprompt en type CHKDSK dan geeft hij aan dat er "een of meer fouten in de volume zijn". ...... en dat is toch wel heel erg vreemd. Een simpele "dir" opdracht voor de C schijf levert dus ook geen inhoud overzicht van de C schijf op.

kies ik middels de XP prof cd voor de eerste repair optie (door velen de beste optie genoemd voor een recovery zonder dataloss) dan zou je in het kaderlijstje moeten kunnen kiezen voor "c:\windows" .... aangezien dat dan de plek is waar de windows bestanden liggen. Aldaar (in dat kader) wordt niks getoond en kom dus ook niet verder.

iemand een suggestie, ik ben een-en-al oor.

beste hanna,

dank voor je reactie; maar ik ken die pagina HEEL goed. ik ben daar al mee bezig sinds zondag 11:00 uur; maar dat bedoel ik nou juist. Er wordt steeds verwezen naar die pagina maar die geeft voor mij (en ook voor een aantal andere die ik op het net tegenkom) GEEN oplossing.

Bijvoorbeeld: ik heb dus de xp-cd en bij stap 3 zou de herstelconsole dus moeten voorstellen om c:\windows te willen repareren.

IK KRIJG DIE OPTIE DUS NIET!!

Uiteindelijk krijg ik de dosprompt c:\>
geef ik de opdracht "dir" geeft hij de volgende reactie:
"map van c:\
"er bevindt zich geen diskette of cd-rom in het station"
:evil:

geen mogelijkheid dus om bestanden te verplaatsen... want de computer ziet geen structuur meer; geen mappen meer; geen bestanden meer op de C schijf.

zoals gezegd ziet de BART cd ze ook niet. WAT NU ? kan ik deze harddisk dan in een andere pc als slave erbij zetten om files veilig te stellen of kan ik er dan ook niet bij?
Of zijn er nog andere mogelijkheden... want het rare is, ik krijg wel even de windows vlag voordat het blauwe stop scherm komt. Dus ergens in een hoekje weet ie nog dat hij ooit een windows machine is geweest :-)

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je ze er prima af kunnen halen als je de schijf aan een andere pc hangt.

Een paar uur later heb ik de 2e tip op die support url opgevolgd:

If the issue persists, then please follow steps below:

* Double-click the *My computer* icon on your desktop
(or open *Start* -> *My Computer*)
* Navigate to the following folder:
o Windows XP / 2000:
*C:\Documents and Settings\All Users\Application
Data\avg8\update\download **
o Windows Vista:
*C:\ProgramData\avg8\update\download **
* Find the *avginfoavi.ctf* and *avginfowin.ctf* files and
delete them
* Restart your computer

Ik heb eenvoudig weg alle bestanden in die directorie weggemikt.
En daarna de computer opnieuw gestart. Daarna geen problemen meer gehad.
Het kan zijn dat Explorer op jouw computer de bestanden niet laat zien omdat ze tot die verborgen kunnen zijn.

Ik zou eventueel het laatste nog proberen wat er gepost is bij http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=392328

Succes....

Een klein percentage van de slachtoffers zit inderdaad met een lege C:\-schijf. Ik heb daar helaas nog geen definitieve oplossing voor gevonden.

oh hanna , ik ben zo blij (zo blij) dat je even met me meedenkt.

ik ben in de anderhalve dag een stuk wijzer geworden alleen helaas geen **** opgeschoten. en als kleine zelfstandige ben ik onwijs afhankelijk van die pc.

Heb zojuist XUBUNTU van cd opgestart maar ook die ziet helemaal geen C schijf meer. Terwijl dit toch door iedereen als DE datarecovery optie wordt genoemd (samen met KNOPPIX.. maar die blijft maar steeds zwart beeld geven)

wat kan het toch zijn waardoor een C schijf zelfs niet meer een directory wil tonen. hoe kan ik dat nou oplossen. dan zou ik tenminste foto's en files kunnen veilig stellen.

elke opdracht die ik achter de C:> geef, geeft foutmeldingen. Dan alleen bij FIXMBR krijg ik geen foutmelding maar een nieuwe prompt.

ah top XP PC.... onwijs ONWIJS top dat je daar aandacht aan geeft. :love::thumb:

Want ik kom jou ook overal "kamerbreed" tegen en telkens geef je iedereen geduldig advies en blijken de meeste geholpen te zijn met je gemaakte handleidingen en verwijzingen naar NUCIA.

Maar wanneer XP herstel console NIET met c:\windows komt gaat het hele verhaaltje niet op.

Ik hoop echt dat je iets kan vinden; al is het maar file recovery dan ben ik al een eind geholpen en gooien we er format tegenaan.

Trouwens als de pc de C eigenlijk wel kan vinden om te formateren:confused:

Tja, het enigste wat ik kan zeggen is hang hem aan een andere pc en probeer hem zo te benaderen.

Het is ook wel dom om al je gegevens die je bewaren wilt op c: te zetten, standaard staat bij mij alles op een andere schijf/partitie en op c: staan bij mij alleen maar programma's die geïnstalleerd moeten worden.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Hier kun je nog eens lezen.

Een nieuw bootrecord maken doe je met: de pc opstarten met een win98 opstartdiskette en type bij de dospromt; fdisk /mbr mits het geen SATA schijf is. Bij Sata moet het met de windowscd volgens mij.

FDISK kan nog wel met SATA maar dan ben je gelijk alles kwijt.

Ik zou hem aan een andere pc hangen proberen de gegevens eraf te krijgen en formateren.

Succes

ah top XP PC.... onwijs ONWIJS top dat je daar aandacht aan geeft. :love::thumb:

Want ik kom jou ook overal "kamerbreed" tegen en telkens geef je iedereen geduldig advies en blijken de meeste geholpen te zijn met je gemaakte handleidingen en verwijzingen naar NUCIA.

Maar wanneer XP herstel console NIET met c:\windows komt gaat het hele verhaaltje niet op.

Ik hoop echt dat je iets kan vinden; al is het maar file recovery dan ben ik al een eind geholpen en gooien we er format tegenaan.

Trouwens als de pc de C eigenlijk wel kan vinden om te formateren:confused:

Weet je hoe je (en of je) een repair install kunt uitvoeren?

(en ik doe m'n best, ben er al twee dagen fulltime mee bezig :))

beste XP_PC: sorry dat ik even niet direct antwoordde maar ik zag je bericht pas zojuist, want we waren even bezig een andere HD als primaire erin te hangen om zodoende deze uit te lezen maar windows herkende hem helaas niet.

"of ik weet hoe ik een repair-install kan uitvoeren" hmmm als je het volgende bedoeld:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm en bedoel je dan de eerste optie?

want die eerste optie zou het mogelijk moeten maken om een repair uit te voeren die weinig tot geen dataloss gaat opleveren. Maar deze optie heb ik geprobeerd maar werkt helaas niet omdat hier in het derde scherm bij MIJ GEEN c:\windows komt te staan. http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=32782

hij springt dus gelijk door naar een dosprompt c:> en dan kan ik niks meer doen. Er is dan geen actie uitgevoerd door de XP setup omdat ik geen positie heb kunnen kiezen waarover hij zich moet ontfermen.

het kader waarin die c:\windows zou moeten staan is bij mij gewoon LEEG. ik hoop dat je met deze info iets kan. ik hoop het echt heel erg.

Trouwens voor het overzicht zet ik er maar even bij dat optie 2 (de R optie) mij ook brengt tot dezelfde C:>. en daar aangekomen kan ik dus niet die opdrachten uitvoeren die voorgesteld worden

Laatst bewerkt:
Hij springt dus gelijk door naar een dosprompt c:>
goed lezen wat er staat. Voor een repair install NIET op de R drukken. Als je het venster met c:\windows ziet staan, heb je iets verkeerd gedaan.

Hoi Daantje,

Ben er nou ook al een flinke tijd fulltime mee bezig, heb ook al de ubuntu cd geprobeerd en niets lijkt te werken.. Het probleem blijft gewoon dat de c:\ ofwel verborgen is of gewoon leeg is. Ik blijf hopen op het eerste, want foto's en files enzo zijn niet plezierig om zo kwijt te raken.

Succes en laat het vooral weten als je vooruitgang weet te boeken.

Oh en Hanna, roepen dat mensen dom zijn is meestal niet erg goede hulp in dergelijke situaties...

Beste Xp-PC (en snarewell.. we zijn elkaar eerder vandaag tegengekomen en hebben blijkbaar hetzelfde probleem).

voor het overzicht (zeker voor iedereen die meedenkt en meeleest mbt dit probleem) hierbij even een link naar een screenshot zodat ik zeker weet dat XP-pc en ik over hetzelfde praten.
http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/instxprepair1_6.htm

Om bij het begin te beginnen:
1. xp cd erin
2. kiezen voor optie 1 (niet optie 2, niet "r")
3. accoord gaan met licentieovereenkomst
4. dan komt er toch een scherm waarin je moet kiezen voor de te repareren omgeving?
(zie ook bovenstaande link)......
bij mij blijft dat kader dus leeg. geen c:\windows "microsoft windows XP professional". Ik heb dus niks om te kiezen en dan springt hij door naar de dos prompt.

de setup gaat dus geen files kopieren zoals hieronder aangegeven:
http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/instxprepair1_8.htm

zo zou het toch moeten of zie ik echt iets over het hoofd?

Laatst bewerkt:
je doet iets niet goed,want sommige dingen horen nu eenmaal zo.
Als je gewoon met een bootable winxp opstart, en je volgt de aanwijzingen dus op R klikken en daarna in het dos scherm op 1 klikken en enter gevenmoet het gewoon goed gaan.
Anders is er fysiek iets niet in orde

4. dan komt er toch een scherm waarin je moet kiezen voor de te repareren omgeving?
(zie ook bovenstaande link)......
bij mij blijft dat kader dus leeg. geen c:\windows "microsoft windows XP professional". Ik heb dus niks om te kiezen en dan springt hij door naar de dos prompt.
Nee.

Je krijgt de melding wilt u enter installeren, r repareren, f3 afsluiten.
Kies NIET voor R repareren maar ENTER installeren.

Daarna kun je repair kiezen voor Windows, dat is deze:
XPWelcome.gif

Misschien vind je deze uitleg handig: http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/repair-install.htm

Het is erg verwarrend, dat geef ik toe :).

Nee.

Je krijgt de melding wilt u enter installeren, r repareren, f3 afsluiten.
Kies NIET voor R repareren maar ENTER installeren.

Daarna kun je repair kiezen voor Windows, dat is deze:
XPWelcome.gif

Misschien vind je deze uitleg handig: http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/repair-install.htm

Het is erg verwarrend, dat geef ik toe :).

Dat bedoel ik ook xp-cd,maar moet toegeven jij beschrijft het wat beter.
soms denk je in je hoofd en typt gelijk;)

allemaal heel veel dank. het is zeker NIET zo verwarrend. ik doe precies zoals je zegt PC-XP.

Bij het eerste scherm van de setup kies ik NIET !!! voor repair maar voor de eerste optie

ik krijg dus ook dat scherm zoals jij hierboven plaatst,

2. daarna volgt de licentie overeenkomst... ja toch?
3. accoord gaan met f8... okay? dus ik klik F8 om accoord te gaan
4. en dan volgt het DERDE scherm van de link die je aanhaalt
http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/repair-install.htm

En daar aangekomen zit dus mijn probleem.
In dat kader wat je daar ziet staat bij mij GEEN "c:\windows windows.... etc"
Dat kader is gewoon leeg.

Op die plek aangekomen kan ik dus niet voor "r" kiezen (to repair the selected window XP installation press "r") want hij ziet helemaal geen window installation meer en springt hij door naar een c:> prompt.

En BAS9 geeft het al een beetje aan; dat zou wellicht niet zo moeten zijn.
wat nu? hoe kan een avg update mijn schijf zo overhoop gooien dat ie niet eens meer weet dat hij al een jaar een windows drive is geweest

dat zelfs een meegeleverde XP cd, die gemaakt is om reparaties uit te voeren, niet eens meer kan onderscheiden dat het een volume is waar XP professional opstaat. Want er is in zijn wezen niks aan de hand met die schijf. alleen AVG heeft iets overhoop gehaald

Laatst bewerkt:
C:\prompt slaat nergens op (nofi) want ook al zou je niet de mogelijkheid hebben om te herstellen dan moet gevraagd worden om een nieuwe Windows-installatie te starten.

Het is vanaf mijn positie wat lastig in te schatten waar de fout nu precies zit natuurlijk omdat ik niet met jou op je scherm mee kan kijken.

Probeer eens Windows opnieuw te installeren maar breek af voordat Windows daadwerkelijk de installatie start. Lukt dat?

Dank je XP-pc en ik hoop echt dat je nog even bij me blijft want ook al kan je niet op mijn scherm kijken de opties zijn gelukkig wel zeer beperkt, dus we moeten ergens kunnen komen en middels die links en besprekingen van die schermen is het voor mij heel duidelijk zodat ik precies doe wat je me vraagt.

heb zojuist dus voor installatie gekozen en krijg een blauw scherm met de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat U dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerktye versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleek de hardwareleverancier voor een eventuele bios-update.Schakel de BIOS-geheugenopties zoals caching of Shadowing uit. Als U de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005,0xF7416F3E,0xF6FF9778,0x00000000)
*** setupdd.sys - Address F7416F3E base at F73F2000, datestamp 3d6dd67f

einde melding.
Het is even typen maar dan heb je ook wat.:D

"windows is afgesloten om SCHADE te voorkomen" HAHAHAHAAHAHAHA ik lach me rot (NOT)... "schade voorkomen" hahahaha ik probeer hem juist weer aan de praat te krijgen met zijn eigen CD. hoeveel schade wil die voorkomen dan HAHAHAHAHA

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan