Capacitiet Nero vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vancouver

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Berichten
21
Hallo,
Ik gebruik Nero 6.3.0.0 voor het branden van cd's. Standaard staat Nero ingesteld op het branden van CD-R 80. Nu wil ik dit veranderen om CD-R90 te kunnen branden. Via de configuratie heb ik de settings General (Yellow en Red marker) en Expert features (Max CD length) aangepast.
Bij het branden komt nu toch nog de melding dat de schijf te klein is.
Is dit een bekend probleem? Weet iemand settings moeten er nog meer aangepast worden.
Thanks
 
De optie "Overburn" al geprobeerd?
Kan je brander die cd-r's wel aan?
Overburning of te wel; het door de CD-fabrikant voorgeschreven maximum overschreiden. Dit kan enkele minuten extra opleveren, maar let op dat je controleert of de "extra" minuten wel goed genoeg op de CD staan. Vaak betreft het 2 tot 3 extra minuten. De "overburning" truuc is toepasbaar voor alle CD's (74, 80, 90 en 99 minuten CD's). Jouw CD-schrijver met bijbehorende software moet dit natuurlijk wel ondersteunen (en niet alle CD-schrijver ondersteunen dit!).


80 minuten CD's; CD's waarbij de lengte van de helix ongeveer 6 minuten langer is.
De "groeven" liggen dan dichter bij elkaar, maar nog wel conform de standaard. Dergelijke CD's zijn goed voor 700 Mb data.


90 minuten CD's; hiervoor geldt in feite hetzelfde als voor 80 minuten CD's, maar de densiteit is dan nog groter. Er zijn CD-schrijvers die dit niet aankunnen, en zo zijn er ook enkele CD-lezers die dit niet kunnen lezen. Op een 90 minuten CD kun je wel ongeveer 810 Mb kwijt aan data !


99 minuten CD's; de langste CD die men op dit moment kan kopen. Nadeel van deze CD's is dat maar een zeer beperkt aantal CD-schrijvers en CD-lezers, deze CD's aan kunnen. Er past wel bijna 1 Gbyte (988 Mb) op zo een CD !
Bron:
http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_usingnero.php#cdinhoud
 
Ik heb als brander de HL-DT-ST CD-RW GCE-8520B. De specs heb ik als bijlage bijgevoegd.

De overburn capaciteit heb ik ook geprobeerd. De balk onder in beeld bij het branden wordt wel aangepast maar blijft piepen dat de CD te weinig capaciteit heeft.
Gr
 
Geplaatst door vancouver
De specs heb ik als bijlage bijgevoegd.
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Helaas weet ik zo even geen oplossing voor je.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan