c ssd haast vol + staat onbekend acount op

odyusa

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2022
c:\ ssd haast helemaal vol + staat er een onbekend acount op
ik werk met windows 11 home edition
weet iemand hoe ik schijf opruiming krijgt ?

Laatst bewerkt:
Druk op de Windows-toets en type SCH, Enter.

Wat voor onbekend account?

Kijk eens met een tool als bijv. windirstat waar de meeste schijfruimte wordt gebruikt.

halo allemaal.
ik heb hier een screenshot van het onbekende acount.
het gaat over de bovenste andere schijfen heben er geen last van.
in waar je admin of een normaal acount kan maaken heben geen onbekende acounts

Bijlagen

• Screenshot 2025-09-21 133838.png
    Screenshot 2025-09-21 133838.png
    46 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Gebruik je meerdere pc's?

weet iemand hoe ik schijf opruiming krijgt ?

* Schijfopruiming
Gebruik schijfopruiming (Disk Cleanup)

Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn.

Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd. Kijk ook naar de optie: Clean up system files = Systeembestanden opschonen. Daar krijg je meer opties. Bij tabblad Meer opties kun je herstelpunten en Shadow Copies verwijderen. Maak wel een nieuw herstelpunt.

U kunt ook via > Windows > Instellingen > de Opslag bekijken en Tijdelijk bestanden verwijderen (zie muispijl op de afbeelding).

Schijfopruiming kan ook met CCleaner en Glary Utilities, kijk wel eerst de instellingen na!

- Open > Deze computer > rechtsklik op C-schijf (C: )
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Algemeen
- Kies > Schijfopruiming etc.

Alternatieve werkwijze:

- Gebruik > WIN-toets + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe > druk op Enter

Alternatieve werkwijze:

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > Schijfopruiming
- Kies links > Schijfopruiming (app)

Alternatieve werkwijze:

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > cleanmgr.exe (achter de prompt)

- Voorbeeld > C:\Windows\System32\cleanmgr.exe

Heb je een ander Useraccount gewist? Is het OS gemigreerd/hersteld?

Windows creates hidden security accounts in the background of the operating system, they all begin with S-1-15-XXXX, all Windows systems have those accounts, they are used for administrative tasks like Windows Security, installing updates, file management...etc. those accounts are normal and rest assured you have nothing to worry about, you should never try to remove those hidden accounts.

Windows creëert verborgen beveiligingsaccounts op de achtergrond van het besturingssysteem. Deze beginnen allemaal met S-1-15-XXXX. Alle Windows-systemen hebben zulke accounts en ze worden gebruikt voor administratieve taken zoals Windows-beveiliging, het installeren van updates, bestandsbeheer, enzovoort. Deze accounts zijn normaal en u hoeft zich geen zorgen te maken. U moet nooit proberen deze verborgen accounts te verwijderen.

Er zijn topics met 15 pagina's uitleg. Heeft totaal geen zin. Verwijderen helpt ook niet, want met een reboot/herstart staan ze er weer.

Laatst bewerkt:
nee ik heb geen user acount gewist
ik heb 10 en die heb ik upgrade naar windows 11.
verder heb ik niets gedaan.

Ja, goed. Zie verder de inhoud van post 9. Je kunt aan dat account beter niets doen.

Doe een schijfopruiming, zoals ik aangaf en vink de gewenste items aan.

hmm ok dan blijf ik van dat acount af.
kan dat die nog bij windows 10 hoorde.
schijf opuiming is uitgevoerd

Zoals ik het nu lees staan er nog bestanden van Windows 10 op uw computer, dit is normaal na een upgrade naar Windows 11. Het is nu nog mogelijk om terug te keren naar Windows 10 en daarom is de C schijf voller dan voordat u de upgrade tool gebruikt hebt.

Zoals vermeld door de andere leden kunt u de schijf opruiming optie gebruiken, bij het systeem opruiming scherm heb je de opties om upgrade/update bestanden te verwijderen, hierdoor krijgt u weer extra ruimte op uw C SSD.

Betreft het onbekende account op uw systeem, heeft u hier iets meer informatie over? Waar is dit account zichtbaar, hoe heet het? Heeft u foto's of screenshots hiervan?

vanboven dus waar je regeten heb en zo

Bijlagen

• Screenshot 2025-09-21 133838.png
    Screenshot 2025-09-21 133838.png
    46 KB · Weergaven: 4
vanboven dus waar je regeten heb en zo

Het account is een legitiem account gemaakt door Windows, ik heb een vermoeden dat het "Unknown Account" het oude lokale account was dat gebruikt werd op uw Windows 10 systeem voordat u de upgrade had uitgevoerd. Tegenwoordig wordt je gedwongen om met een Microsoft account in te loggen tijdens de installatie van Windows 11.

Terug
Bovenaan Onderaan