Casemodding Verkeerd Afgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
kijk maar
 

Bijlagen

  • IMG_0711.jpg
    IMG_0711.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_0713.jpg
    IMG_0713.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 25
als ik alles zo lees,is alles kapoot ,verbrand en kort gesloten dus koop maar nieuwe pc:p

IDD, je spreekt hier over electronica. Kortsluitings is bijna altijd funest voor elektronica.

Er wordt hier gesproken over gesmolten kabels in de pc. Dus dit lijkt mij einde oefening.
 
Je kan proberen met een nieuwe voeding, maar ik acht de kans klein dat hij gaat werken.
Ook heb je het risico dat de nieuwe voeding en kabels weer smelten.
 
Me kabels zijn kapot die stroom geven aan de hardeschijf en dvd speler En diskette drive dan kunnen die het toch ook niet doen?!"
 
Lees is wat ik schreef ik kan me pc met dezelfde kapotte voeding nog starten want de kabels naar het moeder zijn nog goed alleen de kabels naar de hardeschijf die stroom geven die zijn kapot want die zijn gesmolten!
 
Me kabels zijn kapot die stroom geven aan de hardeschijf en dvd speler En diskette drive dan kunnen die het toch ook niet doen?!"

Gewoon zoals ik aangaf een nieuwe(of andere) voeding proberen, met het risico dat deze ook smelt.

Wat heb je zgn. gepimpt aan je kast? Wat heb je uit elkaar gesloopt? (en dus misschien verkeerd in elkaar gezet)

De binnenkant is nu in ieder geval ook aardig gepimpt
 
Gelukkig heb je foto's geplaatst. Wordt het een stuk duidelijker wat nu echt kapot is.

Een nieuwe voeding proberen kan zeker geen kwaad.
 
Lees is wat ik schreef ik kan me pc met dezelfde kapotte voeding nog starten want de kabels naar het moeder zijn nog goed alleen de kabels naar de hardeschijf die stroom geven die zijn kapot want die zijn gesmolten!

Lees dan eerst eens goed wat ik schrijf.
 
Gelukkig heb je foto's geplaatst. Wordt het een stuk duidelijker wat nu echt kapot is.

Een nieuwe voeding proberen kan zeker geen kwaad.

Tja, foto's met een gesmolten voedingsdraad. Rest mij de vraag, zijn er kabels aan elkaar gesmolten? (kortsluiting), en wat is hier de oorzaak van.

Een nieuwe voeding is zowieso een must, maar verstandiger lijkt mij om eerst de oorzaak te achterhalen.
 
Oke ik vertel het hele verhaal op school heb ik ledjes in me zijkant van me pc gebouwd er kwamen 3 draadjes van die ledjes die ik moest aansluiten op de voedings kabel in geel zwart en rood er is toen kortsluiting onstaan toen ik de pc aan heb gedaan!
heel veel rook enzo!
daarna ben ik zo dom geweest om heb weer aan te zetten in de hoop dat ie het nog deed !
" hij deed het nog maar er kwam bericht van Disk Boot Failure" ik denk zelf dat komt omdat De draadjes Die stroom geven aan de hdd gesmolten zijn. dat die niet meer werken :) snappie?
 
Oke ik vertel het hele verhaal op school heb ik ledjes in me zijkant van me pc gebouwd er kwamen 3 draadjes van die ledjes die ik moest aansluiten op de voedings kabel in geel zwart en rood er is toen kortsluiting onstaan toen ik de pc aan heb gedaan!
heel veel rook enzo!
daarna ben ik zo dom geweest om heb weer aan te zetten in de hoop dat ie het nog deed !
" hij deed het nog maar er kwam bericht van Disk Boot Failure" ik denk zelf dat komt omdat De draadjes Die stroom geven aan de hdd gesmolten zijn. dat die niet meer werken :) snappie?

Oke, nu is de oorzaak duidelijk.
Om te beginnen sluit je de ledjes af.
Daarna plaats je een nieuwe voeding, maar je sluit hem alleen aan op het mobo.
Zet de spanning erop, en zet je pc aan. Kijk nu of de CPU fan gaat draaien.

Zo ja, haal de stroom weer van de pc af. Sluit nu een volgend komponent aan.
Herhaal dit tot alles is aangesloten.
Blijf je rookvrij?
 
Bedankt Ik heb nog geen nieuwe voeding maar ik weet dat me mobo het nog doet een me processor en grafische kaart het nog doet alleen met hardeschijf niet :p
 
Bedankt Ik heb nog geen nieuwe voeding maar ik weet dat me mobo het nog doet een me processor en grafische kaart het nog doet alleen met hardeschijf niet :p

Heb je evt. al kabels verwisseld?
Dus een vrije voedingskabel in je HDD prikken
 
Als een kabel die stroom geeft aan de hdd en dvd speler gesmolten is tot in de voeding zijn dan al die Stroom stroomgevertje kapot behalve die van de mobo?
 
Als een kabel die stroom geeft aan de hdd en dvd speler gesmolten is tot in de voeding zijn dan al die Stroom stroomgevertje kapot behalve die van de mobo?
Je hebt kans dat er in de voeding nu ook iets niet goed meer is. Je geeft al aan dat het gesmolten is tot in de voeding. Lijkt me dat de naast gelegen draden in de voeding ook een klap hebben gehad. trouwens een voeding, die gesmolten mantels heeft, zou ik zo ie zo niet meer op stroom zetten. Het is vragen om meer moeilijkheden.


3 draadjes van die ledjes die ik moest aansluiten op de voedings kabel in geel zwart en rood er is toen kortsluiting onstaan toen ik de pc aan heb gedaan!
Niet zo verwonderlijk, dat dit gebeurt is. Geel geeft 12 Volt en Rood geeft 5 volt als je die gelijk aansluit, zou er 7 Volt door de LED gaan, dit is vee te veel zonder goede weerstand.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan