CCleaner beter dan Hitman Pro?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Irina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Irina

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Ik heb een vraagje over CCleaner.com dat ik sinds kort heb geïnstalleerd op mijn PC (gratis). Als ik bij CCleaner.com een scan laat doen en vervolgens de PC laat opschonen gebeurt dat binnen enkele minuten. Hitman Pro (ook gratis) doet hetzelfde en laat dan een aantal sub-programma's lopen zoals Spyware & Destroy, Spyware Doctor en Ad Aware. Bij elkaar duurt het meer dan een uur om Hitman Pro zijn karwei te laten doen.

Nu heb ik een test gedaan. Ik liet de PC eerst opschonen door Ccleaner.com en daarna liet ik het programma van Hitman Pro lopen. Hitman Pro kon niets meer vinden. Conclusie: Ccleaner werkt veel sneller en dus efficienter dan Hitman Pro. Heeft iemand dezelfde ervaring of is het beter om beide programa's op je PC te laten lopen?

Bedankt voor de beantwoording en met vr. groet,

Irina.

Hitman pro is niet iedereen tevreden mee en wordt vaak afgeraden, omdat het meer kapot maakt dan goed.:(
Zie onder andere deze link:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=10276

CCleaner is een schoonmaak programma, geen Spyware scan programma.

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/
Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

De volgende zitten ook in Hitman pro, maar het is beter deze gewoon als losse programma's te gebruiken:
Hier kun je Ad-aware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Handleiding Ad-aware:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=10

Handleiding Spybot S&D:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=11

Voor wat mijn mening waard is:

eergisteren n.a.v. een topic voor de "gein" Ccleaner gedwonload, geinstalleerd en uitgeprobeerd. Idd. het progje werkt goed, alleen............. naar mijn smaak TE goed.

Ik moest nadien al mijn cookies "herinrichten" : bij de Postbank, bij de Helpmij, bij Teletekst (voorkeurspagina's) etc. etc.
Ik heb dus geen zin om iedere keer weer al mijn cookie informatie opnieuw in te toetsen. Voor mij dus even geen Ccleaner meer. Ik houd het wel op Adaware en Regcleaner 4.3 van vriend Jouni.

Pasja zei:
Voor wat mijn mening waard is:

eergisteren n.a.v. een topic voor de "gein" Ccleaner gedwonload, geinstalleerd en uitgeprobeerd. Idd. het progje werkt goed, alleen............. naar mijn smaak TE goed.

Ik moest nadien al mijn cookies "herinrichten" : bij de Postbank, bij de Helpmij, bij Teletekst (voorkeurspagina's) etc. etc.
Ik heb dus geen zin om iedere keer weer al mijn cookie informatie opnieuw in te toetsen. Voor mij dus even geen Ccleaner meer. Ik houd het wel op Adaware en Regcleaner 4.3 van vriend Jouni.

:D :D :D Tutterdetut:p :p :p Waarom niet??Kijk eens onder Opties en geef aan welke Cookies CC met rust moet laten.
Ik draai het samen met Regcleaner 4.3 en samen maken ze de boel goed schoon hoor:p :p :p :D

Oh ja ....geeen HMP

Bedankt,
lui als ik even was na de installatie van Ccleaner, had ik geen zin om uit te zoeken of differentatie in opschonen op dit gebied mogelijk was. Nog simpeler gezegd: toen ik overal weer inloginfo moest gaan typen, heb ik Ccleaner gelijk weer verwijderd.

Gezien jouw reactie is diffrentatie mogelijk. ;) :D

Ik ben slecht in afkortingen, wat betekent:

Oh ja ....geeen HMP ?

Laatst bewerkt:
bierens zei:
HMP = hitman pro denk ik :)

Bij mij draait Hitman Pro fantastisch :)

Ga ik verder niet op in........................dan ben je 1 van de heel weinigen

Ga ik verder niet op in........................dan ben je 1 van de heel weinigen

Ach.. Hitman heeft meer dan drie miljoen gebruikers dus mensen zijn er toch blij mee.

Maar zoals jullie weten moedig ik het ook niet aan.. Er is overigens een nieuwe versie uit (voor de liefhebbers :D).

Ik weet het nog niet.. Wat ik ervan hoor, de nieuwe HMP vooral, klinkt goed. Wanneer eea goed getest is plaats ik wel wat berichten op Nucia/ASO

lui als ik even was na de installatie van Ccleaner, had ik geen zin om uit te zoeken of differentatie in opschonen op dit gebied mogelijk was. Nog simpeler gezegd: toen ik overal weer inloginfo moest gaan typen, heb ik Ccleaner gelijk weer verwijderd.
Zie mijn CCleaner afbeelding, door klikken te vergroten.
Tussen de rode stippen staat niet aangevinkt: Cookies.
Al mijn cookies blijven staan.

Hitman Pro: iedereen zweert altijd bij de eigen anti-spyware- en antivirusprogramma's.
Alleen: Hitman Pro is parasitair. Om de met de know-how van anderen ontwikkelde programmatuur heeft Mark Loman een "schil" gebouwd. Als een student zoiets doet voor eigen gebruik, grappig. Om ermee de boer op te gaan, twijfelachtig.
Maar bovendien heeft Mark inmiddels in die schil eigen vindingen gestopt, o.a. heuristieke zoekmethoden, die in aantoonbare gevallen geleid hebben tot brokken.
Zie de link die crash gaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan