cc cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

salletti

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
l.s

Overal lees ik cc cleaner een programma wat alles opruimt...

waar kan of moet ik dit programma downloaden?????

gr.peter

Je kunt hem hier downloaden. Of je dat ook moet is een tweede.

En wees voorzichtig met wat je aanvinkt in het programma! Bekijk in onze Tips & Handleidingen de uitleg over het gebruik van CCleaner.

Als je cookies aanvinkt, moet je je daarna bij websites zoals Helpmij.nl weer opnieuw registreren!

Laatst bewerkt:
Nou nee
Ik heb mijn cookies altijd aangevinkt,en ik hoef mij nooit opnieuw te registreren

Als je cookies aanvinkt, moet je je daarna bij websites zoals Helpmij.nl weer opnieuw registreren!
Overigens is registreren niet het juiste woord, "opnieuw inloggen en herinner mij aanvinken" klinkt wat minder gevaarlijk en meer realistischer.

We willen natuurlijk niet dat de leden denken dat hun account dan wordt verwijderd ;)

gelukkig bestaat er in ccleaner de mogelijkheid om bepaalde cookies etc te vrijwaren bij het automatisch verwijderen.

Als ccleaner normaal installeert dan hoef je niet meer weg te gooien dat cookies, verder geen problemen.

Ja, maar CCleaner heeft standaard al veilige instellingen staan, die opties onder geavanceerd moet je dan ook niet aanvinken. De rest kan geen kwaad, al moet je wel goed kijken wat er opgeschoond wordt.
Maar je moet inderdaad niet verwachten dat je pc opeens veel sneller gaat, of opeens veel stabieler.

Overal lees ik cc cleaner een programma wat alles opruimt...
Het bovenstaande was de binnenkomer. CCleaner ruimt alleen tientallen Mb's of meer op, als je Tijdelijke Internetbestanden aangevinkt hebt, wat standaard zo is. Maar waarom dan niet in Internet Explorer de voor TIB beschikbare schijfruimte op 50 Mb gezet? (Is ook wel prettig, want dan surf je sneller.)

Cookies, ook standaard aangevinkt: menigeen vroeg hier misschien wel hulp, omdat hij of zij iedere keer weer opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord moest intypen op sites waar hij of zij geregistreerd stond. (En dan maar opnieuw CCleaner laten opruimen...)

Geschiedenis wordt opgeruimd. Maar zet dan niet het aantal dagen waarover die geschiedenis wordt bewaard op 20 (default in IE) maar van mijn part op nul. (Valt er niets meer op te ruimen.)

Gebruikers-sporen worden opgeruimd. Waarom als je de enige gebruiker van de PC bent? Als je een Windows-applicatie opent (Word, Excel, WMP11) en je klikt op Bestand, dan staan daaronder vier of zes (dat kun je regelen) laatst geopende documenten. Ik vind dat wel eens handig. Waarom moet dat weg?

De andere helft van CCleaner is een register "opschoner". Een Amerikaanse expert op dit gebied heeft over het opschonen door welke register-cleaner dan ook gezegd: "Wat ze schoonmaken is te vergelijken met het opruimen van één parkeerplaats, op een parkeerterrein zo groot als de staat Montana". (Jammer voor al die producenten van commerciele register-cleaners.)

Enige positieve punt: CCleaner is freeware.

Cookies moet je ook cleanen, als je je wachtwoord beheer van je browser gebruikt blijven je naam en wachtwoord gewoon staan.
Die tijdelijke troep moet gewoon worden verwijderd.
Natuurlijk wordt het alleen maar gewist en niet compleet verwijderd want dat zou veel te lang duren.

l.s

cc cleaner scan gedaan volgende resultaat:

Shared Programs Files 11
System Services 1
File Associatons 21
Complete Registery Scan 108

Totaal Amount of Problems 141

wat nu te doen ??????????????????

vr gr peter

Je moet de cleaner gebruiken, zie foto

4ziqpp1.jpg

hallo lokoloko

waar kan ik die cc cleaner (nederlands) downloaden????????? die zoek ik namelijk

ik heb nu een engelese versie die ik niet goed begrijp...

gr.peter

Kijk eens bij Options > settings > language, of hier Dutch tussen staat.

cccleaner

ls

Er is geen mogelijkheid om de taaluitvoering te wijzigen....vraag blijft dus nog staan...

waar kan ik de nederlandse versie downloaden..

boeing 737 geeft bij zijn suggestie ook de tip om te kijken bij uitleg....als ik dat doe

zie ik ook weer de nederlandse versie van cc clean......en die wil ik graag hebben...

waar te downloaden???

vr gr peter

ls crash

oke ik heb hem erop staan..vraag niet hoe want ik ben er wel tien tegekomen...tools software..reg clean..reg cure..free registry fix enz.enz...

maar nu ...wat moet ik aanvinken en schonen....maar dat mijn computer het nog steeds blijft doen!!

vr gr peter

Ik ben het op zich met Boeing_737 eens wat betreft de opschoonkant.

Boeing_737 zei:
Een Amerikaanse expert op dit gebied heeft over het opschonen door welke register-cleaner dan ook gezegd: "Wat ze schoonmaken is te vergelijken met het opruimen van één parkeerplaats, op een parkeerterrein zo groot als de staat Montana"

Maar dit. In de praktijk blijkt toch vaak dat wanneer je lang tijd vanalles op je pc doet en je schoont het register GOED (Dus niet met ccleaner) op dan heb je er wel enigzins profijt van.

Net als dat defragmentatie je pc versnelt door fragmenten te verwijderen en er hele bestanden van te maken. Moet dit ook met het register. na een cleaner en (soort van defragmentatie) van het register merk ik dat een systeem dat vol rotzooi zit al best aanzienelijk sneller wordt. (gebruik diverse tools van superwin.com).

Waar ccleaner 100 register sleutels vind om weg te gooien vond deze er nog eens 400.

om terug te komen op de vraag
ccleaner, als je niet heel erg veel met computers doet is het makkelijk maar zeker niet het meest effectief.
ccleaner kun je downloaden van de site van ccleaner (ccleaner.com zoals Tha Devil als had gelinkt voor je) daar weet je ook meteen dat je de laatste versie hebt.

en de taal
Opties knop - Instellingen knop
daarna zie je in het rechter venster taal/language staan.

Ik download altijd de ccleaner van de site als ik hem nodig heb en ik heb ook nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan