CD-ROM station in windows onvindbaar, wel in dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

LetschDesign

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Eeeeyyyzzz....

Ik heb een vraagje over een oude computer die ik even moet oplappen. Het is een P1 75mhz, 16 mb ram en 550 mb. In DOS is het station van de cd-rom wel te vinden d.m.v. een opstartdiskette, maar niet onder Windows 95. Als ik in apparaatbeheer kijk, zie ik dat er een conflict is met een national semiconductor tweevoudige PCI IDE-controller. Geen idee wat dit allemaal is. Toen heb ik de hele schijf geformatteerd en Windows 95 erop nieuw op gezet. Maar weer hetzelfde resultaat. CD-ROM station is dus wel goed aangesloten. Weet iemand hier wat op of heeft dit ook al is meegemaakt??

Alvast bedankt, LetschDesign

ik denk dat je de dos drivers moet installeren zodat die geladen worden VOORDAT win95 opstart. het kan zijn dat win95 nog niet slim genoeg was om dat automatisch te doen.

db

ik zie 356 drivers op atapi, welke moet ik hebben..... heb geen idee wat voor cd-rom speler het is...

ja bedankt voor de tool, maar ik hier is het cd-rom station onvindbaar. Ik zie alleen maar het diskettestation en de harde schijf....

Wat nu????

Ik denk dat het wel veel met dat national semiconductor gedoe te maken heeft, want dat staat wel in de lijst.... in apparaatbeheer heeft het een conflict.....

hee zou je daar neit even een screenshot van kunnen maken?

het heeft het allemaal wel gedaan?

zit er een pci controllerkaartje in?

als het goed is heeft ooit alles het een keer gedaan, of er een controllerkaartje in zit weet ik niet, ik weet wel dat de harde schijf samen met de cd-rom speler is aangesloten op de computer, dus parallel. Als er problemen zijn bij de harde schijf, dan kan dit er natuurlijk voor zorgen dat de cd-rom het niet doet, maar dan vind ik het wel vreemd dat ie het in dos wel perfect doet.....

Tsja, zolang je dat probleem hebt zal de cd-rom niet aan de gang gaan.

Met alleen national semiconductor kom ik niet ver, het merk en type van het moederbord zou al een stuk helpen (ook de bios-id string kan ons al een heel stuk helpen)

en als ik in apparaatbeheer op de eigenschappen van de national semiconductor klik, heb ik NIET de optie om nieuwe stuurprogramma's te installeren.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan