Goedendag allen.
Een aantal maanden geleden heb ik een verzoek gedaan betreft het helpen met een formule voor categoriseren in mijn gemaakte excel bestand.
Nu heb ik een zelfde verzoek.
Toen kreeg ik de volgende formule door (locaties kunnen verschillen maar doet er even niet toe):
=INDEX(Tabellen!$A$2:$A$7;VERGELIJKEN(I2;{0;20;40;60;80;100};1))
Bij het noteren van een getal gaf hij automatisch aan in welke categorie deze zou vallen. Dit werkte toen echter puur met getallen.
Nu zoek ik een zelfde iets, enkel moet het nu werken met procenten.
Ik heb een testbestand bijgevoegd om mijn verhaal hopelijk duidelijker te maken.
In E4-E8 heb ik aantallen genoteerd en in G4-G8 de aantallen die verkocht zouden zijn.
In F4-F8 word berekend hoeveel stock er dan nog over zou zijn door
Dit wil ik zou houden qua getallen. Hetgeen wat ik zou willen is dat dat getal bij F4,5,6 etc. een kleur krijgt automatisch.
Hierdoor zou ik snel kunnen zien hoeveel stock er nog zou zijn.
In tabblad tabellen heb ik de kleuren en corresponderende % groepen genoteerd.
Kort gezegd zou ik dus willen:
1/ Dat bij Stock het getal komt berekend door verkocht van aantal af te trekken
2/ Dat dit getal automatisch een kleur krijgt van de betreffende % stock (corresponderend uit tabblad tabellen) wanneer de berekening van 1/ tot stand komt.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik komt er niet uit.
Alvast bedankt :thumb:
Peter
Bekijk bijlage Testobject.xlsx
p.s. Ik neem aan dat ik zo'n eventuele formule kan slepen voor de overige cellen en kopiëren en aanpassen van de kolomletters in de overige stocks?
Een aantal maanden geleden heb ik een verzoek gedaan betreft het helpen met een formule voor categoriseren in mijn gemaakte excel bestand.
Nu heb ik een zelfde verzoek.
Toen kreeg ik de volgende formule door (locaties kunnen verschillen maar doet er even niet toe):
=INDEX(Tabellen!$A$2:$A$7;VERGELIJKEN(I2;{0;20;40;60;80;100};1))
Bij het noteren van een getal gaf hij automatisch aan in welke categorie deze zou vallen. Dit werkte toen echter puur met getallen.
Nu zoek ik een zelfde iets, enkel moet het nu werken met procenten.
Ik heb een testbestand bijgevoegd om mijn verhaal hopelijk duidelijker te maken.
In E4-E8 heb ik aantallen genoteerd en in G4-G8 de aantallen die verkocht zouden zijn.
In F4-F8 word berekend hoeveel stock er dan nog over zou zijn door
Dit wil ik zou houden qua getallen. Hetgeen wat ik zou willen is dat dat getal bij F4,5,6 etc. een kleur krijgt automatisch.
Hierdoor zou ik snel kunnen zien hoeveel stock er nog zou zijn.
In tabblad tabellen heb ik de kleuren en corresponderende % groepen genoteerd.
Kort gezegd zou ik dus willen:
1/ Dat bij Stock het getal komt berekend door verkocht van aantal af te trekken
2/ Dat dit getal automatisch een kleur krijgt van de betreffende % stock (corresponderend uit tabblad tabellen) wanneer de berekening van 1/ tot stand komt.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik komt er niet uit.
Alvast bedankt :thumb:
Peter
Bekijk bijlage Testobject.xlsx
p.s. Ik neem aan dat ik zo'n eventuele formule kan slepen voor de overige cellen en kopiëren en aanpassen van de kolomletters in de overige stocks?