C schijf vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schijfbeheer1.jpgSchijfbeheer.jpg
Lijkt me een prima oplossing.
Als ik het goed begrijp gaan dus alle documenten afbeeldingen ed vanzelf naar de D schijf als ik ze opsla, klopt dat?
Ik hoop wel dat jullie me hier doorheen willen loodsen, zelf denk ik niet dat me het lukt. Ben niet zo goed met de pc.
Bijgaand de afbeelding over schijbeheer in Windows, dat lijkt me in eerste instantie de veiligste en makkelijkste optie.
Hoe nu verder?

Laatst bewerkt:
Ja hoor, die worden dan automatisch op de D: weggeschreven.
Als je de handleiding die ik je aangereikt heb volgt dan kan er weinig misgaan.
Maak voor de zekerheid anders vooraf een herstelpunt.

Begin in de handleiding bij de volgende regel:
Persoonlijke mappen en bestanden verplaatsen (Vista/7)
Aan de partitie verkleinen zou ik niet aan beginnen binnen Windows, daar is betere software voor gemaakt.
Aangezien ik merk dat je daar geen of weinig ervaring mee hebt zou ik daar mooi van afblijven.

Submap.jpg
Ga al meteen de mist in.
Wou een map op Data D aanmaken, maar dat lukt niet,
waar maak ik deze nieuwe map aan?

Waarom lukt dat niet? Dubbelklik op je D:>klik rechts>nieuw>map en geef die een naam "persoonlijke map van Grace" o.i.d.

Laatst bewerkt:
Ik snap even niet waarom je de map D wilt noemen, noem hem b.v. Mijn Documenten.

Volgens de link die je me gegeven hebt moet dat zo.
Ik geloof dat Windows op die manier meteen herkend dat het naar de D schijf moet.Data D.jpg

Nee hoor, dan begrijp je het misschien verkeerd. Je kan die map benoemen hoe je zelf wilt als hij maar op een andere schijf staat dan C:
MoveSystemFoldersWin7.jpg DocsVerplaatsen.JPG
Als je zover bent klik je op doel zoeken, dan kun je via een verkennervenster zoeken naar de map die jenet hebt benoemd, selecteer die die map, klik op ok en klik daarna in het hoofdvenster op verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Over naar D.jpg
Volgens mij loopt het gesmeerd!
Op de afbeelding is te zien dat de blauw geschreven mappen op de D schijf staan.
Die ene met afbeeldingen staat geen locatie bij, ik denk dat dit te maken heeft met dat stoome bibliotheek gedoe in Windows 7
Zal ik die gewoon maar laten staan?

Kan ik dit ook toepassen op programma`s die zichzelf gewoon op C installeren? Bv Picasa?

Bijlagen

• Over naar D.jpg
    Over naar D.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 42
Je kan een programma op D: opslaan, maar met installeren wordt er toch een installatiemap aangemaakt op C: (of je moet expliciet een andere locatie aangeven) omdat er ook bestanden geïntegreerd worden in het systeem. Je programma komt op de softwarelijst te staan waar je het ook kunt deïnstalleren enz. Ook evt. updates verwachten de installatiemap op C:
Daar is ook niet zoveel winst mee te behalen, de bestanden die de meeste schijfruimte opeisen zijn video en muziekbestanden en films. Dus als je die al eens overgezet hebt plus je documentenmap dan kom je al een heel eind.
Verwijder geen lege systeemmappen, die worden door Windows meestal weer teruggezet.

Laatst bewerkt:
Geweldig truukje, had ik veel eerder moeten weten,
heel erg bedankt voor de hulp!

Graag gedaan hoor!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Moet hier helaas toch nog even op terugkomen.
Favorieten neemt geen nieuwe namen meer op.
Heb alles weer terug gezet op C, maar hij blijft weigeren met: onbekende fout.

Klik rechts op de map favorieten>eigenschappen en kijk op welke locatie hij nu staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan