canon pixma ip4300 error ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl2000

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Hallo , vraagje over de canon pixma ip4300 ik krijg de error storing niet weg het lampje blijft oranje van kleur waarbij het groen moet zijn , heb nieuwe cartridges in de printer gedaan ( orginele ) maar het lampje blijft oranje ( storing ) nu is mijn vraag hoe kan ik de printer resetten dat ik de storing weg krijg of een andere oplossing ????

Groetjes Pearl,

Misschien kan onderstaande bij je aan de hand zijn (geen garanties):

041009-0222-solutioncan1.png

Tijs.

Misschien kan onderstaande bij je aan de hand zijn (geen garanties):

041009-0222-solutioncan1.png

Tijs.
Ik had dit al gevonden op internet en ook geprobeerd maar wat ik ook doe het lampje blijft maar knipperen ( oranje dus error ). weet iemand niet hoe je de printer moet resetten of nog iets anders ???

Uit en weer aanzetten al geprobeerd?

En wat is de foutmelding die gegeven wordt?

Ron

Ik vond dit nog, misschien helpt het.

BTW: Als de disply b200 als error aangeeft, dan is je printkop waarschijnlijk kapot. Ga dan niets meer proberen, maar haal een vervangende.

I. Make sure the printer is off but is plugged in

II. Hold down [RESUME] (Triangle pointed down) and hold down [POWER] and wait 5 seconds or so.

Release [RESUME] but Continue to hold [POWER]. Double click [RESUME]. then Release [POWER].

Check to see you are in service mode by clicking [RESUME], than [POWER]. This should cause the printer to print a simple diagnostic that’ll list it’s ROM number and list CDR SENSOR=OK in red for the last line.

III. Click the [RESUME] 5 times then click [POWER] . This is the Destination setting option.

IV. Click the [RESUME] 4 times and then [POWER]. This is Europe, CD-R enabled.

Press [RESUME] then [POWER] again.

{{{ This should cause the same test with ROM information but this time: iP4200 EUR V1.04 {in cyan}

V. To confirm the new settings and return to printing mode press [POWER]. (May need to press it twice.)

Succes,

Tijs.

Uit en weer aanzetten al geprobeerd?

En wat is de foutmelding die gegeven wordt?

Ron

Dit zou ik willen afraden. Ik heb sinds kort ook zo'n Pixmaatje (de 4600) en waar de handleiding heel expliciet in is, is dat het ding nimmer uitgezet mag worden als het oranje lampje knippert. Canon dreigt met hel en verdoemenis als een user dat toch doet...........

Simpele oorzaak als een printopdracht die niet verwerkt kan worden kan het niet zijn? (onderin naast het Windows klokje een onverwerkte printopdracht?)
Andere simpele oorzaak als papier aan de achterzijde staat geselecteerd als bron terwijl alleen de printerbak onderin is geplaatst?

Laatst bewerkt:
heb op andere site`s gekeken maar word daar ook niet veel wijzer van ???? maar nergens staat hoe je de printer kunt resetten ... meestal is dat wel een oplossing ( hoop ik ) anders ben ik bang dat de printer kapot is ......................net nieuwe cartridges gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan