Calculatieprogramma in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijssie2012

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hallo mensen,

Ik ben voor een aantal aannemers bij mij in de regio bezig met een Database.

Sommige aannemers willen ook een calculatieprogramma hebben.

Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen wie kan mij verder helpen?

Gr Thijs

Echte berekeningen maak je bij voorkeur in Excel, maar de standaard rekentechnieken kun je uiteraard ook in Access gebruiken. Maar je geeft wel héél erg weinig informatie...

Ja inderdaad maar er komen vooral standaard technieken om de hoek kijken.

En hoe bedoel je weinig informatie

Je wilt een database maken; die slaan gegevens op. Daarvoor heb je tabellen nodig, en velden etc. En uiteindelijk wil je met die gegevens wat rekenen, maar wat moet er bijvoorbeeld met de uitkomsten gebeuren? En ga zo maar door.... Ik lees nog voornamelijk een Excel patroon, geen Access :)

Dat is een behoorlijk uitgebreid en complex programma. En dat ben je zelf aan het bouwen? Wellicht dat ik dan eens bij jou in de leer moet :)

Ik zou zeggen: begin eens met een voorbeeldje te posten vanwaar je hebt. Liefst ook met een functioneel ontwerp erbij, want een database van deze omvang kun je niet zonder FO maken.

Waar moet ik een voorbeeldje van posten ?
En je bedoelt met ontwerp een soort stamboom van de Database?

Een voorbeeld db kun je eerst comprimeren, en dan zippen. Als hij groter is dan 100kb, dan kun je met WinRar nog deelbestanden maken van 100k. Of je zet het bestand op een site als mijnbestand.nl.
Met 'soort stamboom' bedoel je waarschijnlijk het ER diagram, waarin je de tabellen met de relaties tekent. Dat is an sich ook wel handig, maar een ER diagram moet je maken a.d.h.v. het Functioneel ontwerp, dat weer een uitwerking is van het Programma van Eisen. En dat is dan weer een samenvatting van wat de db moet doen, welke gegevens er in moeten worden opgeslagen, en vooral: wat er uit moet komen. En dat dus in omgekeerde volgorde zoals ik het hier beschrijf, want je moet beginnen met een PvE, dan een FO, dat leidt tot een ER diagram en dan pas ga je bouwen. Zolang je nog in het denkstadium zit, zou er dus ook nog helemaal geen database mogen zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan