cd rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zwijnenberg

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
77
Na het instaleren van een hp printer ben ik de cd rom kwijt.
Als in het systeem kijk zegt hij kan het apparaatstuurprogramma niet laden,mogelijk beschadigd of ontbreekt code 39.
Maar als kijk naar he stuurprogramma zegt hij dat hij goeg is.
Wat te doen?
Jan Zwijnenberg.
 
Printer software verwijderen. Vervolgens opstarten en (zoek onder support)op de site van HP de benodigde software downloaden en je probleem moet zijn opgelost
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank
Maar de software is niet geinstaleerd omdat hij de drivers niet kon vinden dus kan ik hem ook niet verwijderen.
 
Ok, doe het volgende: Je hoeft niet altijd te bladeren naar je stuurprogramma of de exacte printer bestand te kiezen uit een of andere lijst die Windows geeft bij het toevoegen van een printer. Selecteer gewoon dat type bijv. HP LaserJet (misschien met een ander getal erachter dan je printer).
 
Beetje raar, maar toch:
Ga naar de site van HP.nl click rechtsboven op ondersteuning en drivers en vul op de nieuwe pagina een taak en je printer nummer in.
 
Je hebt die CD-rom ook helemaal niet nodig omdat alle software die je moet hebben om je printer goed werkend te krijgen op de site van hp kan worden gedownload.
 
Dat is een oplossing maar als ik een cd wil opnemen heb ik toch de cd speler nodig.
Nu heb ik gelezen dat er een oplossing is via de link Q314060 maar aangezien ik daar niet in thuis ben zou u daar voor mij eens naar willen kijken.
B.V.D. dank.
 
Jan,

Wat ik hieruit opmaak is dat uw CD-Rom speler niet meer zichtbaar is bij deze computer?

wat je zou kunnen doen is even kijken bij schijfbeheer.
kijk daar of de CD-rom nog wel in het lijstje staat.
 
Ja daar staat hij wel maar geeft code 39 aan en zegt dat of geen of de driver zijn beschadigd maar als ik de driver wil installeren geeft hij aan dat alles goed is.
 
Wat je kunt doen is de drivers van de CD-rom speler ook updaten.

meestal zit er een drivers/uttility cd bij de PC/laptop.

zo niet ga naar de fabrikantsite van je PC/laptop en zoek je type op en download daar alsnog de CD-rom drivers.
 
Een cdrom speler is plug&play...

Drivers ervoor zullen derhalve niet te vinden zijn.;)
 
Een cdrom speler is plug&play...

Drivers ervoor zullen derhalve niet te vinden zijn.;)

Ben ik met je eens.
maar dan vind ik het raar dat de driver beschadigd is...
als er geen driver te vinden is.

of bedoelen ze ermee... de CD-romspeler is naar de cd-romspelerhemel? :p
 
maar wat geeft de site van micrisoft over Q314060 aan dit gaat volgens mij ook over de cd speler.
 
Dat is een oplossing maar als ik een cd wil opnemen heb ik toch de cd speler nodig.
Nu heb ik gelezen dat er een oplossing is via de link Q314060 maar aangezien ik daar niet in thuis ben zou u daar voor mij eens naar willen kijken.
B.V.D. dank.

Sorry ik heb begrepen dat je de cdspeler kwijt bent Ik ging uit van de cd.
 
bedankt

Dit was het,het probleem is opgelost en ik wil iedereen die de moeite hebben genomen om mij te helpen heel hartelijk danken.
Jan Zwijnenberg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan