C schijf niet benaderbaar door AVG-update

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb alle geheugen varianten geprobeerd en dat dan ook meerdere keren; maar blijf die melding houden. (ik ben voor die microsoft optie gegaan omdat jouw microsoft link zo specifiek inging op PCI apparaten en die heb ik er helemaal niet in zitten.) zodoende kwam ik bij de tweede hit op dit gebied en dat was het geheugen.

begrijp er echt helemaal niks van.

waarom kan een xp setup disk niet eens meer xp installeren op een drive die altijd netjes zijn werk heeft gedaan.

Om maar niet te praten over een reparatie, want tsja..... de directory c:\windows staat er echt nog wel op. er is tenslotte niks mee gebeurd. Wat zou ik nu nog kunnen doen?

Erg lastig.. Ik weet niet of het aan AVG ligt of wat anders.. Een repair install zou ik aanraden maar ook daar heb je problemen....

Als ik naar deze meldingen kijk zou ik haast denken aan misschien toch een soort hardware-beschadiging maar dit zou heel toevallig zijn. Kan wel natuurlijk. Ik betwijfel alleen of AVG dit kan veroorzaken.

weet jij misschien van een bepaalde tool waarmee ik dat zou kunnen opsporen en liefst ook mee zou kunnen repareren.

al zou ik maar in de mappen structuur kunnen komen dan kan ik er tenminste files uit gaan halen.

tjsaa... xubuntu heb ik al geprobeerd; die ziet deze schijf dus ook niet als schijf.
knoppix kreeg ik niet aan de praat. Die start uiteraard wel op maar op het moment dat deze zijn desktop wil tonen gaat het beeld op zwart.. grgrgr

of heb je hele andere opties in de hoed.
trouwens nog even onwijs bedankt voor al je inspanning. Ik waardeer dit vooral omdat ik helemaal in noorwegen zit en dit soort dingen zijn niet altijd makkelijk uit te leggen bij de plaatselijke RTV zaak :-(

Ziet de BIOS hem nog wel als schijf?

Ik zou willen aanraden om de schijf in een andere PC te plaatsen en zodoende de bestanden te redden.

hij staat in de bios als drive o: sata-0
controller = serial sata
port = sata-0
frive details:
drive ID = ST3160812AS
capacity - 160 GB
bios = this drive is controlled by the system bios
link speed = 3.0 Gbs

ik heb wel begin deze avond een andere harddisk in deze machine gehad als master, kon daarmee windows opstarten vanaf die schijf maar kreeg nergens daarmee de probleem schijf te zien. of werkt dat niet zo.

kan het alleen als ik die probleem schijf bij een andere machine plant

(ik weet niet of het belangrijk is) maar onder SATA operation staat dat hij in RAID autodetect / AHCI mode staat. verderop staat dat dit een factory default is.

Laatst bewerkt:
In een andere machine als slave, data veilig stellen, opnieuw installeren.
Dat lijkt me in deze het beste.

Hallo,

Ik heb meerdere pc's bij 2 computers werkt de manier van bartpe.
bij 1 laptop werkt het niet. krijg ik ook geen c schijf nergens...
Weet iemand het al?

om te beginnen even XP-PC heel erg bedanken voor de hulp. Heel erg top, waardeer ik enorm.

kon de hd hier in huis niet koppelen in een andere pc vanwege de nieuwere connectoren.

toen met het hele boeltje onder-de-arm naar een computer shop hier in ons Noorse dorp.

Aldaar ze kunnen overtuigen dat alle XP-repair mogelijkheden niks zouden uitrichten en ze koppelde de HD in een machine aldaar. Direct werd deze zichtbaar in die draaiende windows. Toen ben ik zelf in die shop aan de gang gegaan. Want na twee dagen helpmij.nl wist ik waar ik het probleem kon gaan vinden. De user32.dll vervangen.

Kreeg ook nog even het blauwe stop scherm ivm de winrsv; maar dat probleem had ik al eerder op dit forum vernomen dus die was ook snel getackeld. Alles draait weer.

dus ... conclusie: mocht de XP setup cd geen bestaande windows XP installatie herkennen en je kan middels een dos prompt ook niet in c:\windows kunnen komen dan rest alleen nog de oplossing om de schijf in een andere machine te hangen en aldaar de "relatief" simpele handeling uit te voeren.

Al blijft het voor mij wel een RAADSEL dat zo'n kleine wijziging je harddisk zo onherkenbaar kan maken MAAR vooral onbegrijpelijk dat de meegeleverde XP cd niet bij machten is, niet over voldoende files beschikt om zoiets te negeren en de C schijf toch te tonen. Zoals een BART-pe of een KNOPPIX of een XUBUNTU veelal wel kan (al waren deze live-cd's voor mij, in dit "draadje" besproken geval, dus ook niet toereikend).

HD in andere machine plaatsen was het laatste redmiddel en was effectief.

schijf niet benaderbaar door avg update

hallo
ik zit nog niet met het probleem daar mijn comp nog niet uit is geweest maar wel heeft geupdate.
sluit ik nu af dan is het misschien raak.
laatste update is 270.9.0/1780 dus die moet goed zijn volgens avg.
maar die foute is ook geinstaleerd wat nu????
avg verwijderen en de cleaner draaien en daarna op nieuw installeren misschien????

wil je absoluut zeker zijn dan zou ik zeker gaan voor het de-installeren van avg (kost toch niks) ; cleaneren; opnieuw opstarten en AVG er weer opnieuw op zetten. Ik heb begrepen dat AVG ergens in de middag van afgelopen zondag de fout middels een verbeterde update weer hersteld heeft. dus dat moet goed gaan.

wat mij wel is opgevallen, in de veilige modus, dat het bestand DLLCACHE niet meer aanwezig is in SYSTEM 32. Kan dit ook een oorzaak zijn, ik weet nl. niet wat het voor een bestand is. Verder is bestand user32.dll gewoon aanwezig (maar of het de goede is?)

Proficiat Daanxp, ik heb het bij verschillende al op deze manier opgelost.

Gaat vlugger als maar blijven zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan