camera blijft hangen grrrrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelbabe

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hai ik hoop dat iemand me ff kan helpen met deze vraag want ik zoek me echt helemaal rot naar een oplossing. Ik heb dus zo'n simpel webcammetje van Logitech Quickcam Express en draai XP. Hij heeft het gewoon altijd prima gedaan geen problemen, never. Maar onlangs ben ik dus van win 98 naar XP gegaan en nu doet hij het niet meer. Ik heb dus netjes van de logitechsite de driver van xp gehaald en ook het advies gevolgd de nieuwste versie van Direct X te installeren.
Ik heb een vermoeden dat het met direct X te maken heeft, want mijn pc heeft sinds direct X 9 wel meer kuren (zoals afsluiten en rebooten). Wat doet de cam als ik hem opstart: Hij werkt dus wel! Ik krijg 1 seconde beeld en daarna bevriest hij en loopt het erbij gebruikte programma vast...of dat nou netmeeting is, de logitechsoftware of yahoo/msn enz. Alsof het allemaal teveel van de comp vergt en ik heb genoeg geheugen.
Kan iemand mij asjeblieft helpen?

Geplaatst door angelbabe
Ik heb dus zo'n simpel webcammetje van Logitech Quickcam Express en draai XP. Hij heeft het gewoon altijd prima gedaan geen problemen, never. Maar onlangs ben ik dus van win 98 naar XP gegaan en nu doet hij het niet meer.

Hij draait prima onder xp, maar nadat je van 98 naar xp bent gegaan werkt het niet meer ?

Beetje vaag........

even een betere probleem analyze geven angelbabe...

versie van je webcam drivers
versie van je MSN
versie van je XP
etc...

dank je

Wat ik dus bedoel is: hij heeft het altijd prima gedaan onder win 98 SE, maar sinds ik XP draai geeft het dus problemen.

okee versie webcam driver: 7.3
versie msn: 6 beta
versie xp: XP proffesional versie 2002

ik ben verder ook geen expert sorry

Geplaatst door angelbabe
okee versie webcam driver: 7.3
versie msn: 6 beta
versie xp: XP proffesional versie 2002

Webcam driver = Prima !
MSN versie = Kl*te !
Installeer liever versie 5 terug, want met 6.beta heeft bijna iedereen met een webcam problemen, en dan niet alleen dat MNS steeds uitlogt.
XP versie = Prima!

Nou ik heb msn 5 er dus weer opgezet, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem hoor.

En als je DirectX eraf gooit. Doet je webcam dan helemaal nix meer, of vraagt ie dan om den ieuwste versie van DirectX. En welke versie van DirectX had je toen je nog Win 98 se draaide. Anders kan je mischien die versie instaleren. Je kan het altijd proberen :D

Nou...hoe kan je direct x er nou afgooien....
Ik kan natuurlijk wel teruggaan naar een restorepoint. Okee dan...onder het motto: je kan het altijd proberen.

Nou heel fijn...kreeg ik eerst nog beeld, nu doet mijn cam helemaal niks meer *diepe, diepe zucht*

Geplaatst door cyber shadow

Webcam driver = Prima !
MSN versie = Kl*te !
Installeer liever versie 5 terug, want met 6.beta heeft bijna iedereen met een webcam problemen, en dan niet alleen dat MNS steeds uitlogt.
XP versie = Prima!

DIT is dus de ziekste onzin die ik tot nu toe gelezen heb WHAAHAHAHAHA MSN 6 maakt t juist 4 mensen die nooit konden cammen mogelik t WEL te doen hahaha ken NIEMAND met probleme :P njah wou ik ff kwijt :P

Inmiddels doet mijn camera het nog steeds niet, heeft er echt niemand een idee? Ook niet een heel kleintje?

Hier staat een workarround voor Logitech cam's onder XP, misschien heb je er wat aan.

Je schrijft trouwens dat je drivers bij Logitech gedownload hebt, dat is vreemd want in het bovenstaande staat ook dat XP er standaard drivers voor heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan