Cd-rom probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat heeft dus ook niet geholpen
nou ik word gek hier
ik weet het niet meer hoor
ik heb geen ideeen meer van hoe ik hem wel aan de praat kan krijgen!

Jozo leuke en goeie tip
maar hij zegt ook al meteen
dat er geen cd-rom is geinstalleerd
dus ik kan daar ook niet verder mee :(
ik ben radeloos

dan moet je toch nog even in je bios spitten of je kabels zijn niet goed (krijgt hij wel stroom?) of je cd-rom speler doet het niet (probeer hem eens op een andere computer)

Meer kan ik ook niet bedenken
Jozo

wat wel baaale is dat nu heb ik die boot gedaan en daar kan je ook je BIOS leeg halen om het zo maar te zeggen (qua instellingen)

maar nu weet ik de instellingen van mij HDD niet meer ;)
maar ja ik kijk wel ff nog
en als ik er niet uit kom
tja dan weet ik hte ook niet meer
en ja ik probeer nog even een andere Cd-rom ja!

bedankt voor jullie goeie hulp!

mvg,
cage

Ik heb een Dell Optiplex G1, PII-300 Mhz. Op het moederbord zitten 2 ide uitgangen. Op de een heb ik met een gedeelde kabel een master en een slave HDD en op de ander met een gedeelde kabel een master en een slave CD-rom (Een brander en een reader) alles werkt naar behoren.
Ik moet alles even afsluiten om in mijn BIOS te kunnen kijken en zal dat daarna aan je melden.
Joop

(Voor de derde keer, ik word er steeds afgegooid....)
Ik heb een Dell Optiplex G1, PII-300 Mhz. met op het moederbord 2 ide uitgangen. Op de ene heb ik met een gedeelde kabel een master en een slave HDD, op de andere, ook met een gedeelde kabel een master en een slave CD-ROM (Brander en reader).
In mijn BIOS staat:
Primaire drive 0 Hard drive
Primaire drive 1 Hard drive
Secundaire drive 0 CDRom reader
Secundaire drive 1 CDRom reader
Als ik ze via de spacebar bekijk staan ze allemaal op auto en kan ik ze op OFF zetten of zelf een specificatie aanbrengen. Dat laatste is niet aan te bevelen.
Toen ik mijn 2de HDD erin hing, ontdekte de bios dat vanzelf (zonder mijn tussenkomst) en hetzelfde geldt voor de CDroms. Natuurlijk moet je er wel zelf voor zorgen, dat apparaten die aan dezelfde ide hangen op de juiste wijze zijn ingesteld. De een master de ander slave.
Joop

ja de instellingen kloppen wel ja hoe jij zei
hoe je ze kan instellen enzo
ik zal eens kijken of dat lukt op die manier van jouw
je hoort t nog !
bedankt he!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan