casemod

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

ik ben van plan binnenkort aan een casemod te beginnen. Ik heb nu een pc staan waar wat kleine dingetjes aan gedaan zijn maar wil het nu een keer goed aanpakken..

Ik heb een bijzondere kast ontworpen en hij is ook een stukje groter als de ´normale´ kast. Nu wilde ik graag van jullie horen wat jullie van het airflow idee vonden en of dit wel gaat werken en misschien hebben hier mensen nog creatieve ideeen die er ook in kunnen.

Kortom.. wat vinden jullie van dit ontwerp?

Mvg Phantom

edit: sorry voor het beeld naast de printscreens. Ik wist niet dat printscreen het andere scherm ook meepakte.. ;)

Bijlagen

• pccasephantom.jpg
    pccasephantom.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 90
  • pccasephantom2.jpg
    pccasephantom2.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 63
  • pccasephantomairflow.jpg
    pccasephantomairflow.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niet slim is om 3 "kanalen" te maken. Denk dat het verstandiger is om aan elk eind van elke gang een fan te doen. In plaats van 3 gangen en 1 uitgang.

Die fan's zijn leuk.. Vertel :D

Laatst bewerkt:
Puur uit nieuwsgierigheid, hoe heb je die fan's gemaakt met Google Sketchup?

Voor de rest ga ik mee met het bovenstaande bericht. Het lijkt mijn ook niet handig afgesloten ruimten te maken. Ben zelf met een nieuwe casemod bezig, dit worden twee ruimtes. 1 voor de hardeschijf en de ander voor de rest.

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe heb je die fan's gemaakt met Google Sketchup?

Voor de rest ga ik mee met het bovenstaande bericht. Het lijkt mijn ook niet handig afgesloten ruimten te maken. Ben zelf met een nieuwe casemod bezig, dit worden twee ruimtes. 1 voor de hardeschijf en de ander voor de rest.

die fans heb ik niet zelf gemaakt die heb ik van een site.. morgen zal ik die hier even bij zetten. Kzit nu op de verkeerde pc.. Daar kan je ook mobo etc vandaan halen.. ;)

ik vind het juist leuk om verschillende ruimtes te maken voor elk stuk hardware. als ik het dan doe zoals probleempjes zegt. Dus 3 kanalen --> 3 uitgangen ipv 3 kanalen --> 1 uitgang. Zou dan de airflow ok blijven? Moet ik wel iets verzinnen op het mobo, ik wil hem namelijk niet plat op de grond leggen.. :p

iig 2 minpunten.

1.
Dat kast word echt heeel groot als ik de verhoudingen zo bekijk.
2 12" fans naast elkaar in de breedte.... die stofzuigers in de onderste gang durf ik niet eens in inches te gokken. wardoor je waarschijnlijk de kast niet op de grond kan zetten wegens het stofzuig effect.
Daarnaast word de afstand van het moederbord tot je cdromspelers best wel groot en zul je best lange kabels moeten hebben om dat mooi weg te werken...

2.
Ik wil niet weten hoeveel DB deze kast gaat produceren aan geluid :)

Laatst bewerkt:
die fans heb ik niet zelf gemaakt die heb ik van een site.. morgen zal ik die hier even bij zetten. Kzit nu op de verkeerde pc.. Daar kan je ook mobo etc vandaan halen.. ;)

ik vind het juist leuk om verschillende ruimtes te maken voor elk stuk hardware. als ik het dan doe zoals probleempjes zegt. Dus 3 kanalen --> 3 uitgangen ipv 3 kanalen --> 1 uitgang. Zou dan de airflow ok blijven? Moet ik wel iets verzinnen op het mobo, ik wil hem namelijk niet plat op de grond leggen.. :p

Ik denk dat dat inderdaad beter is. Nou zou dat uiteraard met wat wiskundige berekeningen te achterhalen zijn. Maar mijn wiskunde is niet goed dus gok ikhet er niet op.

Zoals hierboven ook al ergens aangegeven werd, je case wordt gigantisch groot.
Om over het stofzuigereffect te zwijgen. Ik heb er ook 120MM fans inzitten van zalman, 1 250mm aan de zijkant en dan nog een "andere proc koeler" en die van mij is met bakstenen verzwaard van binnen... anders gaat ie vliegen. Vandaar ook de aanschaf van een fancontroller.

Die compartimenten kun je doen, als dat jouw smaak is.
ga anders eerst een meten hoe groot jouw mobo, voeding etc.. etc.. maak dan op papier een op schaal tekening, of in sketch-up als je daar een beetje de verhoudingen kunt maken. Dan krijg je een realistischer beeld dan nu.

iig 2 minpunten.

1.
Hij is niet voor op de grond.. ;) ik wil hem op mijn bureau zetten. Ik wil graag iets fysieks groot hebben. Dus de maten daar heb ik op gelet.

2.
Hoe houdt ik er rekening mee hoeveel geluid de pc maakt? Fancontrollers?

@crash, precies dat is die site.. ;)

ik zal binnenkort een nieuw model posten, ik ga eerst vanmiddag een geluidskaart halen want ik wordt knettergek van die ruis.. ;)

zelfde design andere airflow.. :p

de maten van de kast zijn breedte: 30 cm lengte: 65 cm hoogte: 60 cm

Bijlagen

• Phantompc1.jpg
    Phantompc1.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 27
  • Phantompc2.jpg
    Phantompc2.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 39
  • Phantompcairflow.jpg
    Phantompcairflow.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 45
In mijn ogen nog steeds een onlogische airflow. Om met Ellasar mee te gaan een herrie maker.:p

In mijn ogen nog steeds een onlogische airflow. Om met Ellasar mee te gaan een herrie maker.:p

dus eigenlijk zo weinig mogenlijk fans gebruiken? hij moet namelijk wel stil zijn.. een van de redenen waarom ik een andere kast wil.. ;)

ik heb trouwens nog even goed nagedacht en denk idd dat de kast ook wel ernstig groot wordt.. + zoveel fans zijn voor mij niet te betalen.. Misschien nog wel 1 antec big boy voor omdat ik dat gewoon een mooie koeler vind (omdat ie zo groot is.. ;)) maar misschien ook wel gewoon een 12 cm stylish koeler. Binnenkort leert iemand mij hoe ik ledjes kan maken voor een pc. gaat vooral om de weerstandjes, kheb geen idee hoeveel ohm die moeten zijn.. ;)

dus eigenlijk zo weinig mogenlijk fans gebruiken? hij moet namelijk wel stil zijn.. een van de redenen waarom ik een andere kast wil.. ;)

ik heb trouwens nog even goed nagedacht en denk idd dat de kast ook wel ernstig groot wordt.. + zoveel fans zijn voor mij niet te betalen.. Misschien nog wel 1 antec big boy voor omdat ik dat gewoon een mooie koeler vind (omdat ie zo groot is.. ;)) maar misschien ook wel gewoon een 12 cm stylish koeler. Binnenkort leert iemand mij hoe ik ledjes kan maken voor een pc. gaat vooral om de weerstandjes, kheb geen idee hoeveel ohm die moeten zijn.. ;)

Ik ga ook de Bigboy in m'n casemod plaatsen mocht het zo ver zijn. Neem je die les even op? Heb ik er ook ngo wat aan :D

Ik ga ook de Bigboy in m'n casemod plaatsen mocht het zo ver zijn. Neem je die les even op? Heb ik er ook ngo wat aan :D

is goed.. ;) is dat nergens op het internet te vinden dan? Ik leer het makkelijker in de praktijk dan van een lap tekst. Ik wil mijn casemod namelijk verlichten met ledjes. En dat zullen er wel een aantal zijn.. ik kan hem moeilijk alle ledjes laten maken.. :p kben het 'neppe' ccfl-licht beu.

is goed.. ;) is dat nergens op het internet te vinden dan? Ik leer het makkelijker in de praktijk dan van een lap tekst. Ik wil mijn casemod namelijk verlichten met ledjes. En dat zullen er wel een aantal zijn.. ik kan hem moeilijk alle ledjes laten maken.. :p kben het 'neppe' ccfl-licht beu.

Zal maar niet inbreken met mijn ideeén. (Witte reeks ledjes om de bigboy heen, 2 blauwe balken bij de window, witte reeks ledjes bij de 80 mm fan aan de zeikant etc oeps, nu doe ik het toch :P ^^)

Zal maar niet inbreken met mijn ideeén. (Witte reeks ledjes om de bigboy heen, 2 blauwe balken bij de window, witte reeks ledjes bij de 80 mm fan aan de zeikant etc oeps, nu doe ik het toch :P ^^)

witte ledjes? ik ga voor de rode.. ik heb namelijk als kleur rood gekozen. Eerst had ik nog zo iets van gaat me kamer dan niet lijken op een bordeel maar eigenlijk boeit het me niet.. :p ik vind rood warmer als blauw, vandaar de keuze. (logisch)

witte ledjes? ik ga voor de rode.. ik heb namelijk als kleur rood gekozen. Eerst had ik nog zo iets van gaat me kamer dan niet lijken op een bordeel maar eigenlijk boeit het me niet.. :p ik vind rood warmer als blauw, vandaar de keuze. (logisch)

Ik ga eerst maar 's zorgen dat ik die platen die ik wil er voor binnen krijg ( Moet helaas wachten op m'n loon..)

ik ga eerst nog maar eens een nieuw design maken op een wat kleinere schaal MET goede airflow en niet teveel fans! daarna wachten op me loon en dan gereedschap en onderdelen gaan halen!

nou hier mijn nieuwe design. deed keer iets meer een ' gewone ' kast.
de maten zijn: Lengte: 50 cm Breedte: 25 cm Hoogte: 50 cm

wat vinden jullie van de afzuiging van de HD's? en welke kant van de HD kan ik het beste koelen? de behuizing kant of de kant met de chip?

Bijlagen

• Phantompc1.jpg
    Phantompc1.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 35
  • Phantompc2.jpg
    Phantompc2.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 47
  • Phantompc3.jpg
    Phantompc3.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 50
  • Phantompcairflow.jpg
    Phantompcairflow.jpg