CD-ROM station in windows onvindbaar, wel in dos

Status
Niet open voor verdere reacties.
merk en type moederbord= AOpen AP5CS
moederbord chipset= SiS5501

bios type= award modular v4.50PG
firmanaam= Phoenix Technologies Ltd.

Hoop dat je nu wat meer weet

Ook dit werkt niet..... Als ik de national semiconductor verwijder en dan op vernieuwen klik, zie ik alleen maar een venster met IDE-CONTROLLER en later weer NATIONAL SEMICONDUCTOR. Er wordt dus niet gevraagd om drivers. Daarna is alles weer hetzelfde. Ik heb niet de mogelijkheid om via eigenschappen van het apparaat de drivers te updaten. Er staat niets wat ik kan doen....

Wat moet ik nu????

je moet ook gewoon dat exe bestand draaien, niks door windows laten regelen.

ik heb op exe geklikt..... toen ging ie bestanden uitpakken, daarna heb ik op install geklikt. Dan komt ie in een soort van dos modus en heb je de optie om de driver onder windows 95 te installeren. Dit heb ik gekozen... maar dan wordt er alleen maar uitgelegd dat je de ide in apparaatbeheer moet verwijderen en dan op vernieuwen moet klikken en dat je dan de driver in de map van dat exe bestandje moet selecteren. Dit heb ik al gedaan, maar zoals ik in mijn vorige post al heb verteld is dit niet gelukt...... Verder is er de optie setup... Dat heb ik ook gedaan. Op channel 0.... dit heeft ie gewijzigd, maar er is niet veranderd. Channel 1 staat ook in de lijst, maar die kan ie niet vinden....

Iemand nog een idee....... (ik denk dat ik ga proberen om windows 98 erop te zetten.... kijken of ik daar hetzelfde probleem heb.... toch vaag dat ie het in dos wel doet, die cd-rom drive)

Geplaatst door LetschDesign

Iemand nog een idee....... (ik denk dat ik ga proberen om windows 98 erop te zetten.... kijken of ik daar hetzelfde probleem heb.... toch vaag dat ie het in dos wel doet, die cd-rom drive)

Win98 zou het wel moeten doen, tenminste daar zijn geen drivers meer voor te vinden omdat dit ondersteund zou worden in win98.
Dat het gebeuren wel in Dos werkt is niet zo heel vreemd, hiervoor worden, simpel gezegd, gestandaardriseerde drivers in de chip gezet, d.w.z. het werkt wel maar je gebruikt alleen de standaard functie en niet de extra futures en snelheid.

maar aan welk apparaat zou het dan in windows 95 kunnen liggen....??? de cd-rom drive, de IDE-kabel of de harde schijf???

Ben nu bezig met 98, al 88%

Geen van die drie, het ligt aan je IDE-controller, zolang daarvoor niet de juiste driver voor is geïnstalleerd zal je problemen houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan