cd rom,gleuf gaat niet open

Status
Niet open voor verdere reacties.

massa

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
hallo mensen. ik heb een cd rom speler,52 speed mtrp,
maar de gleuf gaat niet meer open. hij geefd wel aan dat die het doet, groen lichtje,. is er een trukje op om hem weer telaten open.
ik heb er zelf geenbal verstand van.
alvast bedank, massa.

er zit een klein gaatje aan de voorkant van de speler . daar even een opengevouwen paperclip of speld in prikken dan gaat hij open

hoi.

Een gleufje openen :-)

Mijn cdrom heeft een piepklein gaatje :-)

Daar past net een paperclipje ( open gevouwen ) in.

Achter het gaatje zit een noodknopje om je cdrom te openen.

En dat piepklein gaatje zit dus aan de voorkant van mn cdrom.

Kijk eens of dat ook bij die van jou zo is.

in de handleiding van de meeste cd-roms staat een noodoplossing.Die is afhankelijk van merk maar meestal kun je met een rechtgebogen paperclip een schakelaartje activeren. Uiteraard kan het mechanisme ook kapot zijn het groene lampje geeft aan dat hij draait. Soms helpt iets basaals als even opnieuw opstarten al.

Wat je ook nog kunt proberen is,
dubbelklik op mijn computer
kies de cdrom waar het om gaat,
klik met de rechtermuisknop en kies "schijf uitwerpen" of "eject"

Suc6 Neleke

De oplossing die in veel gevallen helpt is het volgende:

Haal de behuizing van de pc, zodat je zicht hebt op het binnengedeelte van de pc.

Kijk naar de CD-Rom-speler. Als het goed is zie je 2 kabels; 1 brede en 1 smalle kabel. Laat de brede(grijze) kabel zitten en haal de smalle er even uit.
Vervolgens plug je die smalle kabel er weer in en start je de pc opnieuw op. Als het goed is, gaat de drive nu weer openen en kan je de behuizing van de pc er weer opzetten.

Stuur me geen PB de volgende keer meer. Misschien dat anderen ook nog wat aan je antwoord hebben.

Dit stuurde je mij:

cd rom. massa

heb ik al geprobeerd, maar dat wil ook niet helpen.ik heb het vermoede dat ik maar een andere moet kopen. mensen veel thx voor de tip`s. greets massa

Hallo

Een veel voorkomende fout is dat het aandrijfriempje verantwoordelijk openen/sluiten slipt .

Het vervangen door een nieuw is enige oplossing.

Uiteraard moet het loopwerk worden geopend.

Misschien iets voor op een avond i.p.v. t.v. kijken ...

Peter

Hoi,

Sluit Windows even af.
Spanning van je PC/ spanning er weer op.
Probeer lade te openen.

Grtzzz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan