CD Rom bestaat niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldaal

Banned
Lid geworden
4 mei 2001
Hoi, als ik op mijn computer klik staat mijn cd-rom drive er niet meer bij, kan nu dus geen cd rom meer afspelen, weet iemand hoe het kan dat die opeens weg is?

check een in je pc of al je kabeltjes nog vastzitten.. en draai een virusscanner..

Na het installeren van een programma om cd's te branden (kan nu niet direct op de naam komen maar het is niet Nero) kreeg ik telkens een foutmelding in xp. De bestanden die moesten verwijderd worden hadden te maken met dat programma. Na het verwijderen van die bestanden had ik ook geen cd-rom meer bij "deze computer". Na het terug plaatsen werkte alles weer perfect behalve dat die foutmeldingen bleven komen.
Ondertussen is dit opgelost door een format c door bijkomende problemen.
Ik weet niet of je hiermee verder komt.

Een heel veel voorkomend probleem in Windows 98: de verdwijnende CDROM-speler. Naar mijn ervaring is de eenvoudigste oplossing: Windows er overheen installeren, waardoor de hardware detectie opnieuw wordt uitgevoerd. Aan het eind van de rit hoort hij weer terug te zijn. Test eerst wel even uit of je met een bootable CDROM kunt opstarten, want hij kan het natuurlijk ook "echt" niet meer doen.

Hoi, als ik op mijn computer klik staat mijn cd-rom drive er niet meer bij, kan nu dus geen cd rom meer afspelen, weet iemand hoe het kan dat die opeens weg is?

Graag wat meer info.

Of is het ZIE HIER

speedtouch

Hoi, ik heb nagekeken of alles in mn pc nog goed aangesloten is en dat is het geval. Als ik mn pc opstart zie ik mn cd-rom speler ook nog gewoon staan alleen nergens meer in windows zelf. Windows opnieuw over mn bestaande windows installeren wilde ik gaan doen maar dat gaat zo moeilijk als de cd-rom speler het niet meer doet :-)), denk dat ik alle belangrijke programma's maar moet backuppen en formatteren he?

ff wachten met format.

Geef eerst eens wat info , wat voor os draai je

download is een 98 bootdisk en start daarmee op http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm)

is je cd-rom drive dan nog wel benaderbaar in dos ?

of start idd op met een bootable cdrom. Pas je bootsequence in je bios even aan in cd-rom, c, a

Een regelmatig opduikend probleem in Windows 98. Mijn ervaring is dat dit weer is opgelost als je de setup van Windows er "overheen" installeerd. Er wordt dan een nieuwe hardware herkenning uitgevoerd.

Speedtouch

speedtouch kun je me uitleggen hoe ik windows dan nog een keer over mn huidige windows copier (mn cd rom doet het niet he)

Vaat, ook in dos is mn cd-rom drive niet meer te herkennen, als ik mn pc aanzet zie ik hem nog wel op de secendery slave (of zoiets) staan.

Als hij nog te zien is in de bios als secundairy [ slave ] is dat een goed teken

Start de pc op met een bootfloppy zoals VAAT al heeft aangegeven , vanuit dos moet je hem dan kunnen benaderen.

Alles is weer ok, heb windows opnieuw geinstalleerd en mn cd rom is er weer, bedankt iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan