CD-Rom drive wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan kloppen omdat de drivers van je oude Mobo hier nog in staan, probeer je floppy station eens , kijk goed naar de aansluiting van de platte kabel met het monteren

okay, maar zelfs als ik alleen de voeding van de floppydrive aansluit gaat het lampje al aan, en dat blijft zo, dat is toch niet goed?

met de voeding in de floppy, blijft de pc dan wel gewoon lopen

als je nu een floppy in de drive doe, kan je deze dan lezen

nee, hij doet niets, ook niet bij het opstarten
zou ie dan kapot zijn?

Daar begint het wel op te lijken, zet morgen eens een andere erin, die dingen kosten hooguit € 10,-
het is het proberen waard.

ps: nog welkom op het forum :)

Dat ga ik doen ja, in ieder geval heel erg bedankt voor het mee helpen uitzoeken, als ik er morgen niet uit kom, laat ik het wel weten... Dus als ik morgen een goeie floppydrive heb, download ik winxp opstartdiskkettes, en daar vanuit kan ik wel mn cdrom afspelen?

gr
tim

Ik hoor het morgen wel, en voor nu welterusten.;)

groetjes Jac

Oke,

ik heb een nieuwe floppydrive, die oude was dus kapot... Deze werkt goed.

Ik neem aan dat als ik die opstartdiskkettes download, mijn cdrom drives dan wel herkend worden??

gr

tim

De 6 opstart floppy's hebben de drivers in huis om de cd/dvd rom station aan te sturen, hierdoor kan je windows xp opnieuw installeren met de xp-cd.
Laat het weten als het gelukt is. :)

groet, Jac

hoi,

ik heb dat bestand gedownload van microsoft, maar deze werkt niet, ik heb WinXp pro, en ik heb alle drie de versies gedownload, hij zegt dat het systeembestand niet is geschikt voor MS-DOS :confused: , nu heb ik op internet gezocht en MADBOOT gedownload, deze werkt, maar als ik de pc opnieuw opstart, zegt ie dat er geen CDROM drive wordt herkent....(in dat programmatje dan he):confused:

Ik heb de opstartdiskettes aan de praat gekregen, maar in de winxp setup, geeft ie aan dat er geen cdrom drive is aangesloten.

Hij start nu wel op als ik mijn cdrom drives aansluit, heel vreemd, maar goed, ik denk dat ik tot de conclusie kan komen dat mijn cdrom drives kapot zijn. Ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, want in het oude systeem werkte alles nog prima. Ik wil iedereen, met name !!Jack!! in ieder geval heel erg bedankt voor de inzet en het meedenken van wat er fout zou kunnen zijn, maar het heeft helaas niet zo mogen zijn dat het weer goed werkt:) Ik ga maar eens sparen voor een nieuwe cdrom drives!!

:thumb:

Groetjes,

Tim

Tim,

Ik vind het zo vreemd dat de floppydrive, en beide cd-roms kapot kunnen zijn na het plaatsen van je nieuwe Mobo.

Wil je nog een keer iets uitproberen.
Nu staat de HDD apart op een IDE kabel, hier heb je waarschijnlijk nog een stekker over, plaats hierop eens een cd-rom drive, let op het jumpertje deze moet je op slave zetten.
Als je het niet haalt met de stekker dan kan je ook even de HDD op het midden zetten van de ide kabel en de cd-rom op het uiteinde als slave.

groetjes Jac

Hoi,

sorry dat ik zo laat reageer, maar het probleem is opgelost. Ik kreeg opeens een ingeving!!

Ik de master/slave instelling van de 2 driver omgelwisseld, en daarmee natuurlijk ook de kabel, en opeens werd ie herkend. Ik denk dat de oude instellingen zo waren dat deze zo pas worden herkend...

Maar goed, mijn probleem is weer opgelost en ik hoop dat anderen hiervan kunnen leren!!

Speedtouch, mijn dank is groot!!

Groetjes,

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan